ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φαγητό, διασκέδαση και «κομμωτική» στο σπίτι -Tι … αποκαλύπτουν τα ψώνια μας στο πρώτο τρίμηνο του 2021

Γωγώ Κατσέλη

Βαρύ ήταν το… καλάθι των νοικοκυριών και το πρώτο τρίμηνο του 2021, αλλά σημαντικά διαφοροποιημένο από άποψη προϊόντων σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με τη Nielsen, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο κατέγραψε θετικό πρόσημο, με την αξία του να αυξάνεται κατά 1,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ τα FMCGs (ταχυκίνητοι κωδικοί) στο σύνολό τους παρουσίασαν σχετικά πιο «μετριοπαθή» τάση, στο +1,2%.

Οσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που αναπτύχθηκε με +4,2%, σε αντίθεση με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και οικιακής χρήσης, που υποχώρησαν σημαντικά, κατά 8,9% και 7,4%, αντίστοιχα, σε σχέση με το 2020.

Αντίθετα, σημαντική αύξηση, και μάλιστα διψήφια, παρουσίασε το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.) με +16,5%, ενώ επίσης τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα κατέγραψαν οριακή άνοδο, κατά +1,5%.

Ποτά

Το ίδιο διάστημα, εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σημείωσαν αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, όπως το ρούμι (+67,7%), τα κρασιά (+49,1%), το ουίσκι (+43,6%) και οι μπίρες (+27,3%), κάτι που αποδεικνύει ότι το «λουκέτο» στα καταστήματα εστίασης έχει αυξήσει τη διασκέδαση και την κατανάλωση αλκοόλ εντός του σπιτιού.

Σχετικά με τα επιμέρους προϊόντα προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, και πάλι η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22% και +25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη σημασία συνέχισαν να δίνουν οι καταναλωτές στην υγιεινή και στον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσίασε αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Παράλληλα, το ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων ο κόσμος περνά περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζει να μαγειρεύει φαίνεται να είναι ο λόγος της ανόδου των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%), της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι πωλήσεις για σακούλες σκουπιδιών να έχουν αυξηθεί κατά 8,1%.

Στροφή…

Στο μεταξύ, έρευνα της Mastercard με τίτλο «Recovery Insights: Commerce E-volution» αναφέρει πως η πανδημία του Covid-19 έστρεψε ένα μεγάλο τμήμα των καταναλωτών σχεδόν αποκλειστικά προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με αυτήν, το 2020 οι καταναλωτές δαπάνησαν 900 δισ. δολάρια περισσότερα για τις ηλεκτρονικές αγορές σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα, για κάθε 5 δολάρια που δαπανήθηκαν σε εμπορικές δραστηριότητες, το 1 δολάριο αφορούσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Μια επώνυμη μικροσκοπική τσάντα αξίας 5.500 δολαρίων αγόρασε η Πάρις Χίλτον για τον…σκύλο της

Μαρίνα Μπενέκου

Αυτές είναι οι δέκα επιπτώσεις της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά

Evanthia Karra

Μελετούν «κόφτη» στις εξόδους για ψώνια – Τι είναι και πώς μπορεί να λειτουργήσει

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός: Για ψώνια και η Μέρκελ πριν από το lockdown

Tinad

Από σήμερα ψώνια μόνο με Click away: Ποια είναι η διαδικασία και γιατί αν υπάρξει συνωστισμός θα σταματήσει άμεσα

Μιχάλης Μάρδας

Click away: Πώς θα κάνουμε τα ψώνια μας με ραντεβού – Τι θα ανοίξει, τι θα ισχύσει

Ανδρέας Ντίνης

Ψώνια με click away: Τι είναι, πώς θα γίνεται και τι SMS απαιτείται

Ανδρέας Ντίνης

Ψώνια μόνο με ραντεβού στις γιορτές – Τι θα ανοίξει, τι θα ισχύσει με το click away και οι αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου

Μιχάλης Μάρδας

Σάλος στην Ιταλία με εκπομπή του Rai που «δίδασκε» τις γυναίκες πώς να ψωνίζουν με σέξυ τρόπο στο σούπερ μάρκετ [βίντεο]

Μαρίνα Μπενέκου