ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-shop: Οι 9+1 οδηγίες για αγορές με ασφάλεια – Οι πιο συχνές κομπίνες

Χειμερινές εκπτώσεις: Αρχίζουν σήμερα αλλά μόνο για τα e-shop

ΙΩΑΝΝΑ ΦΕΝΤΟΥΡΗ

Έναν αναλυτικό οδηγό σε σχέση με το τι ακριβώς πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές κάνοντας ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media εξέδωσε το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΥΠΑΝ).

Αφορμή στάθηκε η διαπίστωση πως οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας Covid-19, προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των social media.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΥΠΑΝ διαπιστώνονται:

  • Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών, τα λεγόμενα «μαϊμού» προϊόντα, που διατίθενται σε πολύ χαμηλές τιμές.
  • Αποστολή αγαθών μέσω πολλών εταιριών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.
  • Συνοδευτικά δελτία των αποστολών χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα, και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση, ή με ελλιπή ή ψευδή στοιχεία.
  • «Μπλοκάρισμα» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή τής παραγγελίας.
  • «Μπλοκάρισμα» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
  • Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Πριν από κάθε παραγγελία

Με αυτά τα δεδομένα, προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται από το ΥΠΑΝ πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα παρακάτω:

  • Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), e-mail, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής κ.λπ.).
  • Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής τής επιχείρησης.

Επιπρόσθετα συνιστάται:

  • Ελεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
  • Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
  • Εντοπισμός στο Διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.
  • Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

Τέλος, ισχυρή σύσταση του ΥΠΑΝ είναι ο καταναλωτής να μην παραλαμβάνει δέματα όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών.

Οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν τις καταγγελίες τους στην τηλεφωνική γραμμή 1520 ή μέσω e-mail στις διευθύνσεις: [email protected] και [email protected] ή μέσω της σελίδας της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) στο facebook: @dimea.ypanep.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

«e-λιανικό»: Ξεκινάει ο β’ κύκλος επιδότησης με 5.000 ευρώ – Στον α’ κύκλο δόθηκαν 53,6 εκατ. ευρώ

Δημήτρης Ντόγκας

Έρευνα ΕΒΕΘ: Κόστος και έλλειμμα ενημέρωσης «φρενάρουν» το e-shop

Μιχάλης Μάρδας

Φαρμακευτική κάνναβη: Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για εξαγωγές και διάθεση των προϊόντων στην ελληνική αγορά

Δημήτρης Ντόγκας

Ποιες εκπτώσεις το ταμείον παραμένει… μείον – Τα e-shop συγκράτησαν την πτώση του τζίρου

Μιχάλης Μάρδας

10 SOS για την επιδότηση e-shop έως 5.000 ευρώ

Μιχάλης Μάρδας

Σαρώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 καταναλωτές στράφηκαν στα e-shops λόγω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων

Μιχάλης Μάρδας

Υποστηρικτική πλατφόρμα για το «e-λιανικό» – Ποιες υπηρεσίες θα παρέχονται δωρεάν στους δικαιούχους

Δημήτρης Ντόγκας

Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων: Πώς θα μοιραστούν 2,8 εκατ. σε πέντε ΑΕΙ για 264 ερευνητικά έργα

Δημήτρης Ντόγκας

ΕΣΠΑ: Για ποιο λόγο πήραν παράταση 25.218 projects – 1,833 δισ. ευρώ η εγκεκριμένη επιχορήγηση

Δημήτρης Ντόγκας