Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απολογισμός της Black Friday 2020: Πόσο πραγματικά «ευκαιρία» ήταν οι αγορές – Τι ψώνισαν οι Έλληνες

Απολογισμός της Black Friday 2020: Πόσο πραγματικά «ευκαιρία» ήταν οι αγορές - Τι ψώνισαν οι Έλληνες

Newsroom eleftherostypos.gr

Το Skroutz παρουσιάζει το Black Friday 2020 Report, μία συνολική αποτίμηση της φετινής και αποκλειστικά online Black Friday, στο πλαίσιο του ηγετικού του ρόλου στην συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και με ευθύνη απέναντι στον καταναλωτή και τον συνεργαζόμενο επιχειρηματία.

Συγκεκριμένα, η Ομάδα Business Intelligence του Skroutz συνέλεξε και ανέλυσε τα δεδομένα για τις καταναλωτικές συμπεριφορές και τις αγοραστικές τάσεις, σύμφωνα με την κίνηση στην πλατφόρμα, τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς και τα στατιστικά στοιχεία από την περυσινή Black Friday.

Σύγκριση Black Friday 2020 έναντι 2019

Επίδραση στην αγορά και τα καταστήματα

Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν για την επίδραση της Black Friday 2020 συγκριτικά με την αντίστοιχη του 2019 είναι τα ακόλουθα:

● Οι προσφορές διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ξεκινώντας από το Σάββατο πριν την Black Friday
● Οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz αυξήθηκαν κατά 42% YoY και ανήλθαν σε 14,5 εκατ. επισκέψεις.
● Ο όγκος των παραγγελιών παρουσίασε αύξηση σχεδόν κατά 150%, αγγίζοντας τις 972.000.
● Υπήρξε εντυπωσιακή αύξηση του παραγόμενου τζίρου (GMV) κατά 44% YoY και κατά 73% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και διαμορφώθηκε σε €41,3 εκατ. για τα 6.600 εμπορικά καταστήματα που συνεργάζονται με το Skroutz.

Όσον αφορά την ετήσια ανάπτυξη στις κατηγορίες προϊόντων, πρωταγωνιστής είναι η κατηγορία «Σπίτι-Κήπος» με αυξημένες παραγγελίες κατά 255% και αύξηση κατά 124% στον παραγόμενο τζίρο.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων

● Οι κατηγορίες προϊόντων «Σπίτι–Κήπος» και «Τεχνολογία» βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό επισκέψεων, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών.

● H κατηγορία «Υγεία – Ομορφιά», όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην πέμπτη θέση όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις (9%) και είχε τον τρίτο υψηλότερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου (20%). Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στον αυξημένο αριθμό προϊόντων ανά καλάθι αγοράς παρότι πρόκειται για προϊόντα με χαμηλότερη αξία.

Οι top-10 κατηγορίες σε πωλήσεις, clicks και παραγόμενο τζίρο (GMV)

Τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων σημείωσαν οι ακόλουθες κατηγορίες:
1. Θήκες κινητών τηλεφώνων
2. Κινητά τηλέφωνα
3. Χριστουγεννιάτικα στολίδια δέντρου
4. Sneakers
5. Βιβλία
6. Κρέμες προσώπου
7. Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια
8. Αθλητικά παπούτσια
9. Βιταμίνες

Σημαντικές πωλήσεις είχαν επίσης οι κατηγορίες:

1. Προστασία οθόνης κινητών
2. Ανδρικά φούτερ
3. Ανδρικές φόρμες
4. Ειδικά συμπληρώματα
5. Παιχνίδια Playmobil
6. Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά
7. Bluetooth handsfree
8. Μάσκες προστασίας
9. Επιτραπέζια παιχνίδια
10. Ανδρικά μπουφάν
11. Παιχνίδια Lego
12. Σαμπουάν
13. Προϊόντα καθαρισμού προσώπου
14. Γυναικεία αρώματα
15. Βαφές μαλλιών

Σύγκριση τιμών & πραγματικές Black Friday προσφορές

H Ομάδα Business Intelligence του Skroutz προέβη σε συγκριτική ανάλυση των τιμών πώλησης κατά την εβδομάδα της Black Friday με την αρχική τιμή κατά την προηγούμενη περίοδο δηλ. την εβδομάδα 07-13/11/2020.

● Συνολικά, το 8,3% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή ενώ το 87,9% σε παρόμοια τιμή (±10%). Το υπόλοιπο 3,8% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερες τιμές.
● Οι κατηγορίες «Υγεία & Ομορφιά» και «Μόδα» παρουσίασαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις.
● Σε ποσοστό άνω του 10% τα χριστουγεννιάτικα στολίδια/λαμπάκια/διακοσμητικά, που αγοράστηκαν μέσω Skroutz ήταν σε υψηλότερες τιμές.
● Το 17% από τα αθλητικά παπούτσια/ sneakers που πουλήθηκαν ήταν σε αξιοσημείωτη έκπτωση (>10%).

Συγκρίνοντας τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday 2020 με αυτές του 2019, διαπιστώνεται ότι:
● Τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε πιο οικονομικές τιμές είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό δηλ. 8,3% το 2020 έναντι 8,5% το 2019.
● Τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε υψηλότερη τιμή παρουσίασαν αύξηση (το ποσοστό για το 2019 ήταν 1,2% έναντι 3,8% για το 2020).

Ειδήσεις

Viral ο κόκκινος ουρανός της Αθήνας λίγο πριν την καταιγίδα 

Στο νοσοκομείο ο Τζορτζ Κλούνεϊ – Τι συνέβη

Φάλαινα humpback «πόζαρε» μπροστά από το άγαλμα της Ελευθερίας στο ποταμό Ηudson…

A68a: Το μεγαλύτερο παγόβουνο που έχει καταγραφεί ποτέ

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Black Friday 2021: Πότε «πέφτει» – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Πότε είναι Black Friday – Αυτές είναι οι ημερομηνίες

Λάμπρος Κατσαρός

Black week: Η καραντίνα θρέφει τις ηλεκτρονικές αγορές – 73,5% αυξήθηκε ο τζίρος

Δημήτρης Ντόγκας

Black Friday: Καταναλωτικό αμόκ σε Ιταλία και Ισπανία-Στα κάγκελα οι επιδημιολόγοι

Δημήτρης Ντόγκας

Κορωνοϊός – ΗΠΑ: Black Friday στην εποχή της Covid-19

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Black Friday: Πώς ξεκίνησε και γιατί ονομάστηκε «Μαύρη Παρασκευή»;

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Black Friday 2020 από το Public: Το μεγαλύτερο που έγινε ποτέ!

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Black Friday: Οδηγίες για τις ηλεκτρονικές αγορές σας ώστε μην είναι…πραγματικά μαύρη Παρασκευή

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Black Friday: Η eBay αποκαλύπτει τι ψωνίζουν online οι Έλληνες

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom