ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τεράστια ανησυχία για Black Friday και Cyber Monday – Τι ζητά το λιανεμπόριο

«Black Friday»: Πώς ξεκίνησε και γιατί ονομάστηκε «Μαύρη»;

Newsroom eleftherostypos.gr

Προβληματισμένοι είναι οι “μικροί” λιανέμποροι για τα οφέλη που θα έχουν από το διπλό εμπορικό γεγονός της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του φετινού Νοεμβρίου, «Black Friday και Cyber Monday», όπως σημειώνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης.

Ο πρόεδρος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε “black out”, ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων».

Αναλυτικά δήλωσε τα εξής ο κ. Κορκίδης: «το διπλό αυτό “market event”, είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της “Black Friday και Cyber Monday” να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop.

Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο. Η πρόταση για “απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού” και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για “νέα” εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων.

Η Black Friday με “προ πανδημίας” τζίρο κοντά στο 1 δις ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δις ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων.

Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε “black out”, ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το “αφεντικό” είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειδήσεις 

Αναδρομικά έως και 8.500 ευρώ πληρώνονται Νοέμβριο και Δεκέμβριο [παραδείγματα και νέοι αναλυτικοί πίνακες]

Ο πρώτος θάνατος ιεράρχη από κορωνοϊό και η ανησυχία της Ιεραρχίας για τα κρούσματα

Τουρκική φιέστα με προκλήσεις και παραλήρημα Ερντογάν στα Βαρώσια

Πολυτεχνείο: Τα τρία στάδια αποτροπής της ΕΛ.ΑΣ. στα σχέδια… ανυπακοής

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Black Friday: Η eBay αποκαλύπτει τι ψωνίζουν online οι Έλληνες

Ανδρέας Ντίνης

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: 7 στους 10 θα… μαυρίσουν τη φετινή «Black Friday»

Tinad

Παπαθανάσης: Υπάρχει σχέδιο για άνοιγμα εστίασης – λιανεμπορίου από 1 Δεκεμβρίου – Πώς θα γίνει αυτό

Μιχάλης Μάρδας

Στο δίκτυο Γαλαξία η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα OLLA

Δημήτρης Ντόγκας

Κορωνοϊός – Μητσοτάκης: Ανοιχτό το λιανεμπόριο στις «κόκκινες» περιοχές

Ανδρέας Ντίνης

Λιανεμπόριο: Βρήκαν το… εμβόλιο στον κορονωϊό οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών

Δημήτρης Ντόγκας

Ο κορωνοϊός αλλάζει το τοπίο στο λιανεμπόριο τροφίμων

Ανδρέας Ντίνης

Τα 3 δισ. ευρώ έφτασε ο τζίρος από Black Friday και Cyber Monday

Ανδρέας Ντίνης

Χωρίς ουρές η… μακράς διάρκειας Black Friday

Δημήτρης Κατσάκος