ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ύμνοι της Handelsblatt για το λιμάνι του Πειραιά: Το νούμερο «1» στη Μεσόγειο

Ύμνοι της Handelsblatt για το λιμάνι του Πειραιά: Το νούμερο «1» στη Μεσόγειο

Newsroom eleftherostypos.gr

Με εγκωμιαστικά σχόλια για τη θέση που έχει καταλάβει ως προς τη δραστηριότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, έχοντας περάσει πλέον στην πρώτη θέση, παρουσιάζει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt την ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά υπό την καθοδήγηση της κινεζικής κρατικής εταιρείας Cosco.

Η κρίση δεν έχει γίνει αισθητή μέχρι στιγμής, σημειώνει.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα κοντέινερ σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του «OOCL United Kingdom» με ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων . Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά- πλοία στον κόσμο.

Το άρθρο της Handelsblatt για το λιμάνι του Πειραιά

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει μείωση 9,7% του ΑΕΠ φέτος, για την Ελλάδα, δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης στον Πειραιά. Τους πρώτους τρεις μήνες, η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρά στα 1,369 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τον προηγούμενο χρόνο ανήλθαν στα 1,334 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.

Η ανάπτυξη ήταν επίσης σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο. Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι, σύμφωνα με την Handelsblatt και επισημαίνει πως συνεχίζεται η πετυχημένη ιστορία του, καθώς πέρυσι, ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια της Ισπανίας (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) με 5,65 εκατομμύρια και έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Αυτό φαίνεται από τα επιχειρηματικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν την εβδομάδα.

Αυτό φαίνεται από τα επιχειρηματικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν την εβδομάδα. «Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι στιγμής», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Piraeus Port Authority» (PPA) Fu Chengqiu.

Όπως σημειώνει η Handelsblatt «η Cosco υπέγραψε αρχικά μια μίσθωση για τη λειτουργία μιας νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων. Το 2016, η Cosco αγόρασε το 51% της εταιρείας PPA από το ελληνικό κράτος έναντι 368,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει ότι οι Κινέζοι θα αποκτήσουν επιπλέον 16% των μετοχών έως το 2021» και συνεχίζει:

»Η Cosco δραστηριοποίησε το εν υπνώσει λιμάνι. Το 2008, διακινήθηκαν μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια. Το 2019, ο αριθμός αυτός ήταν 13 φορές μεγαλύτερος. Αυτό καθιστά τον Πειραιά όχι μόνο το “νούμερο ένα” στη Μεσόγειο. Το ελληνικό λιμάνι κατέλαβε την τέταρτη θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών μεταφόρτωσης εμπορευμάτων. Πριν από πέντε χρόνια ήταν στην όγδοη θέση».

Κινέζοι αναλυτές χαρακτηρίζουν το λιμάνι του Πειραιά ως «το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη». Ο Πειραιάς είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου στην Ευρώπη αφού έρχονται φορτηγά πλοία από την Άπω Ανατολή διασχίζοντας το κανάλι του Σουέζ. Αυτό καθιστά τον Πειραιά ιδανικό κόμβο για το έργο «One Belt, One Road» της Κίνας, προσθέτει ακόμα η εφημερίδα.

Με την Cosco, η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της ως ο σημαντικότερος κόμβος εφοδιαστικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, επισημαίνει το δημοσίευμα και καταλήγει μεταξύ άλλων, ότι η Cosco επενδύει περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ στην περαιτέρω επέκταση του λιμανιού καθιστώντας το και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια για τα κρουαζιερόπλοια.

Προτεινόμενα για εσάς

Δωρεάν τάμπλετ σε 1.000 μαθητές από τον Δήμο Πειραιά για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης

Evanthia Karra

Πειραιάς: Αγρια συμπλοκή με έναν νεκρό σε σπίτι στα Καμίνια

Ανδρέας Ντίνης

Σύγκρουση Πολεμικού πλοίου στον Πειραιά: Το εμπορικό έκοψε στα δύο το «Καλλιστώ»

Ανδρέας Ντίνης

Σύγκρουση Πολεμικού πλοίου στον Πειραιά: Σοκάρουν οι εικόνες από το «Καλλιστώ» – 2 τραυματίες

Ανδρέας Ντίνης

Σύγκρουση Πολεμικού πλοίου στον Πειραιά: Ξεκίνησε η επιχείρηση ρυμούλκησης του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ»

Ανδρέας Ντίνης

Σύγκρουση Πολεμικού πλοίου στον Πειραιά: Κόπηκε στα δύο το «Καλλιστώ» και βυθίζεται

Ανδρέας Ντίνης

Σύγκρουση Πολεμικού πλοίου στον Πειραιά: Εχει πάρει κλίση έξω από το λιμάνι

Ανδρέας Ντίνης

Στην Τουρκία εκλιπαρούν για ψωμί και ο Ερντογάν μοιράζει τσάι [βίντεο]

Μαρίνα Μπενέκου

Ανάλυση: Γιατί είναι «κλειδί» για τις εξελίξεις οι S-400

Μιχάλης Μάρδας