Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: «Εκτοξεύτηκε» πάνω από 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος – Τα ανάρπαστα προϊόντα

Γεωργιάδης: Να απορροφήσουν τα σούπερ μάρκετ τις ανατιμήσεις

Newsroom eleftherostypos.gr

Ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 10 Μαΐου 2020, σε διάστημα δηλαδή έντεκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) με βάση τα στοιχεία για τις ταχυκίνητες κατηγορίες ανήλθαν σε 1,561 δισ. ευρώ για την περίοδο 24/02/2020-10/5/2020 σε σχέση με την περίοδο 25/02/2019-12/5/2019 οπότε και ανήλθαν σε 1,262 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23,7%.

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 10/5/2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (12/5/2019) ανήλθαν σε 132,68 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 19,4%. Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 10 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 15,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 12 Μαΐου 2019.

Την περίοδο 24/02/2020-10/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (22,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (34,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (26,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (20,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 329,5%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 272% και το οινόπνευμα με αύξηση 240,3%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 10/5/2020, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 17,5%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (17,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 13,3%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 50,6%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος σημείωσε άνοδο 694,5%, τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 244,3%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 222,1% και αθλητικός εξοπλισμός με αύξηση 197,7%.

Προτεινόμενα για εσάς

Σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης: Αυτό το κατάστημα θα είναι κλειστό αύριο – Δείτε που και γιατί

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Σούπερ μάρκετ κατηγόρησε ψευδώς υπάλληλο για κλοπή για να αποφύγει την… αποζημίωση

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Βρετανία: Στέρεψαν οι αντλίες βενζίνης, άδειασαν τα σούπερ μάρκετ…

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Σούπερ Μάρκετ: Σε ποια προϊόντα οι τιμές θα πάρουν… φωτιά – Πόσο θα ακριβύνει το καλάθι της νοικοκυράς

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός – Ρωσία: Σε καραντίνα ο Πούτιν – Ήρθε σε επαφή με κρούσματα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Γεωργιάδης: Να απορροφήσουν τα σούπερ μάρκετ, όσο μπορούν, τις ανατιμήσεις στα προϊόντα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Προσοχή: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί μίγμα μπαχαρικών από τα σούπερ μάρκετ

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Πότε θα δούμε τις αυξήσεις-φωτιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός: Αλλάζει το πρωτόκολλο για τα σχολεία – Τι θα συμβαίνει με τα κρούσματα – Αλλαγές σε λιανεμπόριο κι συνέδρια

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom