Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: «Εκτοξεύτηκε» πάνω από 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος – Τα ανάρπαστα προϊόντα

Σούπερ μάρκετ: «Εκτοξεύτηκε» πάνω από 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος - Τα ανάρπαστα προϊόντα

Newsroom eleftherostypos.gr

Ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 10 Μαΐου 2020, σε διάστημα δηλαδή έντεκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) με βάση τα στοιχεία για τις ταχυκίνητες κατηγορίες ανήλθαν σε 1,561 δισ. ευρώ για την περίοδο 24/02/2020-10/5/2020 σε σχέση με την περίοδο 25/02/2019-12/5/2019 οπότε και ανήλθαν σε 1,262 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23,7%.

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 10/5/2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (12/5/2019) ανήλθαν σε 132,68 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 19,4%. Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 10 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 15,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 12 Μαΐου 2019.

Την περίοδο 24/02/2020-10/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (22,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (34,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (26,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (20,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 329,5%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 272% και το οινόπνευμα με αύξηση 240,3%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 10/5/2020, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 17,5%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (17,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 13,3%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 50,6%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος σημείωσε άνοδο 694,5%, τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 244,3%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 222,1% και αθλητικός εξοπλισμός με αύξηση 197,7%.

Προτεινόμενα για εσάς

Κίνα: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις νεκροί και επτά τραυματίες

Tinad

Eurostat: Αυξήθηκε η ανεργία στην Ευρωζώνη τον Απρίλιο

Tinad

Μείωση των ρύπων διοξειδίου του αζώτου στην Αττική λόγω καραντίνας

Tinad

Ρώμη σε Αθήνα: Να δεχθεί η Ελλάδα Ιταλούς τουρίστες – Αντιδράσεις στη γειτονική χώρα για την καραντίνα

Tinad

Τεστ και καραντίνα το… διαβατήριο εισόδου – Προβληματισμός στα ξενοδοχεία

Μιχάλης Μάρδας

Προσοχή: Ποιοι ταξιδιώτες θα μπαίνουν σε καραντίνα και μετά τις 15 Ιουνίου – Τι ανακοίνωσε η ΥΠΑ

Μιχάλης Μάρδας

Google και καραντίνα: Τι έψαξε περισσότερο ο κόσμος στο lockdown

Ανδρέας Ντίνης

Μικρού μήκους ταινία για την καραντίνα από τον Μάρτιν Σκορσέζε

Kon

Πώς θα γίνεται η υποδοχή των ξένων τουριστών στην Ελλάδα – Όλοι οι κανόνες

Tinad