Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα 3 δισ. ευρώ έφτασε ο τζίρος από Black Friday και Cyber Monday

Black Friday: Ο… ιός της καταναλωτικής φρενίτιδας και οι συνήθειες των Ελλήνων

Newsroom eleftherostypos.gr

Σε 3 δισ. ευρώ υπολογίζεται ο τζίρος από την Black Friday και τη Cyber Monday (διαδικτυακή γιορτή του καταναλωτή) για φέτος, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες στο Λεκανοπέδιο Αττικής, για το χρονικό διάστημα 29 Νοεμβρίου έως και 2 Δεκεμβρίου. Ποσό που αντιστοιχεί, μάλιστα, στο 8% περίπου του ετήσιου τζίρου της λιανικής.

Μιλώντας στο Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, ο πρόεδρός του, Βασίλης Κορκίδης, υποστήριξε πως στο πλαίσιο αυτών των δύο «market events» οι 6 στους 10 καταναλωτές υπολογίζεται ότι αγόρασαν 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ σύμφωνα με τον μέσο όρο των αποδείξεων ξόδεψαν ο καθένας τους 180-200 ευρώ.

Οπως υπενθύμισε ο ίδιος, στην Ελλάδα, οι δύο πετυχημένες πρακτικές προώθησης πωλήσεων εισήχθησαν ως «market events» για πρώτη φορά το 2015, ενώ από το 2016 άρχισαν να τις εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρίες και πλέον με τη μεγάλη συμμετοχή των καταναλωτών έχουν επεκταθεί σε όλες τις τοπικές αγορές κάθε ελληνικής πόλης.

Από εκεί και πέρα, ανέφερε πως φέτος τα «χτυπήματα» για online αγορές σχεδόν διπλασιάστηκαν από πέρυσι, ενώ έκανε λόγο για εντυπωσιακή συμμετοχή και στα δύο «market events» των σούπερ μάρκετ, της εστίασης, των κομμωτηρίων, των παρόχων ενέργειας και της συνδρομητικής τηλεόρασης, των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, των κομμωτηρίων, ακόμα και των αεροπορικών εταιρειών. Υπολογίζεται ότι, από το μεγαλύτερο εύρος συμμετοχής επιχειρήσεων σε περισσότερους κλάδους, ο φετινός τζίρος παρουσιάζεται ενισχυμένος κατά περίπου 4%-5%, σε σύγκριση με πέρυσι.

Το 2019, οι προτιμήσεις των καταναλωτών στις αγορές και τα καταστήματα της Αττικής διαφοροποιήθηκαν από το 2018, με εξαίρεση την ένδυση-υπόδηση, που, παρά τη μείωση από το 81% πέρυσι στο 75% φέτος, διατήρησε την πρώτη θέση ως δημοφιλέστερη καταναλωτική κατηγορία. Οι ηλεκτρονικές συσκευές, με 44%, ξεπέρασαν σε προτίμηση τα καλλυντικά, που έρχονται τρίτα με 30% και ακολουθούν με 24% αξεσουάρ και κοσμήματα, 22% ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού κ.λπ.

Τον μεγαλύτερο τζίρο αυτό το τριήμερο προσφορών, όπου οι καταναλωτές ξοδεύουν 360% παραπάνω από οποιαδήποτε άλλο τριήμερο του χρόνου, είχαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής, που όμως προσέφεραν και μεγάλες εκπτώσεις – άνω του 60%. Ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα στην υπόδηση, τα ακριβά καλλυντικά και γενικά τα επώνυμα είδη.

«Δικαιολογημένα οι μικρότεροι της αγοράς στην Αττική είναι δυσαρεστημένοι, αφού μετά από 10 χρόνια κρίσης δεν έχουν τα αποθέματα, ούτε τα μεγάλα περιθώρια να ξεπουλήσουν εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων», τόνισε ο κ. Κορκίδης.

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο του Δ.Σ. ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, παρέθεσε μια δέσμη μέτρων, που αναμένεται να υλοποιήσει η συγκεκριμένη υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι έλεγχοι στις πύλες εισόδου της χώρας και θα αυστηροποιηθούν τα μέτρα για τον περιορισμό του παρεμπορίου.

Επίσης, η Γ.Γ. στοχεύει στην αναβάθμιση του υπαίθριου εμπορίου προωθώντας πολιτικές που στόχο έχουν τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και την ένταση του ανταγωνισμού μέσα από τη διαφάνεια στις συναλλαγές και στην επισήμανση των αγαθών.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Σταμπουλίδης στο θέμα της ψηφιακής εξέλιξης του εμπορίου και στη δυναμική που μπορεί να προσδώσει στις εμπορικές δραστηριότητες. Τέλος, στο Δ.Σ. τέθηκαν θέματα που σχετίζονται με την επιμελητηριακή νομοθεσία, αλλά και με το ψηφιακό έγκλημα, το οποίο απασχολεί μια μεγάλη μερίδα του εμπορίου που έχει αναπτυχθεί επιχειρησιακά στο e-εμπόριο.

Από την έντυπη έκδοση 

Προτεινόμενα για εσάς

Black Friday 2021: Πότε «πέφτει» φέτος – Τι να προσέξετε

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Black Friday 2021: Πότε «πέφτει» – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Πότε είναι Black Friday – Αυτές είναι οι ημερομηνίες

Λάμπρος Κατσαρός

Απολογισμός της Black Friday 2020: Πόσο πραγματικά «ευκαιρία» ήταν οι αγορές – Τι ψώνισαν οι Έλληνες

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Black week: Η καραντίνα θρέφει τις ηλεκτρονικές αγορές – 73,5% αυξήθηκε ο τζίρος

Δημήτρης Ντόγκας

Black Friday: Καταναλωτικό αμόκ σε Ιταλία και Ισπανία-Στα κάγκελα οι επιδημιολόγοι

Δημήτρης Ντόγκας

Κορωνοϊός – ΗΠΑ: Black Friday στην εποχή της Covid-19

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Black Friday: Πώς ξεκίνησε και γιατί ονομάστηκε «Μαύρη Παρασκευή»;

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Black Friday: Οδηγίες για τις ηλεκτρονικές αγορές σας ώστε μην είναι…πραγματικά μαύρη Παρασκευή

Ελεύθερος Τύπος Newsroom