Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μαίνεται η μάχη για τα… «ασημικά» της Τhomas Cook – Ξεκαθαρίζει το τοπίο στην Ελλάδα

Μέτρα με ΠΝΠ για τα ξενοδοχεία που επλήγησαν από το «κανόνι» της Thomas Cook

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Οι διεκδικητές για τα… ασημικά της Thomas Cook είναι ουκ ολίγοι και οι κινήσεις τους έχουν άμεσο αντίκτυπο και στην ελληνική τουριστική αγορά με brands που βρίσκονται σε φάση εξαγοράς. Ηδη πέραν των ξενοδοχείων της Thomas Cook, τόσο αυτών που είχαν εκμισθωθεί όσο και αυτών που είχαν αποκλειστική συνεργασία, διενεργείται στενό μαρκάρισμα και πολλοί «παίκτες» τα έχουν βάλει στο… μικροσκόπιό τους, με άμεσο αντίκτυπο την επέκτασή τους στην ελληνική τουριστική αγορά με επίκεντρο τις μονάδες 4 αστέρων.

› Fosun Tourism
Λίαν προσφάτως η κινεζική Fosun Tourism αγόρασε το brand Thomas Cook, μαζί με τα εμπορικά σήματα των ξενοδοχείων «Casa Cook» και «Cook’s Club», έναντι 11 εκατ. λιρών. Ο πρόεδρος της κινεζικής εταιρίας, Qian Jiannong, δήλωσε ότι η εξαγορά του brand της Thomas Cook θα επιτρέψει στη Fosun Tourism να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον τομέα του τουρισμού και να αξιοποιήσει τη δυναμική του κινεζικού εξερχόμενου τουρισμού. Στόχος είναι να δημιουργηθούν συνέργειες με τις υπάρχουσες επιχειρήσεις του ομίλου.

Υπενθυμίζεται ότι η Fosun ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχος της Thomas Cook και ήταν αυτός που πρωτοστατούσε στο σχέδιο διάσωσης του tour operator ύψους 900 εκατ. ευρώ, με τη δική του συμμετοχή να έφτανε στα 450 εκατ. δολάρια. Η συμφωνία, ως γνωστόν, κατέρρευσε όταν οι δανειστές ζήτησαν επιπλέον 200 εκατ. λίρες, που τελικά δεν βρέθηκαν, σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι η βρετανική κυβέρνηση, από την οποία ζητήθηκαν αυτά τα 200 εκατ. λίρες, είπε ότι τα χρήματα αυτά θα έφταναν για τη συνέχιση της λειτουργίας του tour operator μόνο για δύο εβδομάδες…

Από τον πρώην όμιλο του Thomas Cook έχουν ήδη πουληθεί και 550 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο στη Hays Travel έναντι 6 εκατ. λιρών.

› TUI
Eν τω μεταξύ, 135 ξενοδοχεία, που διαχειριζόταν ο Thomas Cook, προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της το 2020 η TUI. Μεταξύ αυτών, τα 16 βρίσκονται στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του 4άστερου «Louis Plagos Zante Beach» στη Ζάκυνθο, που λειτουργούσε ως Sentido.

Οπως δήλωσε ο Erik Freimuth, της TUI Hotels and Resorts MD, μετά την κατάρρευση της Thomas Cook, η TUI ξεκίνησε να υπογράφει συμβάσεις με ξενοδόχους, που συνεργαζόταν με τον Thomas Cook. Επιδίωξη ήταν να πάρει ένα «δίκαιο» μερίδιο από τις πρώην συμβάσεις του Thomas Cook με ξενοδοχεία, καθώς δεν είχε νόημα να πάρει όλες τις συμβάσεις.

Αντίθετα, η TUI ήταν εξαρχής πρόθυμη να καλύψει το κενό των 2 εκατ. επιβατών, που άφησε ο Thomas Cook. Kαι αυτό το έκανε, προσθέτοντας δύο εκατομμύρια θέσεις σε πτήσεις προς προορισμούς όπως η Τουρκία, η Ελλάδα, οι Βαλεαρίδες, τα Κανάρια Νησιά και το Μεξικό.

Τα 135 ξενοδοχεία περιλαμβάνουν 10 TUI Platinum resorts και τρία SplashWorld συγκροτήματα κατοικιών, που απευθύνονται σε οικογένειες. Τα 56 από αυτά τα ακίνητα θα προσφέρονται αποκλειστικά από την TUI το 2020. Οπως υπογραμμίζει η TUI, ο όμιλος είναι σε θέση να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ξενοδοχείων δημοφιλών στους πελάτες του Thomas Cook, που θα μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν τις διακοπές τους σε αυτά τα υπέροχα θέρετρα. Από τα 135 ξενοδοχεία, τα 19 βρίσκονται στην Τουρκία, τα 16 στην Ελλάδα, τα 6 στις Βαλεαρίδες Νήσους, τα 22 στα Κανάρια Νησιά και τα υπόλοιπα σε μακρινούς προορισμούς.

Την ίδια ώρα, κατά πληροφορίες, η TUI προσπάθησε, αλλά δεν κατάφερε να αγοράσει το διαδικτυακό domain name της Thomas Cook, καθώς ο ειδικός εκκαθαριστής AlixPartners, μαζί με την KPMG, αρνήθηκε να πουλήσει το όνομα στον κορυφαίο tour operator στον κόσμο. Πάντως, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο για το ποιες δραστηριότητες και εταιρίες της Thomas Cook Germany θα περάσουν στα χέρια επενδυτών και θα επανέλθουν στη γερμανική αγορά από την 1η Ιανουαρίου 2020.

Οπως τόνισε η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου στη Γερμανία, Stefanie Berk, μέχρι τώρα πραγματοποιείται ένας μαραθώνιος διαπραγματεύσεων με πολλές συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές, που αναμένεται να οδηγήσουν στην πώληση μεμονωμένων εταιριών του ομίλου.

Οπως επιβεβαιώνεται από τους διαχειριστές αφερεγγυότητας, έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, με προχωρημένες συζητήσεις, υπάρχει για: Τα «ισχυρά γερμανικά εμπορικά σήματα» Neckermann και Air Marin. • Τα σήματα Bucher Reisen και Öger Tours. • Για τα brands των franchise ξενοδοχείων «Sentido» και «Smartline». • Για την αλυσίδα ταξιδιωτικών πρακτορείων της Cook και franchise ταξιδιωτικά πρακτορεία της. Εκτιμάται ότι η πλειονότητα των γραφείων θα βρει αγοραστή. • Για την εταιρία GfR στο Μπόχουμ.

Οι πωλήσεις αυτών των εμπορικών σημάτων της Thomas Cook Germany εκτιμάται ότι θα διασφαλίσουν περίπου τις μισές θέσεις εργασίας που υπήρχαν σε αυτές τις εταιρίες και ήταν 2.100.

Από την έντυπη έκδοση