Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατατίθεται το master plan της Cosco για τον ΟΛΠ – Τι θα περιλαμβάνει

Το λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να ξεπεράσει τη Βαλένθια στη διακίνηση κοντέινερ στη Μεσόγειο

Newsroom eleftherostypos.gr

Το νέο βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του λιμανιού του Πειραιά, που περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), αναμένεται να καταθέσει αύριο, Παρασκευή 22/08, ή τη Δευτέρα 26/08 στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Το ύψος της νέας επένδυσης που θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του προβλήτα 1 υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η δυναμικότητά του θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα (capacity) του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2018 έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teu.

Αναφορικά με το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), θα είναι κατά πολύ μικρότερο από τον αρχικό σχεδιασμό από τα 44 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, στα 22 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, καθώς στη νέα βελτιωμένη πρόταση δεν συμπεριλαμβάνεται το εμπορικό κέντρο (mall).

Το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης (επέκταση επιβατικού λιμένα, εργασίες επισκευής και συντήρησης υποδομών, επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων κ.λπ.), αλλά και τις πρόσθετες όπως αυτές έχουν προκύψει από τη μελέτη του συμβούλου McKinsey με στόχο τη βέλτιστη δυνατή ανάπτυξη του λιμανιού.

Οι πρόσθετες επενδύσεις, ειδικότερα, περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας, αλλά και έως 4 ξενοδοχείων, καθώς επίσης και του εμπορικού κέντρου που θα εξυπηρετεί την κρουαζιέρα, το νέο κέντρο logistics, την κατασκευή του car terminal, τη διασύνδεση με τον ΟΔΔΥ και τέλος την προμήθεια εξοπλισμού.

Προτεινόμενα για εσάς

Ύμνοι της Handelsblatt για το λιμάνι του Πειραιά: Το νούμερο «1» στη Μεσόγειο

Tinad

Στις εγκαταστάσεις της COSCO στον Πειραιά Σι Τζινπίνγκ και Μητσοτάκης [εικόνες]

Ανδρέας Ντίνης

Υπεγράφη δάνειο 140 εκατ. στην Cosco από ΕΤΕπ για έργα στον ΟΛΠ

Μιχάλης Μάρδας

Αλλά 200 εκατ. ευρώ για επενδύσεις «δένουν» στο Λιμάνι του Πειραιά

Δημήτρης Κατσάκος

Συνάντηση Γεωργιάδη με Μώραλη για το σχέδιο της Cosco στον Πειραιά

Μιχάλης Μάρδας

Δικαιώθηκε ο ΟΛΠ από το ΣτΕ για την επέκταση του επιβατικού λιμένα και Cosco

Μιχάλης Μάρδας

Μητσοτάκης: Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Μιχάλης Μάρδας

Υπογραφή Νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον ΟΛΠ

Ανδρέας Ντίνης

Θέματα βελτίωσης του ΟΛΠ στη συνάντηση του Κουβέλη με τον πρόεδρο του Οργανισμού

Ανδρέας Ντίνης