Ελεύθερος Τύπος
LIFESTYLE

Αρκούδα, λιοντάρι, λύκος ή δελφίνι; Μάθετε σε ποιον τύπο ανήκετε με βάση τις συνήθειες του ύπνου σας

Προσοχή: Λιγότερες από 7 ώρες ύπνου μπορεί να προκαλέσουν σωματικά και ψυχικά προβλήματα

Newsroom eleftherostypos.gr

Εσείς άραγε κάνετε βαθύ ύπνο, όπως τα λιοντάρια, ή χουζουρεύετε ασταμάτητα μέσα στην μέρα σαν τα δελφίνια;

Καθώς οι ρυθμοί ζωής ωθούν ολοένα και περισσότερους ανθρώπους στην αϋπνία, οι ψυχολόγοι εστιάζουν στο πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας μέσω των συνηθειών του ύπνου μας.

Έχοντας παρατηρήσει τόσο τα ανθρώπινα μοτίβα ύπνου, όσο και αυτά που επικρατούν στο… υπόλοιπο ζωικό βασίλειο, κάποιοι επιστήμονες κατατάσσουν τους ανθρώπους σε κατηγορίες «ζώων» με βάση το πώς κοιμούνται.

Το να αναγνωρίσει κανείς την συμπεριφορά του σε σχέση με τον ύπνο είναι σίγουρα το πρώτο βήμα για να μπορέσει να τη βελτιώσει, οπότε σας μεταφέρουμε τους τύπους που έχουν καθορίσει οι επιστήμονες, ώστε να βρείτε τον δικό σας.

1. Τύπος «αρκούδα»

Σε αυτό τον τύπο ανήκει η μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού, και αφορά τους ανθρώπους που κατά βάση «συμμορφώνονται» με τον ηλιακό κύκλο, έχουν δηλαδή πολλή ενέργεια την ημέρα και με την δύση του ηλίου αρχίζουν να ετοιμάζονται για ύπνο. Αυτοί οι τύποι έχουν επιπλέον την τάση να «ρίχνουν στροφές» αμέσως μετά το μεσημεριανό γεύμα.

2. Τύπος «λύκος»

Οι λύκοι έχουν την τάση να φτάνουν στο απόγειο της ενέργειάς τους το βράδυ, ενώ κατά συνέπεια το πρωί είναι ανενεργοί και προτιμούν να κοιμούνται μέχρι αργά. Είναι τύποι για τους οποίους ένα τυπικό ωράριο 9-5 δεν φαίνεται να λειτουργεί καλά.

3. Τύπος «λιοντάρι»

Όσοι ανήκουν σε αυτό τον τύπο έχουν τρομερή ενέργεια νωρίς το πρωί, πιο έντονα και από τις αρκούδες. Ενώ οι αρκούδες «πέφτουν» πιο σταδιακά με την πάροδο της ημέρας, τα λιοντάρια «ξεραίνονται» στον ύπνο μόλις εξαντλήσουν και την τελευταία σπιθαμή της ενέργειάς τους, την ώρα  δηλαδή περίπου που οι «λύκοι» βγαίνουν για κυνήγι.

4. Τύπος «δελφίνι»

Ίσως οι πιο άτυχοι από όλους, οι άνθρωποι που ανήκουν σε αυτή την ομάδα κοιμούνται ελαφριά και συνήθως όχι πολύ καλά. Ευτυχώς, απαρτίζουν μόλις το 10% του πληθυσμού. Τα επαγγέλματα που τους ταιριάζουν είναι όσα προαπαιτούν ευελιξία στην διαχείριση χρόνου και συνεχή – έστω στο περίπου – επαγρύπνηση. Συνήθως διαπρέπουν στον επιχειρηματικό κλάδο, όπου το μικρό φάσμα προσοχής τους δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Ενδιαφέρον είναι ότι τα πραγματικά δελφίνια δεν κοιμούνται ποτέ «κανονικά», καθώς πάντα το ένα ημισφαίριο του εγκεφάλου τους παραμένει ξύπνιο, ώστε να είναι σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν τυχόν απειλές ανά πάσα στιγμή.

 

Η μελέτη για την βελτίωση του ύπνου με βάση τους παραπάνω τύπους είναι ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο. Εάν οι καθημερινές σας ασχολίες δεν συμβαδίζουν με τον τύπο σας, το καλύτερο που έχετε να κάνετε σε πρώτη φάση είναι να επενδύσετε στην υγιεινή διατροφή, στον περιορισμό της τυχόν κατανάλωσης αλκοόλ, στην εγκατάλειψη του smartphone σας κάποια λογική ώρα, αλλά ακόμα και στον διαλογισμό. Οι επιστήμονες κρίνουν ότι όλα αυτά μπορούν να επιφέρουν βελτίωση στην ποιότητα ζωής μας, ανεξαρτήτως του τύπου μας.

ΠΗΓΗ: The Guardian

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Εγχείρηση εγκεφάλου 5.000 χρόνια πριν – Τι αποκαλύπτει κρανίο που βρέθηκε στην Κριμαία!

Μαρίνα Μπενέκου

Πριν πετάξετε στα σκουπίδια αυτά τα 5 αντικείμενα, δείτε πού αλλού χρησιμεύουν!

Μαρίνα Μπενέκου

Ο χρόνος είναι χρήμα: 15 πανέξυπνα τρικ που κάνουν την ζωή στο σπίτι ευκολότερη

Μαρίνα Μπενέκου

Χαμός στο Facebook με τη φωτογραφία 4χρονου αγοριού στο… κλουβί ενός λιονταριού

Μαρίνα Μπενέκου

Επιτέλους: Ο βασανισμός ζώων γίνεται κακούργημα – Έρχεται παράρτημα αστυνομίας ζώων

Evanthia Karra

Ατιμωρησία ή ποινές-χάδι για όσους κακοποιούν ζώα

Μιχάλης Μάρδας

Μήπως… ξεμείνατε από τεστοστερόνη; Πώς θα αναπληρώσετε την ορμόνη του σεξ

Leonidas Kallidonis

Δώδεκα βήματα για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού

Leonidas Kallidonis

Σύνδρομο Αιφνίδιου Θανάτου Βρεφών: οδηγίες για να κοιμάται το μωρό σας με ασφάλεια

Leonidas Kallidonis