Ο 67χρονος σχεδιαστής έκλεισε την 50ετή καριέρα του μαζί με 100 μοντέλα, σελέμπριτις, χορευτές και drag queens που φόρεσαν γνώριμες εμβληματικές δημιουργίες του. Το πλήθος που έδωσε το «παρών» στο εορταστικό ντεφιλέ ζητωκραύγαζε και χειροκροτούσε ασταμάτητα για δύο ώρες, αποθεώνοντας τον Γάλλο σχεδιαστή σε ένα συναισθηματικά φορτισμένο κλίμα. Για πολλούς, άλλωστε, ήταν μια συγκινητική στιγμή, καθώς ο Γκοτιέ είναι ένας από τους λίγους ζωντανούς θρύλους στον χώρο της μόδας.
Ο Γκοτιέ έχτισε την καριέρα του βασιζόμενος στο απροσδόκητο, στο extravagant, κερδίζοντας το παρατσούκλι του «κακού παιδιού της μόδας» με τις αντισυμβατικές και εκκεντρικές δημιουργίες του. Κατάφερε να «επανεφεύρει» κλασικά στοιχεία, όπως το ναυτικό ριγέ (μαρινιέρα), μεταμόρφωσε τον κορσέ από στοιχείο καταπίεσης σε μεταμοντέρνο φεμινιστικό αξεσουάρ, εξέλιξε τα tuxedo, συστήνοντας το ανδρόγυνο στυλ, τα λευκά πουκάμισα και τις φούστες στους άνδρες.
Το σόου δεν ήταν μόνο μια υπενθύμιση των δημιουργιών του Γκοτιέ αλλά και των συνεργασιών του με κορυφαία ονόματα στον χώρο του θεάματος. Η Πάρις Τζάκσον, η Κάρλι Κλος, οι Τζίτζι και Μπέλα Χαντίντ, η Ιρίνα Σάικ, η Γουίνι Χάρλοου και η Ρόσι ντε Πάλμα ήταν μεταξύ όσων περπάτησαν στην πασαρέλα με δημιουργίες του. Ο εμβληματικός κωνικός στηθόδεσμος και ο κορσές που σχεδίασε για τη Μαντόνα έκλεψε και πάλι τις εντυπώσεις στην πασαρέλα, καθώς το φόρεσε η μούσα του Ντίτα Βον Τιζ.
Ο διάσημος μόδιστρος επεσήμανε πως πρόκειται για την πρώτη κολεξιόν υψηλής ραπτικής που «ανακύκλωσε» παλιές συλλογές του, δίνοντας το στίγμα της απόσυρσής του από τον χώρο της μόδας, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία κινείται πλέον στην τροχιά της κλιματικής αλλαγής. «Πιστεύω ότι η μόδα πρέπει να αλλάξει, υπάρχουν πολλά ρούχα, και πολλά που είναι άχρηστα. Μην τα πετάτε, ανακυκλώστε τα», ανέφερε στο ευχαριστήριο σημείωμα προς τους καλεσμένους του. Από τα συνολικά 200 ρούχα που παρουσίασε μόνο τα 50 ήταν καινούργια, αφού τα υπόλοιπα ήταν «ανακυκλωμένα» ρούχα από την Κίνα, όπως είπε.
Η μίξη του παλιού με το καινούργιο ήταν κάτι που τον καθόρισε από την αρχή, αφού ως νέος σχεδιαστής «όργωνε» τις υπαίθριες αγορές για να βρει χρησιμοποιημένα ρούχα στα οποία έδινε νέα ζωή. Ο αντισυμβατικός χαρακτήρας του και το πάθος του για τη μόδα τον οδήγησε στην κορυφή. Ο ίδιος δεν σπούδασε σχέδιο μόδας, ωστόσο από πολύ μικρός ήξερε τι ήθελε και το επεδίωξε στέλνοντας σχέδια στους μεγαλύτερους οίκους του Παρισιού. Το 1970 ο Πιερ Καρντέν τον προσέλαβε ως βοηθό και έξι χρόνια αργότερα συστήθηκε στο κοινό για πρώτη φορά με τη δική συλλογή. Οπως έχουν γράψει περιοδικά μόδας «απέκτησε τη φήμη του “κακού παιδιού της μόδας”, καθώς τα τολμηρά σχέδιά του αντιπροσωπεύουν τη ριζική απελευθέρωση της προκλητικής θηλυκότητας».
Ο σχεδιαστής έγινε γνωστός για τη φαντασία του στη μίξη χρωμάτων και υλικών και τη θεατρικότητα στις δημιουργίες του. Ως παιδί περνούσε συχνά χρόνο στο μπουντουάρ της γιαγιάς του, εκεί όπου παρατηρούσε τα πάντα, ενώ συχνά μεταποιούσε ρούχα και ολόσωμα εσώρουχα. Στη διάρκεια της καριέρας του δούλεψε με τα γνωστότερα μοντέλα, αλλά και με γυναίκες πιο ώριμες, με παραπάνω κιλά, με piercing και τατουάζ, ανθρώπους που συναντούσε στον δρόμο.
Αλέξης Γεωργούλης: Μιλά για πρώτη φορά μετά τις καταγγελίες - Τι δήλωσε η Δανάη Μπάρκα [Βίντεο]
Η καλλιτεχνική του φύση δεν περιορίστηκε στις κολεξιόν του οίκου. Εντυσε διάσημους πρωταγωνιστές κινηματογραφικών ταινιών. Από το 2003 ως το 2010 παράλληλα με τη δική του επιχείρηση ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής της Hermes και το 2014 αποφάσισε να αφήσει το πρετ-α-πορτέ και να εστιάσει στην υψηλή ραπτική, χωρίς όμως να αφήσει τη σειρά αρωμάτων.
ΗΤΑΝ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ
«Την Ελλάδα την αγαπώ!»
Ο Γάλλος σχεδιαστής δεν έκρυψε ποτέ την αγάπη του για την Ελλάδα, αφού φρόντιζε σε κάθε ευκαιρία, τόσο στο εξωτερικό όσο και όταν επισκέπτεται τη χώρα μας να μιλάει για τον πολιτισμό, τα αγαπημένα του μέρη και τι τον εμπνέει. «Οι άνθρωποι είναι όμορφοι, η αρχιτεκτονική εξαίσια, το φαγητό καταπληκτικό, τα νησιά έχουν ένα μοναδικό φως και η θάλασσα είναι η ομορφότερη του κόσμου. Την Ελλάδα την αγαπώ!», είχε δηλώσει στο περιοδικό «Κ» της Καθημερινής το 2017 με αφορμή τη δημιουργία του «Παρίσι-Αθήνα» που φιλοξένησε το Μουσείο Μπενάκη.
Η Ελλάδα έχει αποτελέσει ουκ ολίγες φορές έμπνευση για δημιουργίες του που παρουσίασε στις κολεξιόν του. Το 2014, μάλιστα, η επίδειξή του ήταν αφιερωμένη στη Μελίνα Μερκούρη, καθώς ο φιλέλληνας δημιουργός παρουσίασε ένα t-shirt «μαρινιέρα» αποκλειστικά για την οικονομική ενίσχυση του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη. «Δεν μπορώ να ξεχάσω τη Μελίνα Μερκούρη μέσα στο μαύρο φόρεμά της στο “Ποτέ την Κυριακή”», δήλωσε τότε ο σχεδιαστής.
Από την έντυπη έκδοση