ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ

Απίστευτο: DNA από Νεάντερταλ μπορεί να έχουν όσοι περνούν βαριά τον κορωνοϊό

Ερευνητές του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ της Γερμανίας ανακάλυψαν ότι ένα συγκεκριμένο χρωμόσωμα που προέρχεται από τους Νεάντερταλ μπορεί να ευθύνεται για ακραίες αντιδράσεις του ανθρώπινου οργανισμού στον Covid-19.

Οι ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μια γενετική μετάλλαξη στο συγκεκριμένο χρωμόσωμα μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στον οργανισμό των ασθενών με κορωνοϊό, καθιστώντας έως και τρεις φορές πιθανότερο το να χρειαστούν τεχνητή αναπνευστική υποστήριξη μετά την μόλυνσή τους.

Το συγκεκριμένο χρωμόσωμα φαίνεται να φέρει το 50% του πληθυσμού στην Ανατολική Ασία και το 16% στην Ευρώπη, αντίστοιχα.

Ο σύγχρονος άνθρωπος κληρονόμησε γενετικό υλικό DNA από τους Νεάντερταλ μετά από επιμιξία που έλαβε χώρα περίπου 60.000 χρόνια πριν.

Οι ανθρωπολόγοι κατέληξαν στο συμπέρασμα σχετικά με την προέλευση του συγκεκριμένου χρωμοσώματος μελετώντας ένα σκελετό Νεάντερταλ ηλικίας 50.000 ετών από την Κροατία, καθώς και μερικούς ακόμα σκελετούς που προέρχονταν από την Σιβηρία.

Παρόλα αυτά, η ανακάλυψη θεωρήθηκε πως μπορεί να ερμηνεύσει μόνο μερικώς τις διαφορές στην σφοδρότητα με την οποία εκδηλώνεται ο κορωνοϊός στους ασθενείς.

«Οι άνθρωποι παρουσιάζουν τεράστια γενετική ποικιλότητα, η οποία προέρχεται εν μέρει από τους προγόνους μας πριν από τον άνθρωπο, εν μέρει από τους Νεάντερταλ, εν μέρει από τα χρόνια που όλοι οι άνθρωποι ζούσαν στην Αφρική και εν μέρει από αλλαγές στο DNA του σημερινού ανθρώπου. Το ότι η συγκεκριμένη μετάλλαξη προέκυψε από τους Νεάντερταλ δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, από ιατρικής και βιολογικής άποψης», σχολίασε ο δρ. Τζέφρι Μπάρρετ, γενετιστής από το Ινστιτούτο της Αγγλίας Sanger, ο οποίος δεν συμμετείχε στην έρευνα.

ΠΗΓΗ: CNN