ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Η «Τρελοκαμπέρω» είναι μύθος, ο Καμπέρος όμως κυριάρχησε στους αιθέρες [εικόνες]

Η «Τρελοκαμπέρω» είναι μύθος, ο Καμπέρος όμως κυριάρχησε στους αιθέρες [εικόνες]

Κωνσταντίνος Μπορδόκας

 Παρότι, οι περισσότεροι χρησιμοποιώντας την έκφραση «Τρελοκαμπέρω» θεωρούν ότι αναφέρονται στην απερίσκεπτη γυναίκα, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.

Ο Δημήτρης Καμπέρος όχι μόνο είναι υπαρκτό πρόσωπο, αλλά αποτελεί έναν εκ των τεσσάρων πρώτων Ελλήνων αξιωματικών που στέλνονται για εκπαίδευση στη Γαλλία το 1911 ώστε να στελεχώσουν την, υπό ίδρυση, Πολεμική Αεροπορία της χώρας.

Ο κορυφαίος πιλότος των αρχών του προηγούμενου αιώνα Δημήτριος Καμπέρος την εποχή των πρώτων εντυπωσιακών πτήσεων που του δίνουν το προσωνύμιο «Τρελοκαμπέρος», που αν μάθαινε ότι στην πορεία θα αποδίδονταν σε γυναίκα, θα γινόταν έξαλλος…

Στις 13 Μαΐου του 1912 μάλιστα, γίνονται παρουσία του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου και δεκάδων χιλιάδων θεατών, οι πρώτες αεροπορικές επιδείξεις στην παραλία του Νέου Φαλήρου. Σε αυτές οποίες ξεχωρίζει ο πρώην αξιωματικός του πυροβολικού Καμπέρος, με τις παράτολμες φιγούρες αλλά και τον οξύθυμο χαρακτήρα του.

Αμέσως μόλις προσγειώνει το αεροσκάφος του «Δαίδαλος», αρχικά παραπονιέται στον πρωθυπουργό ότι ο άλλος πιλότος, Εμμανουήλ Αργυρόπουλος, οδηγεί στο δικό του αεροδιάδρομο, ενώ στη συνέχεια, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, …παρκάρει τον «Δαίδαλο» στη μέση του διαδρόμου προσγείωσης εμποδίζοντας έτσι την προσγείωση του Αργυρόπουλου: «Αφήστε το. Μη το πειράξει κανείς σας. Σας διατάσσω να μη το κινήσετε διόλου από την θέσιν του. Αφήστε το να το σπάσει για να μάθη άλλη φορά»…

Για πολλά χρόνια τα κατορθώματα του παράτολμου πιλότου κεντρίζουν το ενδιαφέρον εφημερίδων και κοινού.

Το δέος στη θέα των πρώτων αεροπλάνων, οι συνεχόμενες επιδείξεις εκείνης της περιόδου αλλά και οι εντυπωσιακές του φιγούρες, μετατρέπουν σύντομα τον Καμπέρο στον πρώτο ιπτάμενο έλληνα σταρ, με τα κατορθώματά και τις φήμες γύρω απ’ αυτόν να μονοπωλούν το λαϊκό ενδιαφέρον.

Στις 16 Μαΐου ένα μικρό πρόβλημα στο μοτέρ που τον υποχρεώνει  σε αναγκαστική προσγείωση στο Καπανδρίτι, οι φήμες το μετατρέπουν σε τραγωδία, ενώ ένα μήνα μετά οι εφημερίδες γράφουν για κάποιον 12ετή υπάλληλο καπνοπωλείου, ονόματι Σταματάκη, που ζηλεύοντας τη δόξα του Καμπέρου, κατασκευάζει  ένα  «μικροσκοπικόν αεροπλάνον συστήματος Μπλεριό, χωρίς να έχει ούτε την ελάχιστην γνώσιν μηχανικής  το οποίον λειτουργεί δι’ ελατηρίου και είναι αληθές τέλειον».

Ο Καμπέρος με το αγαπημενό του αεροπλάνο.

Ο πιτσιρικάς ζητά να ανταμειφθεί για την κατασκευή του με μια βόλτα με το κανονικό αεροπλάνο, αλλά ο Καμπέρος το αρνείται λόγω της νεαρής ηλικίας «…ήτις παρέχει φόβους επικινδύνου ζάλης εις το ύψος εκείνο και με την φοράν της ταχύτητος».

Παρ’ ότι τα επόμενα χρόνια το όνομα Καμπέρος γίνεται  συνώνυμο της υπερβολής και της ακραίας συμπεριφοράς, ο ίδιος, κάνει λαμπρή καριέρα στη Πολεμική Αεροπορία συμμετέχοντας σε όλους τους εθνικούς αγώνες της περιόδου, συνεχίζοντας παράλληλα τους αγώνες επίδειξης μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 30. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο αδελφός του Δημητρίου Καμπέρου, και ανώτερος αξιωματικός του Ναυτικού Νότης, αποτελεί  συνιδρυτή, αλλά και …νονό της ομάδας του Ολυμπιακού.

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr