Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, η Hellenic Train πραγματοποιεί τα παρακάτω δρομολόγια Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς, Ανω Λιόσια – Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο- Ανω Λιόσια, Ανω Λιόσια- Κάντζα, Κάντζα- Ανω Λιόσια, Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα, Προαστιακός Πάτρας
Και τα 2 τουριστικά : Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Διακοφτό – Καλάβρυτα
Μηχανοδηγοί και Hellenic Train φέρονται να βάζουν εμπόδια για το εναρκτήριο λάκτισμα της επανεκκίνησης των δρομολογίων των εμπορευματικών μεταφορών και των τοπικών γραμμών στη Βόρεια Ελλάδα, όπως είχε ανακοινωθεί από την κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες το απόγευμα ο επικεφαλής του Cargo της Hellenic Train, Roberto Biasin, με επιστολή του προς τους πελάτες διαμεταφορείς ενημέρωνε ότι δεν θα ξεκινήσουν ακόμη τα δρομολόγια όπως σημειώνει μεταξύ άλλων:
«Η Ελληνική Κυβέρνηση, από το ατύχημα και μέχρι σήμερα, μελετά τις μεθόδους και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επαναλειτουργία του δικτύου.
Η προαναφερθείσα κατάσταση σε καμία περίπτωση δεν προκαλείται από τις πράξεις μας και δεν εμπίπτει στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μας, όντας απρόβλεπτο γεγονός, γεγονός ανωτέρας βίας, αφού είναι αδύνατο, ακόμη και για τον πιο επιμελή αντισυμβαλλόμενο, να το προβλέψει και να το αποτρέψει με τις ενέργειές του, ούτε υπάρχει δυνατότητα μείωσης των συνεπειών της κατάστασης που συνέβη, με μέτρα που θα μπορούσε να λάβει η εταιρεία μας.
Η ανωτέρω κυβερνητική απόφαση συνιστά προφανή περίπτωση ανωτέρας βίας, η οποία μας στερεί πλήρως, τη δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε υπηρεσίας εμπορευματικής μεταφοράς, σε εκπλήρωση των συμβατικών μας υποχρεώσεων.
Ειρήνη Μουρτζούκου: Αναβλήθηκε για τις 28 Νοεμβρίου η δίκη της - Αφέθηκε ελεύθερη
Ωστόσο η εξέλιξη της κατάστασης είναι προς θετική κατεύθυνση και μπορούμε να πούμε ότι στις επόμενες μέρες θα λάβουμε από τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ τις ημερομηνίες έναρξης ανά διαδρομή, τα χαρακτηριστικά και τον αριθμό των εμπορευματικών τρένων. Είναι φροντίδα μας να εξακολουθήσουμε να σας ενημερώνουμε μόλις έχουμε νεότερα, καθώς και τον κατάλληλο προγραμματισμό για εσάς».
Νωρίτερα οι μηχανοδηγοί με επιστολή τους παρέθεταν κείμενο 10 σημείων που καθιστούσαν αδύνατη την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.
Οπως αναφέρουν: «Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π. την Παρασκευή 17 Μαρτίου. Μετά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Σωματείου μας, θέτουμε υπ’ όψιν σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυσή τους δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία». Μεταξύ άλλων επισημαίνουν:
- Για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη τη διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργησή τους ). Αρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
- Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη των διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Εδεσσας, καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών.
- Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη Χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες.
- Αξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας, όπου υπάρχουν προβλήματα (π.χ. Ορφανά, Ευαγγελισμός).
- Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΟΣΕ διαψεύδει Τσίπρα
Εν τω μεταξύ, χθες ο ΟΣΕ με επιστολή του και απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα, μεταξύ άλλων διευκρίνισε ότι η ενιαία Τηλεδιοίκηση Λάρισας που έλεγχε το τμήμα από Δομοκό μέχρι και Πλατύ, άρχισε σταδιακά να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015 μέχρι που κατέπεσε εντελώς τα επόμενα χρόνια. Ενδιάμεσα όλη αυτή την περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί ώστε να λειτουργήσει εκ νέου. Οπως προσθέτει ο Οργανισμός «στα μέσα του 2019 με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717, που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών τηλεδιοικήσεων από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι το Πλατύ, ώστε εν συνεχεία το σύνολο αυτών (15 στο τμήμα αυτό) να διασυνδεθεί σε ενιαία απεικόνιση και χειρισμό που θα αποτελέσει την ενιαία τηλεδιοίκηση στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Πλατύ.
Στα πλαίσια της σταδιακής ανάταξης και θέσης σε λειτουργία των τοπικών τηλεδιοικήσεων ήδη από τον Νοέμβριο του 2022 έχουν παραδοθεί με ΔΠΧ και λειτουργούν 7 τοπικές τηλεδιοικήσεις (ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ, ΔΟΞΑΡΑ, ΟΡΦΑΝΑ. ΚΡΑΝΩΝΑ, ΜΕΖΟΥΡΛΟΥ & ΛΑΡΙΣΑΣ) ενώ συνεχίζεται και η ανάταξη των υπολοίπων».