ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεκτροκίνηση με… γκάζι 200 εκατ.: Σταθμοί φόρτισης, ηλεκτρικά λεωφορεία και ταξί με κονδύλια του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης

Χατζηδάκης για ηλεκτροκίνηση: Έρχεται επιδότηση 1.000 και πλέον οχημάτων

ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ

Σημαντικό ύψος κονδυλίων περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, δεδομένου ότι προβλέπονται 220 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη για την αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά λεωφορεία, αλλά και επιδότηση της αντικατάστασης των παλαιών ρυπογόνων ταξί επίσης με ηλεκτρικά.
Ολα αυτά έρχονται σε συνέχεια μιας χρόνιας που οι πολίτες φαίνεται να έκαναν στροφή στις πράσινες μετακινήσεις, με τα στοιχεία να αποδεικνύουν πως η χώρα αλλάζει σταδιακά συνήθειες.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος, μέχρι τέλος Φεβρουαρίου υποβλήθηκαν στο πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» 10.791 αιτήσεις.

Την πρωτιά… διατηρούν τα ηλεκτρικά ποδήλατα με 8.140 αιτήσεις, ακολουθούν τα δίκυκλα/τρίκυκλα με 1.873 αιτήσεις, έπονται τα επιβατικά οχήματα με 724 αιτήσεις και, τέλος, τα επαγγελματικά οχήματα με 44 αιτήσεις. Οπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, οι στόχοι για το 2020 ξεπεράστηκαν με εντυπωσιακές επιδόσεις ως προς τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Μάλιστα, αυτές ανήλθαν σε 2.131 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα έναντι του αρχικού στόχου των 1.350.
Σημαντικό είναι να σημειωθεί πως οι συνολικές ταξινομήσεις της πενταετίας 2015-2019 ήταν μόλις 1.141, πράγμα που σημαίνει ότι σε 12 μόνο μήνες προκύπτει αύξηση 87% σε σύγκριση με την προηγούμενη πενταετία.

Τι δείχνουν όμως τα στοιχεία όσον αφορά τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων; Σήμερα λειτουργούν στην Ελλάδα περίπου 150 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης Η/Ο, γεγονός που εξηγείται από τη χαμηλή ζήτηση που υπήρχε τα τελευταία χρόνια, καθώς ως και το 2019 η ηλεκτροκίνηση παρουσίαζε εξαιρετικά χαμηλή διείσδυση με μόλις 1.300 ηλεκτρικά οχήματα ταξινομημένα.

Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων σήμερα μπορούν να εντοπίσουν σημεία φόρτισης τόσο στην ΠΑΘΕ όσο και στην Ολυμπία Οδό, ενώ σε πολύ σύντομο χρόνο θα προστεθούν και επιπλέον σημεία στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2020, 251 από τους 269 επιλέξιμους μεγάλους και μεσαίους δήμους της χώρας ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ). Οι δήμοι θα χρηματοδοτηθούν για την εκπόνηση των σχεδίων αυτών, μέσω των οποίων θα χωροθετηθούν σημεία φόρτισης ανάλογα με την πληθυσμιακή πυκνότητα κάθε δήμου. Οι μεγάλοι δήμοι της χώρας αναμένεται να χωροθετήσουν εντός του 2021 περίπου 10.000 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης Η/Ο.

Πράσινος Δακτύλιος

Στο μεταξύ, χωρίς περιορισμούς θα κυκλοφορούν στον δακτύλιο της Αθήνας τα ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ενώ για τα υβριδικά και τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα (με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ) παραμένει η προϋπόθεση της επίτευξης χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Ειδικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31η/12/2020,

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31η/12/2020,

Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP).

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Σταϊκούρας: Ρεαλιστικά φιλόδοξο το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Tinad

Σκέρτσος για Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης: «Ελλάδα 2.0», μια καλύτερη εκδοχή της Ελλάδας

Ανδρέας Ντίνης

Μητσοτάκης – Σχέδιο Ανάκαμψης: 200.000 θέσεις εργασίας και αύξηση του ΑΕΠ κατά 7 μονάδες

Ανδρέας Ντίνης

Μητσοτάκης για Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης: Γιγαντιαίο πρόγραμμα σχεδόν 60 δισ. ευρώ – Θα δημιουργήσει 200.000 θέσεις εργασίας

Ανδρέας Ντίνης

Παρουσιάζονται το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και νέο πακέτο στήριξης για τουρισμό και εστίαση

Ανδρέας Ντίνης

Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης: Σε 1.500 σελίδες 170 έργα και μεταρρυθμίσεις προϋπολογισμού 18 δισ.

Δημήτρης Ντόγκας

Τα σχέδια για τις «πρίζες» στα ηλεκτρικά οχήματα – Τι αναφέρει η εγκύκλιος του υπ. Περιβάλλοντος

Μιχάλης Μάρδας

Δημήτρης Μαγγιώρος: Ηλεκτροκίνηση, μεγαλύτερη ψηφιοποίηση και ευέλικτα προϊόντα οι νέες προκλήσεις για την Autohellas-Hertz

Δημήτρης Ντόγκας

Καυστική απάντηση της ΝΔ στην κριτική του ΚΙΝΑΛ περί «εισαγόμενης ηλεκτροκίνησης»

Μιχάλης Μάρδας