ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Μελετούν «κόφτη» στις εξόδους για ψώνια – Τι είναι και πώς μπορεί να λειτουργήσει

Ι. ΦΕΝΤΟΥΡΗ

Σχέδιο για «κόφτη» στις εξόδους των καταναλωτών που σχετίζονται με τις αγορές στα εμπορικά καταστήματα έχει επεξεργαστεί το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Στο πλαίσιο αυτό, ο πολίτης θα λαμβάνει τη σχετική «άδεια» για να κάνει τα ψώνια του όχι από το 13033, αλλά από την εφαρμογή e-καταναλωτής.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», παρότι είναι έτοιμο, δεν θα συζητηθεί στην προσεχή συνεδρίαση (29/1) της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων. Την τρέχουσα και την επόμενη εβδομάδα, τουλάχιστον, αναμένεται πως θα ισχύσουν για το λιανεμπόριο τα μέτρα που έχουν, ήδη, ανακοινωθεί. Βάσει του παρόντος σχεδιασμού, αφού ανοίξουν τα σχολεία (1/2) θα αξιολογηθεί η επιβάρυνση του επιδημιολογικού φορτίου και θα αποφασιστεί εάν πρέπει να υιοθετηθεί άμεσα το σχέδιο του ΥΠΑΝ.

Δεδομένου πως στο 13033 δεν μπορεί να μπει «κόφτης», για λόγους προσωπικών δεδομένων, τα στελέχη του υπουργείου σκέφτηκαν να αξιοποιηθεί η εφαρμογή e-καταναλωτής, καθώς αυτήν την κατεβάζει ανώνυμα ο χρήστης στο κινητό του. Αν ανάψει, τελικά, το «πράσινο φως» γι’ αυτή την πρόταση, ο πολίτης θα αιτείται μέσω του app να βγει για να κάνει τα ψώνια του σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – αν θα είναι δύο ή περισσότερες ώρες θα αποφασιστεί κεντρικά. Στο τηλέφωνό του θα εμφανίζεται, μάλιστα, ο χρόνος που του απομένει για να ολοκληρώσει τις αγορές του. Αξίζει να επισημανθεί πως ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας μόνο μία φορά την ημέρα. Στις περιπτώσεις των πολιτών που είτε δεν διαθέτουν smartphones (2 στους 10) είτε δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τέτοιες εφαρμογές είτε, απλώς, δεν το επιθυμούν, θα ισχύουν οι γραπτές βεβαιώσεις.

Τεχνικά εύκολο

«Υπάρχουν διάφορες σκέψεις, μία είναι κι αυτή, η οποία είναι υλοποιήσιμη. Δεν είναι κάτι τεχνικά δύσκολο», δήλωσε, χθες, σε τηλεοπτική εκπομπή ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, αναφερόμενος στο επικρατέστερο σχέδιο που περιγράφηκε παραπάνω.

«Ωστόσο, το 13033 είναι ένα σύστημα αυτοπεριορισμού από τη σύστασή του. Θα πρέπει ο κόσμος να το αντιληφθεί… Στέλνω ένα μήνυμα γιατί αυτο-περιορίζω κάποιες κινήσεις μου στο πλαίσιο της διαχείρισης της πανδημίας», εξήγησε ο ίδιος.

Με αυτά τα δεδομένα, η κυβέρνηση θα πρέπει να διασφαλίσει τρία πράγματα, σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη: «Το ένα είναι ότι θα καλύψουμε το σύνολο του πληθυσμού που επιθυμεί να βγει – πολλές ηλικιακές ομάδες δεν έχουν smartphones. Η δεύτερη περίπτωση είναι κάποιος να μη θέλει να κατεβάσει την εφαρμογή, που είναι δικαίωμα του καθενός, και το τρίτο είναι ότι εφόσον χρησιμοποιούμε το κινητό, κάπως να υπάρχει μία επικοινωνία με ένα θεσμικό σύστημα».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Πόσο πιθανό είναι να μπει «κόφτης» στα SMS για κωδικούς 2 και 6

Tinad

Αυτές είναι οι δέκα επιπτώσεις της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά

Evanthia Karra

Κορωνοϊός: Για ψώνια και η Μέρκελ πριν από το lockdown

Tinad

Από σήμερα ψώνια μόνο με Click away: Ποια είναι η διαδικασία και γιατί αν υπάρξει συνωστισμός θα σταματήσει άμεσα

Μιχάλης Μάρδας

Click away: Πώς θα κάνουμε τα ψώνια μας με ραντεβού – Τι θα ανοίξει, τι θα ισχύσει

Ανδρέας Ντίνης

Ψώνια με click away: Τι είναι, πώς θα γίνεται και τι SMS απαιτείται

Ανδρέας Ντίνης

Ψώνια μόνο με ραντεβού στις γιορτές – Τι θα ανοίξει, τι θα ισχύσει με το click away και οι αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου

Μιχάλης Μάρδας

Σάλος στην Ιταλία με εκπομπή του Rai που «δίδασκε» τις γυναίκες πώς να ψωνίζουν με σέξυ τρόπο στο σούπερ μάρκετ [βίντεο]

Μαρίνα Μπενέκου

Οδηγός υγείας για τα ψώνια μας: Πώς τα προμηθευόμαστε και τι κάνουμε στο σπίτι

Μιχάλης Μάρδας