Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Λίφτινγκ 30 εκατ. ευρώ στην εθνική Πατρών-Πύργου – Οι εννέα βασικές παρεμβάσεις

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Δόθηκε χθες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το εναρκτήριο λάκτισμα για την ασφαλή θωράκιση του δρόμου καρμανιόλα, του υφιστάμενου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.

Και τούτο διότι το υπουργείο προκήρυξε το έργο «Επείγουσες Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου».

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα, μήκους 80 χλμ., με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ και στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων έως ότου να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Δεσμευτήκαμε να προχωρήσουμε ταυτόχρονα προς δύο κατευθύνσεις: την κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την υλοποίηση άμεσων παρεμβάσεων για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος.

Προχωράμε με συνέπεια. Καλύπτουμε τον χαμένο χρόνο 2015-2019. Κι αυτό το έργο είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Η Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει άλλο και η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας».

Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων, περιλαμβάνει:

  • Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.
  • Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.
  • Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ. και στις δύο κατευθύνσεις.
  • Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.
  • Εκσκαφή – φρεζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.
  • Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.
  • Φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.
  • Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.
  • Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.

Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος.

Σημειώνεται ότι από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μόνο το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ. είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο.

Σχετικά με τον νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί, υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έλαβε την πρώτη επίσημη θετική απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκ νέου ενσωμάτωσή του στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να παραβιάζεται το κοινοτικό δίκαιο. Ετσι η Ε.Ε. έδωσε το «πράσινο φως» στο υπουργείο να προχωρήσει στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή για τα θέματα ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει την κατασκευή του έργου.

Ειδήσεις 

«Βόμβα» Σύψα για σκληρά τοπικά lockdown: Οι 11 περιοχές που είναι στο μικροσκόπιο

Φρένο στα σενάρια για άνοιγμα των σχολείων – Τη νέα χρονιά η απόφαση

Αγγελίες ακινήτων με ενεργειακό πιστοποιητικό – Πότε είναι υποχρεωτικό για πώληση ή ενοικίαση

«Γκρίζα» διπλωματία με Γαλάζια Πατρίδα και Λωζάννη από την Τουρκία

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Ο Καραμανλής και η απόγνωση του Τσίπρα

Kon

Τραγωδία στην Πατρών – Πύργου: Μια έγκυος νεκρή και τρεις τραυματίες σε τροχαίο στη Βάρδα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Καραμανλής: Εθνική επιτυχία η συμφωνία με τη Γαλλία

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Την Κέρκυρα επισκέφθηκε ο Κώστας Καραμανλής

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Σεισμός στο Ηράκλειο: Στην Κρήτη κλιμάκιο μηχανικών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Λάμπρος Κατσαρός

Καραμανλής για Μίκη Θεοδωράκη: Θα είναι πάντα παρών μέσα από το πλούσιο έργο του

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κώστας Καραμανλής – Νατάσα Παζαΐτη: Δείτε σε ποιες σχολές πέρασαν τα δίδυμα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κώστας Καραμανλής – Νατάσα Παζαΐτη: Η οικογενειακή φωτογραφία για το τέλος μια εποχής

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση του Κώστα Καραμανλή με τις διοικήσεις ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ