ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Διόδια με το χιλιόμετρο : Πως λειτουργεί το σύστημα Hybrid – Πως θα επιστρέφονται χρήματα στους οδηγούς

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Στη νέα εποχή των Hybrid διοδίων εισέρχεται η Ελλάδα. Μετά τη διαλειτουργικότητα, προχωρά και η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια για πρώτη φορά στην Ελλάδα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε το νέο σύστημα Hybrid στην Ολυμπία Οδό.

Ο κ. Καραμανλής επιβιβάστηκε ως οδηγός σε αυτοκίνητο, στο οποίο τοποθετήθηκε πομποδέκτης, στο Σημείο Εξυπηρέτησης Πελατών Ελευσίνας, με συνοδηγό τον γενικό γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη. Στην έξοδο της Νέας Περάμου δεν υπάρχει μπάρα και δεν χρειάστηκε να σταματήσουν, αλλά άκουσαν απλώς τον ήχο αναγνώρισης του πομποδέκτη από το σύστημα Hybrid.

Στη συνέχεια έφτασαν στα κεντρικά γραφεία του αυτοκινητόδρομου, όπου τους υποδέχθηκαν ο CEO της Ολυμπία Οδός Α.Ε., κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, και ο CEO της Ολυμπία Οδός Λειτουργία Α.Ε., κ. Κώστας Παπανδρέου.

Το «Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid ETC), ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση, ήταν δέσμευση της Ολυμπίας Οδού, την οποία ξεκίνησε να σχεδιάζει και στη συνέχεια να υλοποιεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της Κορίνθου – Πατρών.

Αφορά ειδικότερα στην ενίσχυση του υπάρχοντος «ζωνικού» συστήματος με την εγκατάσταση «Ηλεκτρονικών Πυλών» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές O-pass να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν.

Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεο-πίστωσης: Το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από τον μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διήνυσε.

Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητοδρόμου. Βασίζεται στη δημιουργία «Ηλεκτρονικών Πυλών» με την χωροθέτηση διατάξεων προβόλων (δηλαδή μεταλλικού φορέα) και των απαραίτητων τεχνικών κτιρίων Η/Μ επί των υφιστάμενων σταθμών διοδίων.

Ειδικότερα, για τη λειτουργία του συστήματος εγκαταστάθηκε τεχνολογικός εξοπλισμός (αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας DSRC) σε 13 ανισόπεδους κόμβους της Ολυμπίας Οδού:

Ανισόπεδος Κόμβος Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και Ημικόμβος Μεγάρων.

Πομποδέκτης

Το υβριδικό σύστημα απευθύνεται στους κατόχους πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού και λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση πομποδέκτη.

Οι οδηγοί που επιλέγουν να πληρώνουν με μετρητά ή κάρτα αναγκαστικά συνεχίζουν να χρεώνονται με το υφιστάμενο «ζωνικό σύστημα». Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.

Ειδήσεις

Κύκλωμα κοκαΐνης: Οι Vip πελάτες, τα συνθηματικά για τις παραγγελίες, οι κρυψώνες και το 24ωρο delivery

Σκληρό lockdown για 3 περιοχές στη Δυτική Αττική – Τι ισχύει από το πρωί της Παρασκευής

Κορωνοϊός: Στις 27, 28, 29 Δεκεμβρίου θα γίνουν οι πρώτοι εμβολιασμοί στην Ευρώπη

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Συγκοινωνίες: Πιάνουν τιμόνι τον Μάρτιο 385 οδηγοί στην ΟΣΥ, 300 λεωφορεία με leasing στα ΚΤΕΛ Αττικής

Δημήτρης Ντόγκας

Καραμανλής: Απάντησε με στοιχεία στην διγλωσσία ΣΥΡΙΖΑ για την Εθνική Oδό

Δημήτρης Ντόγκας

Τραμ: Επέστρεψε στο παραλιακό μέτωπο, ανοίγει ο δρόμος για Πειραιά – Στις ράγες 25 νέοι συρμοί

Δημήτρης Ντόγκας

60% μειωμένη η έξοδος των Αθηναίων τις γιορτές – Οικογένεια, λόγοι υγείας και… ελιές τα «διαβατήρια» για την επαρχία

Δημήτρης Ντόγκας

Κώστας Καραμανλής-Νατάσα Παζαΐτη: Πρωτοχρονιά με τα δίδυμα παιδιά τους [εικόνα]

Μιχάλης Μάρδας

Διόδια: Σε ισχύ από σήμερα (1/1) οι νέες τιμές στα διόδια – Αναλυτικά τι θα πληρώνουμε σε κάθε σταθμό

Μιχάλης Μάρδας

Διόδια: Αλλάζουν οι τιμές από τα μεσάνυχτα – Αναλυτικά τι θα πληρώνουμε από την Πρωτοχρονιά σε κάθε σταθμό

Μιχάλης Μάρδας

Λίφτινγκ 30 εκατ. ευρώ στην εθνική Πατρών-Πύργου – Οι εννέα βασικές παρεμβάσεις

Δημήτρης Ντόγκας

Χιλιομετρική χρέωση για πρώτη φορά στα ελληνικά διόδια – Ξεκινά από την Ολυμπία Οδό

Evanthia Karra