ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Αυτό είναι το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση – Δείτε γιατί σας συμφέρει η αγορά νέου αυτοκινήτου

Χατζηδάκης για ηλεκτροκίνηση: Έρχεται επιδότηση 1.000 και πλέον οχημάτων

Newsroom eleftherostypos.gr

Μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων κατέλαβαν το 2019 τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην ελληνική αγορά, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%, όπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στο πλαίσιο του συνεδρίου Electric Vehicle Conference 2020, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Σε διεθνές επίπεδο το1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αποδίδεται στον τομέα των μεταφορών, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής. Ο ίδιος τόνισε ότι ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα. Επομένως, πρόσθεσε, είναι σαφές ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Οι τέσσερις άξονες του σχεδίου δράσης του υπουργείου για την ηλεκτροκίνηση

-«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι “νεκροταφείο αυτοκινήτων”. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

· Για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων

· Για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών

· Για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.

Σημείωσε δε ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Μάλιστα ήδη, κυκλοφορούν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.

-Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.

Το υπουργείο Υποδομών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.

-Τρίτος άξονας του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

-Τέταρτος άξονας του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών είναι η προετοιμασία για τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Τέλος, ο υπουργός άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στο θέμα της ηλεκτροκίνησης λέγοντας: «Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα». Τέλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι με την ολοκληρωμένη πολιτική που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση, αλλά και με την πολύτιμη αρωγή όπου είναι εφικτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στοχεύει στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας, πολύ γρήγορα, η ηλεκτροκίνηση θα γίνει στην Ελλάδα όχι ένας στόχος για το μέλλον, αλλά η καθημερινότητα στο παρόν.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειδήσεις

Συναγερμός στα μεγάλα σούπερ μάρκετ – Γιατί έστειλαν ανοιχτή επιστολή στους καταναλωτές

Κορωνοϊός – Δερμιτζάκης: Παράταση lockdown ως τις 7 Δεκεμβρίου

Κορωνοϊός: Ρεβεγιόν στον τόπο… καραντίνας – Καμία μετακίνηση από νομό σε νομό – Κλειστά χιονοδρομικά και θέρετρα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Καυστική απάντηση της ΝΔ στην κριτική του ΚΙΝΑΛ περί «εισαγόμενης ηλεκτροκίνησης»

Μιχάλης Μάρδας

Μητσοτάκης: Πήγε στο υπουργείο Περιβάλλοντος με ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Τι συζήτησε με τον Κώστα Σκρέκα

Μιχάλης Μάρδας

Το Φυσικό Αέριο ΕΕΕ στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης: Ανοίγει τον δρόμο στην ηλεκτροκίνηση

Tinad

Η Κομισιόν βγάζει νέα… διαβατήρια στις μπαταρίες- Ριζική αναθεώρηση της νομοθεσίας για χρήση και ανακύκλωση

Δημήτρης Ντόγκας

Πως η Αστυπάλαια με όχημα την Volkswagen θα μπει στη λεωφόρο της ηλεκτροκίνησης και των ΑΠΕ [Βίντεο]

Δημήτρης Ντόγκας

Η Formula E δίνει λύσεις στα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης

Kon

Γκάζι για την ηλεκτροκίνηση: Απορροφήθηκαν ήδη 2,3 εκατ. – Τα δίκυκλα στην πρώτη γραμμή

Μιχάλης Μάρδας

Χατζηδάκης για ηλεκτροκίνηση: Έρχεται επιδότηση 1.000 και πλέον οχημάτων

Ανδρέας Ντίνης

Ηλεκτροκίνηση: «Βροχή» οι αιτήσεις – «Σαρώνει» το ηλεκτρικό ποδήλατο

Μιχάλης Μάρδας