Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Καταλήψεις: Με υποχρεωτική τηλεκπαίδευση και μαθήματα αργίες και Σάββατα θα γίνει η αναπλήρωση των ωρών

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Με αναπλήρωση των χαμένων ωρών σε αργίες και Σάββατα και τηλεκπαίδευση, στην οποία όποιος μαθητής δεν συμμετέχει θα λαμβάνει απουσία, απαντάει το υπουργείο Παιδείας στις κινητοποιήσεις των μαθητών που πραγματοποιούνται τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Με τον αριθμό των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη να ξεπερνάει τα 700 και την ΟΛΜΕ να σημειώνει ότι ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί περίπου στο 25% των σχολικών μονάδων, η πολιτική ηγεσία ενεργοποιεί και σε αυτή την περίπτωση την τηλεκπαίδευση, ένα στοίχημα που καλείται να κερδίσει.

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε ότι όλες οι χαμένες ώρες από τις καταλήψεις θα καλυφθούν με διδασκαλία στις αργίες και τα Σάββατα και θα περικοπούν οι περίπατοι. Μάλιστα, αναμένεται ερμηνευτική εγκύκλιος με οδηγίες.

Οσον αφορά την τηλεκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας έδωσε οδηγία να ξεκινήσουν από σήμερα όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η συμμετοχή είναι υποχρεωτική και ο διευθυντής του κάθε σχολείου καλείται να ορίσει ωρολόγιο πρόγραμμα για την τηλεκπαίδευση, να εγγραφεί το σύνολο των μαθητών στις διαθέσιμες ψηφιακές πλατφόρμες και να εκκινήσει η διαδικασία.

Το νομικό πλαίσιο για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης έχει ήδη θεσπιστεί με την εν λόγω μορφή διδασκαλίας να έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων και σχολείων όπου έχουν σημειωθεί κρούσματα κορονοϊού.

Οσον αφορά όμως την ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης στην περίπτωση των καταλήψεων, πέραν του πολιτικού στίγματος που επιθυμεί να δώσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ως απάντηση στις κινητοποιήσεις των μαθητών, η εφαρμογή της ίσως αποδειχτεί πιο περίπλοκη.

Κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας ενός τμήματος ή μιας τάξης, η διεύθυνση του σχολείου έχει ένα χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (σ.σ. περίπου 10 ημερών μέχρι την επανεξέταση για την επιστροφή στα θρανία ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα).

Στην περίπτωση των καταλήψεων, η κατάσταση είναι πιο ρευστή, καθώς αρκετές φορές η σχολική κοινότητα έχει αιφνιδιαστεί από τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Αλλωστε και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε παραδεχτεί σε δηλώσεις της ότι σε πολλές περιπτώσεις ο αριθμός των καταλήψεων δεν είναι σταθερός, καθώς αρκετές γίνονται για λίγες ώρες και στη συνέχεια σταματούν.

Πάντως, το υπουργείο Παιδείας, για τις περιπτώσεις που το «λουκέτο» από μαθητές κρατάει μέρες, έχει ξεκαθαρίσει ότι η παρακολούθηση των μαθημάτων εξ αποστάσεως είναι υποχρεωτική και καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταγράφουν τις παρουσίες όσων συμμετέχουν στα ψηφιακά τμήματα που θα δημιουργηθούν, και όσοι δεν συμμετέχουν θα λαμβάνουν απουσία.

Αντιδράσεις

Αμεσες ήταν οι αντιδράσεις ενάντια στην πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, η οποία ανακοινώθηκε μία μέρα πριν την πραγματοποίηση συλλαλητηρίου, το οποίο έχει οργανωθεί για σήμερα στο κέντρο της Αθήνας με τη συμμετοχή μαθητών, καθηγητών και συλλόγων γονέων.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος μιλώντας στον «Ε.Τ.» κατηγορεί την πολιτική ηγεσία ότι βάζει «στη μέση» τους εκπαιδευτικούς. «Ας μιλήσει με τους μαθητές, ας δώσει λύση στα αιτήματά τους κι ας μη βάζει εμάς τους εκπαιδευτικούς ενδιάμεσα. Οι μαθητές δεν κάνουν καταλήψεις ενάντια σε εμάς αλλά ενάντια στις πολιτικές του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για ακραίες θέσεις, αυτές του υπουργείου, και δεν βοηθάνε στον κατευνασμό της κατάστασης. Εμείς δεν πρόκειται να μπούμε ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και τα παιδιά», αναφέρει και συνεχίζει: «Θα μπορούσε να είχε επιλύσει το πρόβλημα εντός τους καλοκαιριού, όμως δεν έδωσε λύση, ήταν πολιτική επιλογή αυτό. Εμείς έχουν ζητήσει εγγράφως από την κ. Κεραμέως συνάντηση και δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση».

Το Συντονιστικό Μαθητών σε ανακοίνωσή του αναφέρει: «Αν η κυρία Κεραμέως νομίζει πως με την απειλή να χάσουμε γιορτές και εκδρομές, να κάνουμε μάθημα το Σαββατοκύριακο και πάει λέγοντας, θα σταματήσουμε τον δίκαιο αγώνα που δίνουμε χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα είναι βαθιά γελασμένη».

Πάντως, το υπουργείο Παιδείας σε διευκρινίσεις του αναφορικά με τα αιτήματα των μαθητών καθώς και τις κατηγορίες που έχει δεχθεί κάνει λόγο για fake news και υποστηρίζει ότι:

-Μόνο στο 3% του συνόλου των τμημάτων, ο αριθμός μαθητών φτάνει τους 26-27.

-Φέτος έγιναν νωρίτερα από ποτέ προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίες μέχρι στιγμής φθάνουν τις 32.291.

-Τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης κορονοϊού, καθώς μετά από 15 μέρες λειτουργίας τους τα κρούσματα που έχουν καταγραφεί ανέρχονται μόλις στο 0,01% των μαθητών και το 0,02% των εκπαιδευτικών.

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Βιβλία για το μέλλον που είναι ήδη εδώ

Tinad

Κορωνοϊός: Κλείνουν τμήματα σε σχολεία της Πάτρας λόγω κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνoϊός: Μελέτες επιβεβαιώνουν – Τα σχολεία δεν είναι εστίες υπερμετάδοσης

Δημήτρης Ντόγκας

Κεραμέως: Ναι, στον διάλογο αλλά με ανοικτά σχολεία – Δεν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση οι καταληψίες

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός: Κερδίζεται το στοίχημα στα σχολεία – Τι δείχνουν οι αριθμοί για τις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας τους

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός: Ποια σχολεία είναι κλειστά λόγω κρουσμάτων – Διαδραστικοί χάρτες

Ανδρέας Ντίνης

Κλειστά σχολεία λόγω κορωνοϊού – Δείτε τους διαδραστικούς χάρτες για Ελλάδα και Αττική

Μιχάλης Μάρδας

Ας επικρατήσει η λογική στα σχολεία

Kon

Καταλήψεις στα σχολεία: Η δύσκολη εξίσωση για να μη χαθεί η χρονιά

Δημήτρης Ντόγκας