Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Κάτω από τη βάση οι Έλληνες μαθητές στα τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA

Χαμηλές και απογοητευτικές είναι οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών σε σχέση με εκείνες των συμμαθητών τους από άλλες χώρες. Αυτό προκύπτει από το τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, που πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια υπό την αιγίδα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ).

Όπως προκύπτει από σχετική έκθεση οι 15χρονοι Έλληνες κατέλαβαν την 43η θέση ανάμεσα σε 72 χώρες, στις τρεις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης, που είναι οι επιστήμες, η κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά, ενώ οι επιδόσεις τους εμφανίζουν κάμψη και σε σχέση με τις ελληνικές επιδόσεις των προηγούμενων χρόνων. Ειδικότερα, η χώρα μας έλαβε 455 βαθμούς στις επιστήμες (-6 σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα), 467 στην κατανόηση κειμένου (-8) και 454 στα μαθηματικά (+1).

Οι καλύτεροι μαθητές στον κόσμο αναδείχθηκαν αυτοί της Σιγκαπούρης, με περισσότερους α πό 550 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι μαθητές της Ιαπωνίας και της Εσθονίας. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Ταϊβάν, η Φινλανδία, το Μακάο, ο Καναδάς, το Βιετνάμ, το Χονγκ Κονγκ και η Κίνα. Από τους Έλληνες μαθητές αποδεικνύονται καλύτεροι οι συμμαθητές τους από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ιρλανδία το Βέλγιο, η Πολωνία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Ισπανία. Από την άλλη πλευρά, χειρότερες είναι οι επιδόσεις των μαθητών από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, καθώς και τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Να σημειωθεί ότι και στις τρεις κατηγορίες, οι επιδόσεις των Ελλήνων 15χρονων είναι κάτω από τον μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Οι Έλληνες μαθητές εμφανίζονται επίσης να έχουν χαμηλές επαγγελματικές προσδοκίες από τις γνώσεις που προσφέρουν οι επιστήμες, αλλά και γενικότερα να μην έχουν κίνητρα για να μελετήσουν.

Η πτώση, πάντως, φαίνεται να είναι γενικότερη: «Ενώ η δαπάνη ανά μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 20% από το 2006 στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο 12 από τις 72 χώρες είδαν τις επιδόσεις να βελτιώνονται αυτό το διάστημα» αναφέρεται στην έκθεση της PISA. Η παρατήρηση αυτή μάλιστα ισχύει τόσο για τις χώρες που πρώτευσαν, όπως είναι η Σιγκαπούρη, όσο και για εκείνες που «πάτωσαν» όπως είναι το Περού και η Κολομβία.

Προτεινόμενα για εσάς

Πανελλαδικές 2020: Από σήμερα η υποβολή μηχανογραφικού – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι

Tinad

Αιματηρή συμπλοκή μαθητών στου Ζωγράφου – Μαχαιρώθηκε 15χρονος

Tinad

Ωραίοι οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Μυτιλήνης: Τα λεφτά για τη σχολική εκδρομή έγιναν μάσκες για το νοσοκομείο

Ανδρέας Ντίνης

Πανελλαδικές και άγχος: Πώς αντιμετωπίζεται – Συμβουλές για μαθητές και γονείς

Tinad

«I can’t breath»: Μαθητές στη Θεσσαλονίκη ξάπλωσαν στο έδαφος σε διαμαρτυρία για τον θάνατο του Φλόιντ [βίντεο]

Evanthia Karra

Στα θρανία επέστρεψαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ανδρέας Ντίνης

Επιστρέφουν τη Δευτέρα στα σχολεία οι μαθητές γυμνασίου και Λυκείου – Διαβάστε τι θα ισχύει

Μιχάλης Μάρδας

Σχολεία: Επιστρέφουν στις τάξεις αύριο οι μαθητές Α’ και Β΄Λυκείου και το Γυμνάσιο

Ανδρέας Ντίνης

«Πρεμιέρα» για τα σχολεία: Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία – Πόσοι πήγαν και πόσοι έμειναν σπίτι

Tinad