ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Κάτω από τη βάση οι Έλληνες μαθητές στα τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA

Χαμηλές και απογοητευτικές είναι οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών σε σχέση με εκείνες των συμμαθητών τους από άλλες χώρες. Αυτό προκύπτει από το τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, που πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια υπό την αιγίδα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ).

Όπως προκύπτει από σχετική έκθεση οι 15χρονοι Έλληνες κατέλαβαν την 43η θέση ανάμεσα σε 72 χώρες, στις τρεις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης, που είναι οι επιστήμες, η κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά, ενώ οι επιδόσεις τους εμφανίζουν κάμψη και σε σχέση με τις ελληνικές επιδόσεις των προηγούμενων χρόνων. Ειδικότερα, η χώρα μας έλαβε 455 βαθμούς στις επιστήμες (-6 σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα), 467 στην κατανόηση κειμένου (-8) και 454 στα μαθηματικά (+1).

Οι καλύτεροι μαθητές στον κόσμο αναδείχθηκαν αυτοί της Σιγκαπούρης, με περισσότερους α πό 550 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι μαθητές της Ιαπωνίας και της Εσθονίας. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Ταϊβάν, η Φινλανδία, το Μακάο, ο Καναδάς, το Βιετνάμ, το Χονγκ Κονγκ και η Κίνα. Από τους Έλληνες μαθητές αποδεικνύονται καλύτεροι οι συμμαθητές τους από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ιρλανδία το Βέλγιο, η Πολωνία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Ισπανία. Από την άλλη πλευρά, χειρότερες είναι οι επιδόσεις των μαθητών από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, καθώς και τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Να σημειωθεί ότι και στις τρεις κατηγορίες, οι επιδόσεις των Ελλήνων 15χρονων είναι κάτω από τον μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Οι Έλληνες μαθητές εμφανίζονται επίσης να έχουν χαμηλές επαγγελματικές προσδοκίες από τις γνώσεις που προσφέρουν οι επιστήμες, αλλά και γενικότερα να μην έχουν κίνητρα για να μελετήσουν.

Η πτώση, πάντως, φαίνεται να είναι γενικότερη: «Ενώ η δαπάνη ανά μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 20% από το 2006 στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο 12 από τις 72 χώρες είδαν τις επιδόσεις να βελτιώνονται αυτό το διάστημα» αναφέρεται στην έκθεση της PISA. Η παρατήρηση αυτή μάλιστα ισχύει τόσο για τις χώρες που πρώτευσαν, όπως είναι η Σιγκαπούρη, όσο και για εκείνες που «πάτωσαν» όπως είναι το Περού και η Κολομβία.

Προτεινόμενα για εσάς

Πώς μπορεί να γίνει κατανοητό το μάθημα την εποχή της τηλεκπαίδευσης – Η απίστευτη «πατέντα» καθηγητή από την Κρήτη

Tinad

Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με μαθητές από τα Χανιά: Κάντε υπομονή, τα σχολεία θα είναι τα πρώτα που θα ανοίξουν

Tinad

Δωρεάν τάμπλετ σε 1.000 μαθητές από τον Δήμο Πειραιά για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης

Evanthia Karra

Τηλεκπαίδευση: Στα ηλεκτρονικά… θρανία από σήμερα και οι μαθητές δημοτικών και νηπιαγωγείων

Tinad

Μέσω τηλεκπαίδευσης και η Ενισχυτική Διδασκαλία στα γυμνάσια – Ποια μαθήματα περιλαμβάνει

Tinad

Υπουργείο Παιδείας: Συνεχίζεται η αποστολή tablets και notebooks στα σχολεία αξίας 24 εκατ. ευρώ

Tinad

Με το αριστερό ξεκίνησε η τηλεκπαίδευση: Γιατί υπήρξε πρόβλημα με το Webex – Τι ανακοινώθηκε για τις απουσίες

Μιχάλης Μάρδας

Τηλεκπαίδευση: Αποκαθίσταται σταδιακά το πρόβλημα με το Webex – Πώς δημιουργήθηκε, τι θα γίνει με τις απουσίες

Ανδρέας Ντίνης

Lockdown: Γυμνάσιο και Λύκειο σε ψηφιακές τάξεις – Τι ισχύει για ΑΕΙ, φροντιστήρια και παιδικούς σταθμούς

Δημήτρης Ντόγκας