Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Παρέμβαση από τον ΟΑΣΑ: Ράμπες σε 190 στάσεις για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ

ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ

Σε ένα βήμα προκειμένου τα Ατομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) να μην ταλαιπωρούνται κατά τη μετακίνησή τους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) προχωράει ο ΟΑΣΑ, τοποθετώντας ειδικές προεξοχές σε 190 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ.

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για την αξιοποίηση πόρων ύψους 600.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ, για την κατασκευή νέων, ειδικών προκατασκευασμένων προεξοχών σε στάσεις με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας στα ΜΜΜ για όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες, μετά την έκθεση-κόλαφο του Συνηγόρου του Πολίτη.

Με δεδομένο, πάντως, ότι η διευκόλυνση των μετακινήσεων για τα ΑμεΑ αποτελεί βασική προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ, ο Οργανισμός έχει τοποθετήσει μέχρι σήμερα ειδικές προκατασκευασμένες προεξοχές (πλατφόρμες) σε 260 στάσεις, για την ευκολότερη επιβίβαση και αποβίβαση.

Οι στάσεις αυτές θα βρίσκονται κυρίως γύρω από σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Νίκο Αθανασόπουλο και έχοντας ως δεδομένο ότι οι σταθμοί μέσων σταθερής τροχιάς είναι πλήρως προσβάσιμοι από τα Ατομα με Αναπηρία, με το έργο αυτό θα καταστεί εφικτή η δημιουργία ενός περισσότερο λειτουργικού δικτύου μετακίνησης των ΑμεΑ.

Η αρχή έγινε τον Σεπτέμβριο στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως στην Καισαριανή, με την τοποθέτηση πλατφόρμας μετά από αίτημα σχολείου της περιοχής για την εξυπηρέτηση των μαθητών. Κατόπιν αιτήματος του Δήμου Καισαριανής και ύστερα από αυτοψία διαπιστώθηκε ότι μπορούν να τοποθετηθούν άμεσα πλατφόρμες σε τρεις στάσεις.

Στα μέσα Δεκεμβρίου τοποθετήθηκαν προεξοχές πεζοδρομίου στις στάσεις «10η Καισαριανής» και «Παλαιό Τέρμα». Το νέο έτος θα τοποθετηθεί και επί της οδού Ευφρονίου.

Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατη έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη είχε διαπιστωθεί πως η καθημερινότητα των ΑμεΑ είναι «γολγοθάς», κι αυτό γιατί, μεταξύ άλλων, υπάρχει αδυναμία πρόσβασης σε κοινόχρηστους χώρους, δημόσια κτίρια και μέσα μεταφοράς.

Συγκεκριμένα, τα προβλήματα εντοπίζονταν κυρίως σε λεωφορεία και τρόλεϊ που λόγω παλαιάς κατασκευής έχουν στενούς χώρους και κακή συντήρηση και δεν παρέχουν διασφάλιση για την έγκαιρη και ασφαλή μετακίνηση. Ακόμα και για τα νεότερα οχήματα που φέρουν ειδικές ράμπες έχουν διατυπωθεί παράπονα στον Συνήγορο ότι πολλές φορές δεν λειτουργούν λόγω κακής συντήρησης, ενώ οι στάσεις των λεωφορείων στην πλειονότητά τους δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένες ώστε να είναι προσβάσιμες. Αντίθετα, τα μέσα σταθερής τροχιάς ως πιο σύγχρονα βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο. Στη σωστή κατεύθυνση κρίνεται η προσθήκη πινακίδων πληροφόρησης στις στάσεις, αλλά δεν απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες ΑμεΑ, όπως τους τυφλούς.

Την ίδια ώρα, οι θεσπισμένες ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, συχνά δεν εφαρμόζονται είτε λόγω των κλίσεων είτε λόγω της στενότητας ή ανυπαρξίας πεζοδρομίων. Αδυναμία πρόσβασης έχουν και πολλά δημόσια κτίρια, μεταξύ των οποίων ακόμα και δικαστήρια, παρότι κρίνεται αναγκαία η ειδική μέριμνα για την πρόσβαση των ΑμεΑ στην παροχή νομικών πληροφοριών και υπηρεσιών ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωμα πραγματικής πρόσβασης στη Δικαιοσύνη.

Από την έντυπη έκδοση 

Προτεινόμενα για εσάς

Δακτύλιος – ΟΑΣΑ: Προσαρμογές δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού

Λάμπρος Κατσαρός

Δακτύλιος στην Αθήνα: Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των λεωφορείων από Δευτέρα

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Ευρωπαϊκή κάρτα για την απρόσκοπτη μετακίνηση των ΑμεΑ

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

ΣΟΚ στα Χανιά: Απαγγέλθηκαν κατηγορίες και σε δύο παππάδες για τον βιασμό 19χρονου

Λάμπρος Κατσαρός

Κέρκυρα: Υποχρέωσαν μάνα και παιδί ΑμεΑ να κατέβουν από το πλοίο – Σάλος με την καταγγελία

Λάμπρος Κατσαρός

Σοκ στην Πτολεμαΐδα: Ιερέας επιτέθηκε σε ΑμΕΑ

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Φωτιά στον ΗΣΑΠ: Δρομολογούνται λεωφορεία στο τμήμα της νυχτερινής γραμμής 500 Πειραιάς-Ταύρος

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

ΟΑΣΑ: Δυνατότητα on line αγοράς όλων των εισιτηρίων – Βήμα-βήμα η διαδικασία

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Ακρόπολη: Απολύτως προσβάσιμη στα ΑμεΑ – Ποια η γνωμοδότηση του ΚΑΣ

Ελεύθερος Τύπος Newsroom