Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Αναζήτηση συναίνεσης για την Ανώτατη Εκπαίδευση από Κεραμέως

Την είσοδο στα ΑΕΙ με κάρτα εξετάζει η κυβέρνηση

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Αριθμός εισακτέων, βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, διαχείριση των αιώνιων φοιτητών, ακόμα και «εσωτερικό» Erasmus μεταξύ των ελληνικών Ιδρυμάτων είναι μερικά μόνο από τα θέματα που βάζει στο τραπέζι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στον υπερκομματικό διάλογο που ανοίγει για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Μέχρι στιγμής τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν απαντήσει θετικά στην πρόσκληση, με το ΚΚΕ να έχει επικοινωνήσει πρώτο με την υπουργό Νίκη Κεραμέως για να οριστεί ραντεβού, ενώ ακολούθησαν το ΚΙΝ.ΑΛ. και η Ελληνική Λύση. Μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής δεν είχε οριστεί, πάντως, κάποια συνάντηση με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η πολιτική ηγεσία, μετά την πρόσκληση για διάλογο που απηύθυνε στα κόμματα της αντιπολίτευσης, έθεσε χθες σε νέα επιστολή της 5 άξονες πάνω στους οποίους θα διεξαχθεί ο διάλογος:

– Αποτελεσματικότεροι θεσμοί διοίκησης:

Τα όργανα διοίκησης του πανεπιστημίου, οι αρμοδιότητές τους, η ενίσχυση του αυτοδιοίκητου αλλά ο ορισμός γενικού γραμματέα στα Ανώτατα Ιδρύματα είναι μερικές από τις θέσεις προς συζήτηση που έθεσε το υπουργείο. Σημειώνεται ότι μεταξύ των θέσεων της Νέας Δημοκρατίας έτσι όπως έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν είναι και η επιστροφή των Συμβουλίων Ιδρυμάτων, που είχαν καταργηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ.

– Οικονομική διαχείριση και προσέλκυση πόρων

Θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών που θα καθορίζουν τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα μέσω έργων σύμπραξης (ΣΔΙΤ) και αναμόρφωση του πλαισίου για δωρεές είναι τα ζητήματα που θα συζητηθούν σε αυτούς τους άξονες. Η πολιτική ηγεσία έχει υποστηρίξει κατά καιρούς η αξιολόγηση των Ιδρυμάτων να συνδέεται ως ένα βαθμό με τη χρηματοδότηση, ενώ παράλληλα έχει ταχθεί υπέρ της αναζήτησης εναλλακτικών πόρων για τα ελληνικά Ιδρύματα.

– Αξιολόγηση και πιστοποίηση ποιότητας

Ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής για την πιστοποίηση της ποιότητας των πανεπιστημίων, αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών και αξιολόγηση εν γένει του πανεπιστημίου αφορά ο εν λόγω άξονας. Στόχος μεταξύ άλλων της πολιτικής ηγεσίας είναι να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο για την αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη με σκοπό να αποφευχθούν τα πρόσφατα φαινόμενα αλαλούμ που προκάλεσε η προηγούμενη ηγεσία με την κατάργηση των ΤΕΙ και την άκριτη δημιουργία πανεπιστημιακών τμημάτων χωρίς να έχει προβλέψει κονδύλια και προσωπικό.

– Προγράμματα σπουδών

Μέσα στα σχέδια της ηγεσίας είναι να ενισχύσει τα μεταπτυχιακά στα πανεπιστήμια και να «ανοίξει» το θεσμό των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων. Στις προτάσεις της, πάντως, θέτει και το ζήτημα ενός Erasmus εσωτερικού μεταξύ των ελληνικών Ιδρυμάτων. Τέλος, ζητάει την εφαρμογή του ν+2 ώστε να μπει ένα τέλος στους αιώνιους φοιτητές.

– Λοιπά ζητήματα

Αλλαγές στις Πανελλαδικές που σχετίζονται με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια ζητάει η κ. Κεραμέως, θέτοντας στο τραπέζι του διαλόγου το ζήτημα της βάσης εισαγωγής τόσο στις Πανελλαδικές όσο και ξεχωριστά στα τμήματα και σχολές. Παράλληλα, θέτει και το ζήτημα του αριθμού εισακτέων, καθώς στο παρελθόν είχε υποστηρίξει να το ορίζουν τα πανεπιστήμια, κάτι που σημαίνει δραστική μείωση στον αριθμό των υποψηφίων που θα εισάγονται σε αυτά.

Οσον αφορά τη βάση εισαγωγής, δεν έχει καθοριστεί αν αυτή θα είναι το 10. Το μέτρο θα βάλει τέλος στο θλιβερό φαινόμενο υποψηφίων που με 3 ή 4 εισάγονται σε πανεπιστήμια, όμως παράλληλα θα λειτουργήσει ως «κόφτης» για χιλιάδες μαθητές στην εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τον αριθμό εισακτέων στα πανεπιστήμια.

Από την έντυπη έκδοση

Προτεινόμενα για εσάς

Το νέο πλαίσιο μετεγγραφών στα πανεπιστήμια – Αναλυτικός οδηγός

Tinad

Ντου του Ρουβίκωνα στο υπ. Παιδείας – Κυβέρνηση: Θρασύδειλη, καταδικαστέα πράξη κατ’ επίφαση πολιτικού ακτιβισμού

Ανδρέας Ντίνης

Κεραμέως: Ναι, στον διάλογο αλλά με ανοικτά σχολεία – Δεν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση οι καταληψίες

Μιχάλης Μάρδας

Επεισόδια με χημικά και πέτρες στο υπουργείο Παιδείας

Ανδρέας Ντίνης

Υπουργείο Παιδείας: Τρίτη φάση προσλήψεων 7.258 αναπληρωτών

Ανδρέας Ντίνης

Πανελλαδικές: Προσφυγή 70 υποψηφίων στο ΣτΕ για τον αριθμού των εισακτέων

Δημήτρης Ντόγκας

Απάντηση Κεραμέως: Καλύτερο σχολείο με κλειστές αίθουσες δεν γίνεται

Ανδρέας Ντίνης

Σχολεία: Όσοι συμμετέχουν στις καταλήψεις θα παίρνουν απουσία στην υποχρεωτική τηλεκπαίδευση

Μιχάλης Μάρδας

Υπ. Παιδείας: Αυτά είναι τα πέντε fake news για τα σχολεία

Μιχάλης Μάρδας