Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Αποκάλυψη για το Mirage 2000 του Σμηναγού Μπαλταδώρου [εικόνες]

Μπαλταδώρος

Η τραγωδία με τη συντριβή του Mirage 2000-5 συγκλόνισε την ελληνική κοινή γνώμη και προβλημάτισε τους ειδικούς. Πολλοί απ΄ αυτούς τους ειδικούς -αεροπόρους και εμπειρογνώμονες- άφησαν να εννοηθεί ότι τα αίτια της συντριβής θα πρέπει να αναζητηθούν στο έτσι κι αλλιώς τεράστιο ποσοστό του “ανθρώπινου παράγοντα” στον οποίο τελικά αποδίδονται τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα.

Παντού στον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα, ο “ανθρώπινος παράγοντας” ταυτίζεται με το “λάθος χειριστή”. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως τις περισσότερες, αυτό να ΄ναι σωστό. Ο “ανθρώπινος παράγοντας” όμως δεν μπορεί να αφορά μόνο στους χειριστές. Και δεν μπορεί πάντα να φταίνε μόνο αυτοί. Άνθρωποι εμπλέκονται σε μια πτήση χωρίς να ΄ναι στο πιλοτήριο. Και μπορεί δικά τους λάθη, παραλείψεις ή καθυστερήσεις να ΄χουν παίξει καθοριστικό ρόλο σ΄ ένα αεροπορικό δυστύχημα.

Στην περίπτωση του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου που σήμερα θα γιόρταζε την ονομαστική του εορτή, είναι εξαιρετικά πιθανό να βρισκόμαστε σε μια τέτοια περίπτωση ανθρώπινου λάθους που δεν βαρύνει όμως τον χειριστή!

Το Militaire.gr αποκαλύπτει σήμερα ένα έγγραφο που δεν είναι απόρρητο, ούτε μυστικό. Εντοπίστηκε από άνθρωπο που γνωρίζει καλά τα αεροπορικά θέματα κι έχει ασχοληθεί με διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων. Αναζητώντας λοιπόν σε ανοιχτές πηγές αυτά που πρέπει κάθε εμπειρογνώμονας να ψάξει, πρώτα απ΄ όλα διαπίστωσε το πρώτο λάθος, που αν δεν υπήρχε, το Mirage 2000-5 του Γιώργου Μπαλταδώρου δεν θα είχε πέσει!

Ο ραδιοφάρος της Σκύρου λοιπόν που θα έδινε την απαραίτητη βοήθεια κατά τη προσέγγιση του Σμηναγού στο αεροδρόμιο, ήταν εκτός λειτουργίας όπως προκύπτει από το έγγραφο που δημοσιεύουμε. Ειδικά με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στη περιοχή, όπου η ορατότητα ήταν προβληματική, η λειτουργία του ραδιοφάρου ήταν κάτι παραπάνω από αναγκαία. Όπως προκύπτει από το έγγραφο υπάρχουν κι άλλες ελλείψεις στο αεροδρόμιο, οι οποίες όμως στο συγκεκριμένο συμβάν δεν έπαιξαν ρόλο.

Στο σχεδιάγραμμα που έχει φτιάξει άνθρωπος που έχει ασχοληθεί με διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων γίνεται σαφές πως ο ραδιοφάρος θα απέκλειε την τραγωδία με το Mirage 2000-5.

Το θέμα του ραδιοφάρου που ήταν εκτός λειτουργίας θα απασχολήσει ασφαλώς την επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα συντάξει το πόρισμα για τη συντριβή του αεροσκάφους. Το βέβαιο είναι πως αυτό το στοιχείο δείχνει ότι κανένας μας δεν πρέπει να βιάζεται και να ταυτίζει πάντα το “ανθρώπινο λάθος” με τον χειριστή ενός αεροσκάφους, ειδικά όταν αυτός δεν είναι πια στη ζωή και δεν μπορεί να μιλήσει.

[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]

Προτεινόμενα για εσάς

Γιώργος Μπαλταδώρος: Ρίγη συγκίνησης για τον ήρωα πιλότο που έπεσε για την πατρίδα – Τρία χρόνια από την τελευταία του πτήση

Λάμπρος Κατσαρός

Γιώργος Μπαλταδώρος: Mirage F1 στη μνήμη του ήρωα Σμηναγού – Στις 8 Αυγούστου τα αποκαλυπτήρια

Λάμπρος Κατσαρός

Συγκλονιστικό βίντεο αφιέρωμα για τον αδικοχαμένο Σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο που έπεσε στο καθήκον

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Γιώργος Μπαλταδώρος: Το συγκλονιστικό βίντεο προς τιμήν του ήρωα Σμηναγού

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Αντιπτέραρχος ο ήρωας – πιλότος Γιώργος Μπαλταδώρος

40 ημέρες από το θάνατο του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου – Ρίγη συγκίνησης στο μνημόσυνό του [εικόνες]

Mirage 2000-5: Vertigo έπαθε ο Γιώργος Μπαλταδώρος – Τι δείχνει το μαύρο κουτί

George Michaelides

Ανασύρθηκε από τον βυθό το «μαύρο κουτί» του μοιραίου Mirage 2000-5

Ξεκίνησε η επιχείρηση ανέλκυσης του Mirage 2000-5 που συνετρίβη κοντά στη Σκύρο