ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Τέλος στις… άναρχες πιάτσες ταξί – Τι αλλάζει με υπουργική απόφαση

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με κάρτα στις εφαρμογές ταξί - Ανοίγει ο δρόμος για POS

Μαρίνα Ξυπνητού

Τις… προδιαγραφές προκειμένου να μπορεί ο εκάστοτε δήμος να οριοθετήσει τις πιάτσες ταξί που θα δημιουργηθούν προβλέπει απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, δεν μπορούν να χωροθετηθούν θέσεις στάθμευσης σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας με καθοριζόμενο όριο ταχύτητας μεγαλύτερο των 50 χλμ./ώρα, σε οδούς με παράπλευρο δίκτυο και σε δρόμους όπου υπάρχουν λεωφορειολωρίδες κυκλοφορίας για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ειδικότερα, η χωροθέτηση θέσης στάθμευσης ταξί γίνεται σε οδικά τμήματα, όπου επιτρέπεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων. Δηλαδή μπορεί να γίνει σε οδούς μονής ή διπλής κυκλοφορίας.

Αποστάσεις

Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΟΜΕ, «απαραίτητο εναπομείναν πλάτος ανά λωρίδα κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι σε οδό μονής κυκλοφορίας το ελάχιστο στα τρία μέτρα και σε οδό διπλής κυκλοφορίας στα τρία μέτρα και πενήντα εκατοστά. Σε οδούς όπου διέρχεται λεωφορείο το ελάχιστο εναπομείναν πλάτος της οδού θα πρέπει να είναι στα τρία μέτρα και πενήντα εκατοστά».

Αναλυτικότερα, το πλάτος της χωροθετούμενης θέσης επί οδοστρώματος ή και σε εσοχή ορίζεται κατ’ ελάχιστο στα δύο μέτρα και είκοσι εκατοστά και το χωροθετούμενο μήκος ανά όχημα στα πέντε μέτρα.

Σε σημεία-κλειδιά

Οι χωροθετούμενες θέσεις στάθμευσης ταξί (πιάτσα) προτείνεται να βρίσκονται πλησίον σημείων σημαντικής προσέλκυσης μετακινήσεων, όπως σταθμοί μέσων σταθερής τροχιάς, αεροδρόμια, νοσοκομεία, εμπορικά και αθλητικά κέντρα, κεντρικά σημεία πόλης κ.λπ. Η προτεινόμενη απόσταση της χωροθετούμενης θέσης στάθμευσης ταξί από τα σημεία προσέλκυσης προτείνεται να είναι η μέγιστη μέχρι τετρακόσια μέτρα.

Παράλληλα, συνιστάται η χωροθέτηση της πιάτσας να γίνεται πλησίον διαβάσεων πεζών, ώστε να εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση της θέσης ταξί από τους πεζούς. Ωστόσο, η διάβαση πεζών θα πρέπει να προηγείται της θέσης στάθμευσης ταξί και να βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση πέντε έως δέκα μέτρα τουλάχιστον.

Ιδιαίτερη προσοχή, σύμφωνα με την απόφαση, θα πρέπει να δοθεί στην απόσταση των χωροθετούμενων θέσεων από φωτεινούς σηματοδότες και από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP). Επιτρέπεται παρέκκλιση από τις διατάξεις του άρθρου 34 (ΚΟΚ), με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλίζεται η οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και θα διασφαλίζεται απαραίτητα η καλή ορατότητα των πινακίδων σήμανσης και των σηματοδοτών.

Εσοχές…

Σε περίπτωση που, για τη χωροθέτηση θέσης στάσης-στάθμευσης ταξί, απαιτηθεί η δημιουργία εσοχής εις βάρος του πεζοδρομίου, τότε το ελάχιστο εναπομείναν πλάτος πεζοδρομίου δεν θα είναι λιγότερο του ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών, μη συμπεριλαμβανομένης της κατακόρυφης σήμανσης και αστικού εξοπλισμού.

Για χωροθετούμενες θέσεις σε εσοχή, ιδιαίτερα πλησίον νοσοκομείων, αεροδρομίων κ.λπ., προτείνεται η δημιουργία εσοχής με διαμόρφωση ραμπών για την εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρίες.

Αναφορικά με την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, απαιτείται μεταξύ των άλλων να διασφαλίζονται καλές συνθήκες ορατότητας με επαρκή φωτισμό.

Ταυτόχρονα, για την οριοθέτηση των θέσεων στάθμευσης ταξί απαιτείται οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, η οποία θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις τεχνικές οδηγίες και τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Μελέτες

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη χωροθέτηση της πιάτσας απαιτείται η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης.

Συγκεκριμένα, η μελέτη θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και για λόγους ισονομίας αφενός τη ζήτηση για ταξί σύμφωνα με τις παρακείμενες δραστηριότητες και αφετέρου την ανάγκη για στάθμευση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των κατοίκων της περιοχής.

Επίσης, θα πρέπει να τεκμηριώνεται ότι από την εφαρμογή της χωροθετούμενης θέσης στάθμευσης ταξί δεν θα επηρεαστεί αρνητικά το επίπεδο εξυπηρέτησης της οδού και τυχόν παρακείμενων κόμβων και θα διασφαλίζεται ότι η διερχόμενη κυκλοφορία θα διεξάγεται με ασφάλεια και απρόσκοπτα.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ολοταχώς προς νέα παράταση του lockdown στην Αττική – Ποια «έξυπνα» νέα μέτρα ψάχνουν οι εδικοί

#ΜeToo: Στο μικροσκόπιο των εισαγγελέων ο φάκελος των καταγγελιών – Νέα στοιχεία καταθέτει σήμερα ο Τσαρούχας

Δημήτρης Κουφοντίνας: «Δεν έχει κάνει δικαστική προσφυγή – Tηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες για τη μεταγωγή του»

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Πώς ένας ταξιτζής έκλεβε επιβάτες – Τους έλεγε να πληρώσουν με κάρτες και έπαιρνε τα PIN

Evanthia Karra

Αρχεία υπουργείου Συγκοινωνιών: Οι «αταξίες» στα ταξί και τα ταξίμετρα την δεκαετία του ’20 [εικόνες]

Δημήτρης Ντόγκας

Πυροβολισμοί στη πλατεία Αττικής – Οι δράστες έφυγαν με ταξί και ξέχασαν το όπλο

Ανδρέας Ντίνης

Αύξηση ορίου επιβατών σε ΙΧ και ταξί από σήμερα

Ανδρέας Ντίνης

Αλλάζουν από Δευτέρα τα όρια επιβατών – Τι θα ισχύει για ΙΧ, ταξί και φορτηγά

Ανδρέας Ντίνης

Αλλάζει ο αριθμός των επιβατών στα ταξί – Τι ισχύει με το ψάρεμα και το κυνήγι

Ανδρέας Ντίνης

Στα δικαστήρια πάνε την Uber οι οδηγοί ταξί του Λονδίνου

Μαρίνα Μπενέκου

Καθημερινό φαινόμενο οι άσκοποι πυροβολισμοί στο Μενίδι – Αδέσποτη σφαίρα καρφώθηκε σε ταξί 

Evanthia Karra

Τα ταξί κάνουν πλέον την δουλειά των κούριερ – Παίρνουν 2 ευρώ από το κάθε δέμα

Ανδρέας Ντίνης