Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΕΘΝΗ

Παραπέμπεται σε δίκη ο καλλιτέχνης Ζαν Φαμπρ – Κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση χορευτών

Παραπέμπεται σε δίκη ο Ζαν Φαμπρ για σεξουαλική παρενόχληση

Newsroom eleftherostypos.gr

Ο Βέλγος καλλιτέχνης Ζαν Φαμπρ παραπέμφθηκε στο δικαστήριο της Αμβέρσας κυρίως για σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία και προσβολή της αιδούς, στο πλαίσιο της διένεξής του με τον χορευτικό του θίασο Troubleyn η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, ανακοίνωσε σήμερα η βελγική δικαιοσύνη.

Το 2018 γύρω στους 20 χορευτές και χορεύτριες, πρώην συνεργάτες του Ζαν Φαμπρ στο θίασο αυτό, είχαν καταγγείλει με ανοικτή επιστολή «ταπεινώσεις» που υπέστησαν, καθώς και εκβιασμό σεξουαλικού χαρακτήρα.

Μια έρευνα είχε ξεκινήσει από την επιθεώρηση εργασίας της Αμβέρσας σχετικά με την καταγγελία.

Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας αποφασίσθηκε να παραπεμφθεί ο Φαμπρ ενώπιον δικαστηρίου.

Ο καλλιτέχνης θα δικασθεί κυρίως για «βία» και «σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία» σε βάρος «δώδεκα εργαζομένων» και για «προσβολή της αιδούς», διευκρινίζεται σε ανακοίνωση της εισαγγελίας.

Μια πρώτη διαδικαστική ακροαματική συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο δικαστήριο στις 21 Σεπτεμβρίου, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Θα έχει στόχο να ορισθεί ένα χρονοδιάγραμμα για τη δίκη και δεν θα περιλάβει αναγκαστικά εμφάνιση του κατηγορουμένου.

Χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών, θεατρικός σκηνοθέτης, ο 62χρονος Ζαν Φαμπρ είναι γνωστός για τον προκλητικό χαρακτήρα της τέχνης του, με θεάματα που θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.

Στο κείμενό τους, που είχε δημοσιοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2018 στον ιστότοπο του ολλανδόφωνου περιοδικού τέχνης rekto:verso, αυτοί οι πρώην συνεργάτες και ασκούμενοι κατήγγειλαν συστηματικές πράξεις «παρενόχλησης» εκ μέρους του Φλαμανδού καλλιτέχνη.

Οι είκοσι συνυπογράφοντες, στην πλειονότητά τους γυναίκες – από τις οποίες 20 αναφέρονταν με το όνομά τους – υπογράμμιζαν πως «η ταπείνωση ήταν ο επιούσιος άρτος» στους κόλπους του θιάσου Troubleyn.

Οι ίδιοι εξηγούσαν πώς ο Ζαν Φαμπρ προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα παραστάσεις αναπαραστατικής τέχνης και επιχειρούσε τότε μια «σεξουαλική προσέγγιση».

Ορισμένοι συνεργάτες είδαν να τους προσφέρεται ένα σημαντικό χρηματικό ποσό έπειτα απ’ αυτές τις προσκλήσεις. Αυτοί που αρνούνταν τα χρήματα, έβλεπαν το ρόλο τους στις παραστάσεις να περιορίζεται.

«Ουδέποτε είχα την πρόθεση να εκφοβίσω ή να τραυματίσω τους ανθρώπους ψυχολογικά ή σεξουαλικά», είχε δηλώσει εκείνη την εποχή ο Φαμπρ μιλώντας στην ίδια εξειδικευμένη έκδοση.

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter

Προτεινόμενα για εσάς

Επίθεση με βιτριόλι-Δικηγόρος Ιωάννας: «Είναι πιθανόν να υπάρχει συνεργός – Την παρακολουθούσε ένα χρόνο»

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Τρομοκρατική επίθεση στη Γαλλία: Κυνικός ο βασικός κατηγορούμενος – «Βάλαμε στόχο τον πληθυσμό»

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Επίθεση με βιτριόλι: Η δύναμη ψυχής της Ιωάννας – Γιατί απουσίασε η δράστιδα και πώς επιλέχθηκαν οι ένορκοι

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Επίθεση με βιτριόλι: «Θα είμαι στη δίκη χωρίς να φοβάμαι», λέει η Ιωάννα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Βέλγιο: Δωρεάν επισκέψεις σε μουσεία θα συνταγογραφούν οι γιατροί στους ασθενείς με Covid- στρες

Μαρίνα Μπενέκου

Μπομπ Ντίλαν: Αρνείται ότι είχε κακοποιήσει σεξουαλικά μια 12χρονη, το 1965

Μαρίνα Μπενέκου

Σαλβαντόρ Νταλί: Η ζωή του μεγάλου Ισπανού ζωγράφου

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Βέλγιο: Αύξηση στους δείκτες κορονοϊού καταγράφεται στη χώρα

Βέλγιο: Στους 37 ο αριθμός των νεκρών από τις πλημμύρες

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom