Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΕΘΝΗ

Διώρυγα του Σουέζ: Απέτυχε και η νέα προσπάθεια αποκόλλησης του Ever Given [εικόνες & βίντεο]

Αίγυπτος Σουέζ

Newsroom eleftherostypos.gr

Η Αίγυπτος συνέχισε την Παρασκευή  τις προσπάθειες για την αποκόλληση του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο έχει αποκλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ, ένα περιστατικό που θα μπορούσε να επιβραδύνει την παγκόσμια ναυσιπλοϊα για ημέρες ή και εβδομάδες.

Το μεγαλύτερο ναυτικό μποτιλιάρισμα στην Ιστορία θα κρατήσει τουλάχιστον ακόμα δύο ημέρες καθώς παρά την σημαντική πρόοδο στις εργασίες εκβάθυνσης στο σημείο του ατυχήματος, η προσπάθεια αποκόλλησης που έγινε ήταν αποτυχημένη, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία BSM που έχει αναλάβει το τεχνικό μάνατζμεντ του πλοίου.

Νωρίτερα, ο πρόεδρος της αιγυπτιακής Αρχής που διαχειρίζεται το κανάλι, είχε πραγματοποιήσει περιοδεία στο σημείο του ατυχήματος – και δημοσιοποίησε ένα σχετικό βίντεο:

Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει «ημέρες ή και εβδομάδες».

Πριν από την αποτυχημένη προσπάθεια αποκόλλησης,  οι αιγυπτιακές αρχές που είναι αρμόδιες για το κανάλι,  ανέφεραν ότι είχε  επιτευχθεί το 87% του στόχου τους, προκειμένου να πλεύσει και πάλι  το σκάφος. Όπως αναφέρει η  ιστοσελίδα της  αιγυπτιακής «Al Αhram», o επικεφαλής της αιγυπτιακής Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Οσάμα Ράμπι, είχε δηλώσει  τo μεσημέρι  της Παρασκευής ότι οι εργασίες βυθοκόρησης γύρω από το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έχει ακινητοποιηθεί μπλοκάροντας το πέρασμα της θαλάσσιας οδού, είχαν φθάσει «στο 87%  του στόχου».

Από χθες το απόγευμα μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί περίπου 17 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου από το τόξο του σκάφους, τόνισε. Ο ίδιος εξήγησε ότι οι εργασίες βυθοκόρησης ξεκίνησαν αρχικά σε βάθος μισού μέτρου και ήδη έχουν φθάσει σε βάθος 15 μέτρων.  Ο Οσάμα Ράμπι τόνισε επίσης ότι τηρήθηκαν πλήρως τα πρότυπα ασφαλείας πλοήγησης διατηρώντας μια ασφαλή απόσταση από το πλησιέστερο επιτρεπόμενο σημείο προς το πλοίο, το οποίο έχει οριστεί στα 10 μέτρα.

«Τα ρυμουλκά “SCA Baraka 1” και “Ezzat Adel” θα συνεχίσουν τις προσπάθειες ρυμούλκησης μετά την ολοκλήρωση του στόχου σε ό,τι αφορά την επιχείρηση βυθοκόρησης», υπογράμμισε.

Η ιαπωνική εφημερίδα «Nikkei», επικαλούμενη την γιαπωνέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία του Εver Given, Shoei Kisen, έγραφε σήμερα ότι το πλοίο Ever Given, μήκους 400 μέτρων, θα μπορούσε να αποκολληθεί ακόμη και «αύριο το βράδυ, ώρα Ιαπωνίας» – κάτι που ήδη έχει διαψευστεί.

Πάντως, οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν  ότι η ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το «έμφραγμα» στην Διώρυγα του Σουέζ από την περασμένη Τρίτη ανέρχεται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.

Σύμφωνα με το CNN, περισσότερα από 237 πλοία περιμένουν την αποκόλληση του πλοίου την ώρα που από τη Διώρυγα του Σουέζ διέρχεται περίπου το 12% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου.

Οι ειδικοί ανησυχούν ότι, εάν το πλοίο δεν απελευθερωθεί σύντομα, θα μπορούσε να επηρεαστεί η αγορά πετρελαίου, οι τιμές μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων και κατ’ επέκταση, το κόστος των καθημερινών αγαθών.

«Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.

Η ήδη αδύναμη ασιατική αγορά βενζίνης ή ντίζελ επιδεινώνεται από τον αποκλεισμό καθώς η Ασία εξάγει καύσιμα σε δυτικές αγορές, όπως της Ευρώπης, το 60% των οποίων έγιναν μέσω του Σουέζ το 2020. Πάνω από 30 πετρελαιοφόρα πλοία ανέμεναν από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της διώρυγας για να περάσουν, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Η επίπτωση από τις καθυστερήσεις των πλοίων στις αγορές ενέργειας είναι πιθανό να περιορισθεί από τη ζήτηση για αργό και υγραέριο (LNG) που είναι στη χαμηλή περίοδο, ανέφεραν αναλυτές.

To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Ιταλία: Η αρχαιολογική ανακάλυψη που «φουντώνει» την εμπορική διασύνδεση με την Ελλάδα

Λάμπρος Κατσαρός

Ξεκινά σήμερα η εμπορική διάθεση των νέων iPhone 13 Pro και iPhone 13

Μαρίνα Μπενέκου

Ιταλία: Συνελήφθη ιερέας που έκλεβε δωρεές πιστών και οργάνωνε όργια με ναρκωτικά

Μαρίνα Μπενέκου

Ινδία: 3 τόνοι ηρωίνης αφγανικής προέλευσης κατασχέθηκαν από λιμάνι

Μαρίνα Μπενέκου

Αδιανόητο: Βάζουν σε κοντέινερ 74 μαθητές νηπιαγωγείου στου Ζωγράφου [βίντεο]

Λάμπρος Κατσαρός

Θρίλερ στο Μυρτώο Πέλαγος: Βυθίστηκε πλοίο με 16 άτομα πλήρωμα – Διασώθηκαν οι ναυτικοί

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κέρκυρα: Υποχρέωσαν μάνα και παιδί ΑμεΑ να κατέβουν από το πλοίο – Σάλος με την καταγγελία

Λάμπρος Κατσαρός

Κορονοϊός: 14 επιβεβαιωμένα κρούσματα στο πλοίο από την Ίο – Μέσος όρος ηλικίας τα 17 έτη

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Ραφήνα: Συναγερμός για δεκάδες ύποπτα κρούσματα σε πλοίο από την Ίο

Ελεύθερος Τύπος Newsroom