Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Έχετε προδιάθεση παχυσαρκίας; Κάντε το τεστ και πάρτε την απάντηση

Newsroom eleftherostypos.gr

Η παχυσαρκία είναι ένα πρόβλημα που γιγαντώνεται στις μέρες μας. Πολλές φορές, μάλιστα, άνθρωποι αναρωτιούνται αν έχουν προδιάθεση. Με το παρακάτω τεστ θα πάρετε την απάντηση.

  1. Αποφεύγετε να παίρνετε πρωινό γεύμα;
  2. Επισκέπτεστε Fast Food πάνω από 2 φορές την εβδομάδα;
  3. Προτιμάτε τα πλήρη γαλακτοκομικά προιόντα;
  4. Καταναλώνετε γλυκά-παγωτά πάνω από 3 φορές την εβδομάδα;
  5. Η βραδινή σας διασκέδαση περιλαμβάνει συνήθως επίσκεψη σε ταβέρνα ή εστιατόριο (πάνω από 3 φορές την εβδομάδα);
  6. Οι συναισθηματικές εντάσεις σας εκφράζονται και εκτονώνονται συνήθως με κατανάλωση φαγητού – γλυκών;
  7. Έχετε εφαρμόσει συστηματική δίαιτα για απώλεια βάρους πάνω από 3 φορές μέχρι σήμερα;
  8. Έχετε χάσει και επαναπροσλάβει βάρος (άνω των 8 κιλών) πάνω από 2 φορές μέχρι σήμερα;
  9. Ασκήστε λιγότερο από 3 ώρες την εβδομάδα;
  10. Τρώτε ακόμη κι όταν δεν πεινάτε;
  11. Έχετε αυξημένο βάρος;
  12. Πίνετε 1 ποτήρι σκληρού αλκοολούχου ποτού (Ούζο, ουίσκυ, βότκα, τζιν κλπ.) πάνω από 3 φορές την εβδομάδα;
  13. Τρώτε τηγανιτά ή τηγανίζετε πάνω από 3 φορές την εβδομάδα;
  14. Κατά καιρούς τρώτε άσκοπα, ασυνείδητα ή από ανία;
  15. Τα γεύματα σας χαρακτηρίζονται από μεγάλες ποσότητες;
  16. Συνήθως μετά το φαγητό θέλετε και καταναλώνεται κάποιο γλυκό ή παγωτό;
  17. Μετά από υπερκατανάλωση παχυντικών τροφών συνήθως νιώθετε τύψεις;
  18. Καταναλώνετε μικρή ποσότητα νερού (λιγότερο από 6 ποτήρια την ημέρα);
  19. Τα γεύματα σας δεν συνοδεύονται συνήθως από λαχανικά – σαλάτες;
  20. Τσιμπολογάτε κατά τη διάρκεια της ημέρας ή κατά το μαγείρεμα;
  21. Κατά τη διάρκεια της νύχτας σηκώνεστε για να φάτε κάτι ή σκέπτεστε πολύ έντονα το φαγητό;
  22. Συνήθως τσιμπολογάτε όταν βλέπετε τηλεόραση;
  23. Τρώτε γρήγορα το γεύμα σας;
  24. Υπερκαταναλώνετε συνήθως τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω: Λιπαρά φαγητά – snacks, κίτρινα τυριά, αλλαντικά, λίπος κρέατος, αναψυκτικά;

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

(0 – 8 ΝΑΙ) ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΕΩΣ ΜΙΚΡΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ

Οι πιθανότητες να αναπτύξετε υπέρβαρο και πολύ περισσότερο παχυσαρκία είναι αρκετά περιορισμένες και αυτό γιατί η διατροφική σας συμπεριφορά χαρακτηρίζεται σχετικά ικανοποιητική. Ωστόσο δεν πρέπει να επαναπαύστε αφού ο κίνδυνος της αύξησης βάρους είναι πάντα ορατός και ιδιαίτερα αν οι απαντήσεις σας πλησιάζουν τα 8 ΝΑΙ.

(9 – 16 ΝΑΙ) ΜΕΤΡΙΑ ΕΩΣ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ

Είναι γεγονός πως θέτετε σοβαρή υποψηφιότητα για την ανάπτυξη υπέρβαρου ή ακόμα και παχυσαρκίας. Θα πρέπει οπωσδήποτε να τροποποιήσετε τη στάση σας απέναντι στο φαγητό και να βελτιώσετε τη διατροφική σας συμπεριφορά. Με την πάροδο του χρόνου και με δεδομένη τη μείωση της μεταβολικής δραστηριότητας (λόγω αύξησης της ηλικίας) είναι μαθηματικά βέβαιο ότι το σωματικό βάρος σας θα αυξάνεται, εάν στο διάστημα αυτό δεν μεταβληθούν οι διαιτολογικές σας συνήθειες. Αναζητήστε τη συμβουλή ειδικού διαιτολόγου – διατροφολόγου με στόχο από κοινού να σχεδιάσετε το μοντέλο διατροφής που θα διατηρήσει το σωματικό βάρος σας σε επιθυμητά επίπεδα.

(17 – 24 ΝΑΙ) ΠΟΛΥ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ:
Ανήκετε στη ζώνη υψηλού κινδύνου!

Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι αν δεν έχετε μέχρι σήμερα αυξημένο σωματικό βάρος, θα αναπτύξετε στο μέλλον υπέρβαρο και προοδευτικά παχυσαρκία.

Πρέπει να προσέξετε και να προλάβετε την εκδήλωση αυτή. Είναι μεγάλη η πιθανότατα να έχετε αυξημένη προδιάθεση για πρόσληψη βάρους με γρήγορο ρυθμό και σ΄ αυτό συντελούν οι λανθασμένες κατά τεκμήριο διατροφικές σας συνήθειες. Εάν δεν φροντίσετε άμεσα να τις διορθώσετε η κατάληξη αυτή θα είναι αναπόφευκτη. Κατανοήστε ότι αυτό που στο βάθος χρόνου θα κληθείτε να εφαρμόσετε αναγκαστικά, με υψηλό βιολογικό και ψυχικό κόστος (δίαιτα) να το εφαρμόσετε προληπτικά ή θεραπευτικά από σήμερα. Αναζητήστε τη βοήθεια ειδικευμένου διαιτολόγου – διατροφολόγου. Συζητήστε μαζί του, διαπιστώστε τα σφάλματα σας και στη συνέχεια σχεδιάστε από κοινού το μοντέλο διατροφής που θα εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη μείωση του σωματικού βάρους σας.

*Από τον Δρ. Δημήτρη Γρηγοράκη,  Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD • Επιστημονικός Διευθυντής ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ – Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας • Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΔΔ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου • Επιστημονικός Συνεργάτης Α’ Νευρολογικής Κλινικής, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ Αιγινήτειο Νοσοκομείο • Εκπαιδευτής Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

  Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter
  Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Προτεινόμενα για εσάς

Ψωμί: Τελικά παχαίνει; – Πόσες φέτες μπορείτε να φάτε

Το ασταθές ωράριο ύπνου φέρνει υπέρταση, παχυσαρκία και διαβήτη

Leonidas Kallidonis

Πώς να μην ξαναπάρετε τα κιλά που χάσατε – Όλες οι συμβουλές

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Δίαιτες αποτοξίνωσης: Τελικά ωφελούν; – Η αλήθεια από την ειδικό

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ελένη Μενεγάκη: Η μάχη της με τα κιλά – Αυτή είναι η πανάκριβη δίαιτα από διατροφολόγο της Αμερικής

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Χάστε τρία κιλά λίπους σε ένα μήνα – Έξυπνα διατροφικά tips

Παγκόσμια ημέρα διατροφής. Υπάρχει λύση στην παχυσαρκία;

Leonidas Kallidonis

Σοκολάτα: Οσα πρέπει να ξέρετε πριν σας πιάσει η χειμωνιάτικη μανία

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Δίαιτα DASH: Ρίξτε την πίεση τρώγοντας νόστιμα και ελληνικά φαγητά