Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Ποια άσκηση κόβει την όρεξη και βοηθά στην απώλεια βάρους

Newsroom eleftherostypos.gr

Η άσκηση φαίνεται ότι μπορεί να εμπλακεί στη ρύθμιση της όρεξης. Όταν πραγματοποιούμε κάποιου είδους άσκηση έχει παρατηρηθεί ότι, για λίγη ώρα αργότερα-περίπου μία ώρα, καταστέλλονται τα επίπεδα των ορεξιογόνων ορμονών (ορμόνες που διεγείρουν την όρεξη) και αυξάνονται κάποιων ανορεξιογόνων (ορμόνες που καταστέλλουν την όρεξη).

Έτσι μετά από άσκηση, κυρίως έντονης έντασης, πολλοί δεν έχουν όρεξη να φάνε. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση, όπου μετά την άσκηση κάποιοι τρώνε περισσότερο. Ωστόσο, επιστημονικές μελέτες υποστηρίζουν ότι η ενέργεια που δαπανάται κατά τη διάρκεια της άσκησης, είναι ίση ή περισσότερη από αυτή που καταναλώνεται από το επιπλέον φαγητό μετά από αυτή. Ως αποτέλεσμα, στον οργανισμό δημιουργείται ενεργειακό ισοζύγιο ή έλλειμμα.

Ο τύπος της άσκησης φαίνεται να παίζει ρόλο, με την μέτριας προς έντονης έντασης αερόβια άσκηση (έντονο περπάτημα, τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμβηση κ.α) να έχει τα μεγαλύτερα οφέλη στη ρύθμιση της όρεξης.

Ευεργετικά οφέλη έχουν παρατηρηθεί και για την άσκηση με αντιστάσεις (βάρη, κοιλιακοί, κ.α), ωστόσο συμβαίνουν σε μικρότερο βαθμό από ότι με την αερόβια άσκηση.

*Από την Έφη Δέδε, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Άνω Λιόσια Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter

Προτεινόμενα για εσάς

Λιγούρες & όρεξη για ζάχαρη: Γιατί έχετε αυτό το αίσθημα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Unicef: Υποσιτισμένη η πλειοψηφία των παιδιών σε 91 χώρες

Μαρίνα Μπενέκου

«Αν κόψω το ψωμί και το βράδυ τρώω σαλάτα, θα αδυνατίσω;» – Η ειδικός απαντά

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Αυγά: Η διατροφική πλάνη στην αποθέωσή της

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Μύθοι και αλήθειες για τη χοληστερίνη – Μήπως τελικά δεν είναι τόσο «κακή»;

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τριγλυκερίδια: Τι πρέπει να τρώτε – Η ειδικός απαντά

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Λαχανικά για τα παιδιά: Γιατί πρέπει να γίνουν συνήθεια

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Δίαιτα με λίγα χρήματα – Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Αβοκάντο: Όσα πρέπει να ξέρεις γι’ αυτή τη μαγική τροφή

Κατερίνα Θεοδωροπούλου