Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Υπέρταση: Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε στο καθημερινό διατροφολόγιο

Newsroom eleftherostypos.gr

Υπέρταση ορίζεται η κατάσταση στην οποία η συστολική πίεση (μεγάλη) είναι >140mmHg (χιλιοστά στήλης υδραργύρου) και η διαστολική (μικρή) >90mmHg. Η αυξημένη αρτηριακή πίεση (υπέρταση) αποτελεί έναν από του σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για εμφάνιση εγκεφαλικών επεισοδίων.


Στο 90-95% των περιπτώσεων, αιτίες για την αύξηση της πίεσης σχετίζονται κυρίως με τον τρόπο ζωής, το αυξημένο σωματικό βάρος, τη μη ισορροπημένη διατροφή, την καθιστική ζωή, το κάπνισμα και το στρες. Γίνεται κατανοητό, λοιπόν, ότι τόσο η πρόληψη όσο και η θεραπεία της υπέρτασης είναι απαραίτητες για τη βελτίωση των επιπέδων υγείας.

Σημαντικός παράγοντας για την αντιμετώπιση της υπέρτασης αποτελεί η τροποποίηση των συνηθειών ζωής με κύριες παραμέτρους τη μείωση του σωματικού βάρους, την υιοθέτηση σωστής διατροφής, την περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ και αλατιού και την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, διεθνείς οργανισμοί, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, η Ευρωπαϊκή Εταιρία Υπέρτασης και η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας, εκτιμούν ότι η επαρκής πρόσληψη καλίου (συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη 3100mg), παράλληλα με τη μείωση αλατιού, το πρόγραμμα διατροφής DASH (διαιτολόγιο με πολλά φρούτα, λαχανικά, μειωμένης περιεκτικότητας σε αλάτι, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, με χαμηλή χοληστερόλη και λίγα κορεσμένα λιπαρά) συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Να προτιμάτε

  • Άφθονα φρούτα και λαχανικά
  • Γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά (για τα τυριά προτιμήστε ανάλατη μυζήθρα ή ανθότυρο ή κίτρινο τυρί με χαμηλά λιπαρά)
  • Όσπρια και μη επεξεργασμένα αρτοσκευάσματα ή δημητριακά (ολικής αλέσεως πλούσια σε φυτικές ίνες)
    Ψάρια
  • Ανάλατους ξηρούς καρπούς όπως καρύδια ή σπόρους

Να αποφεύγετε

  • Τη συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος
  • Τη χρήση αλατιού στο μαγείρεμα (αντικαταστήστε με σκόρδο, λεμόνι, ξύδι, δυόσμο, βασιλικό ή άλλα μπαχαρικά και καρυκεύματα)
  • Τη χρήση επιτραπέζιου αλατιού επιπλέον στο φαγητό

Τρόφιμα που αποτελούν κρυφές πηγές νατρίου και αλατιού

  • Αλμυρά τυριά όπως φέτα, παρμεζάνα ή καπνιστά τυριά
  • Κονσέρβες, παστά, τουρσί, ελιές
  • Συσκευασμένα τρόφιμα (πατατάκια, ποπκορν, αλμυρά σνακ, πίτες)
  • Προϊόντα με συντηρητικά, όπως σάλτσες, σιρόπια, κύβους από ζωμό, μουστάρδα ή κέτσαπ
  • Αναψυκτικά με ζάχαρη, σόδα, συσκευασμένοι χυμοί
  • Αλμυροί ξηροί καρποί
  • Βούτυρο
  • Τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά (είδη ζαχαροπλαστικής, σοκολάτα, κρουασάν, αλλαντικά, πλήρη γαλακτοκομικά, άσπρες σάλτσες)

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter

 

Προτεινόμενα για εσάς

Φρυγανιές: Αθώες ή ένοχες για τη δίαιτα; Ποιες να προτιμάμε

Ψάρια: Τα εντυπωσιακά οφέλη στην υγεία και το σώμα μας

Υγιεινές και γρήγορες επιλογές για ένα πλούσιο πρωινό

Δίαιτα στον καύσωνα: Μενού με δροσιστικές επιλογές για να χάσετε κιλά

Δίαιτα 4 εβδομάδων για να ξεχάσετε την κυτταρίτιδα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τροφές που δρουν κατά της φλεγμονής – Τι να προτιμήσετε

Η διατροφή της Ελένης Μενεγάκη: Τι τρώει για πρωινό και έχει αυτό το κορμί!

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Χορτοφαγία: Η νέα τάση στη διατροφή – Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Σοφία Βόσσου: Έχασε 32 κιλά – Η δίαιτα που ακολούθησε