ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Παξιμάδια: Κι όμως σας βοηθούν να αδυνατίσετε σωστά

Newsroom eleftherostypos.gr

Πολλαπλές μελέτες αποδεικνύουν ότι το φυσιολογικό σωματικό βάρος συσχετίζεται με την συχνότητα των γευμάτων και οι άνθρωποι που καταναλώνουν πολλά μικρά και συχνά γεύματα τείνουν να έχουν σταθερά χαμηλό το βάρος.

Τρώγοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα το στομάχι δεν προλαβαίνει να κενωθεί, συνεπώς οι τροφές καθυστερούν να μεταβούν στο Λεπτό έντερο και αυτό έχει ως συνέπεια τον μειωμένο ρυθμό απορρόφησης της γλυκόζης. Έτσι, μειώνεται η έκκριση ινσουλίνης (η οποία είναι αναβολική ορμόνη) και ο οργανισμός καταφεύγει στην χρήση του λίπους για εκτελέσει τις λειτουργίες του.

Τα γεύματα αυτά, μετριάζουν το αίσθημα της πείνας και οδηγούν στην αποφυγή της υπερκατανάλωσης τροφών στα κυρίως γεύματα, που μπορούν να προκαλέσουν υπνηλία και μείωση της απόδοσης.

Όμως, εκτός από τη συχνότητα των γευμάτων έχει ιδιαίτερη σημασία και η ποιότητα τους.

Το σνακ (ενδιάμεσο γεύμα) πρέπει να είναι χαμηλό σε λιπαρά και πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, σε βιταμίνες και φυτικές ίνες, ώστε να προσλάβουμε άμεσα την απαιτούμενη ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός και να επιτευχθεί ταυτόχρονα ο κορεσμός.

Μία καλή εναλλακτική που καλύπτει απόλυτα τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι τα κρίθινα κρητικά παξιμάδια ολικής αλέσεως, μιας και όπως το ψωμί, βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής, γεγονός που συνιστά την καθημερινή συστηματική κατανάλωσή τους.

Επιπλέον, τα κρητικά παξιμάδια περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, αντιοξειδωτικά (σελήνιο) και μέταλλα (χαλκό, σίδηρο, χρώμιο, μαγνήσιο, πυρίτιο, μαγγάνιο), που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του νευρικού, μυϊκού, σκελετικού συστήματος, την πνευματική διαύγεια και την ενίσχυση του μεταβολισμού.

Tips για να τα απολαύσετε τα παξιμάδια κάθε ώρα της ημέρας

  • Δοκιμάστε τα παξιμαδάκια χωρίς αλάτι στο πρωινό σας γεύμα με μια φέτα γαλοπούλα και ανθότυρο.
  • Καταναλώστε στο δεκατιανό ή απογευματινό ένα γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με λίγα κριθαρένια παξιμάδια με ελαιόλαδο.
  • Συνδυάστε το μεσημεριανό σας γεύμα με κριθαρένιο ντάκο με πολτοποιημένη ντομάτα, ελαιόλαδο και μυζήθρα ή φέτα.
  • Επιλέξτε για το βραδινό σας γεύμα αφράτα παξιμαδάκια με προζύμι  με ελιές και τυρί.

*Aπό τον Δημήτρη Γρηγοράκη, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD • Επιστημονικός Διευθυντής ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ – Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας • Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΔΔ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου • Επιστημονικός Συνεργάτης Α’ Νευρολογικής Κλινικής, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ Αιγινήτειο Νοσοκομείο • Εκπαιδευτής Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Προτεινόμενα για εσάς

Δημητριακά ολικής αλέσεως: Χαρίζουν μακροζωΐα και πολλά ακόμη οφέλη

Φάτε φρούτα και λαχανικά – Σας κάνουν χαρούμενους

Πανελλήνιες εξετάσεις: Τι πρέπει να τρώνε τα παιδιά για να έχουν ενέργεια

Αμύγδαλα: Δεν παχαίνουν… ομορφαίνουν – Τα οφέλη σε σώμα και πρόσωπο

Θεραπείες express πριν την εμφάνιση στην παραλία

Leonidas Kallidonis

Ένας στους 5 Έλληνες με πρόβλημα δυσκοιλιότητας

Leonidas Kallidonis

Θρεπτικά σνακ με μαύρη σοκολάτα – Κάνουν καλό και σας χορταίνουν

Φυστίκια: Δεν φαντάζεστε σε τι μας βοηθούν στην υγεία μας

Όσο πιο συχνά τρώμε, τόσο πιο εύκολα αδυνατίζουμε – Κι όμως ισχύει