ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Μπάρα δημητριακών: H παρεξηγημένη γλυκιά απόλαυση

Newsroom eleftherostypos.gr

Oι μπάρες δημητριακών μπορούν να αποτελέσουν ένα σούπερ υγιεινό, αλλά και γλυκό σνακ.
Λόγω της σύστασής τους, συστήνεται η χρήση τους σαν ενδιάμεσο μικρογεύμα για όλες τις ώρες, παρά τις διατροφικές φήμες που πολλές φορές τις θέλουν να μας επιβαρύνουν με θερμίδες. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να δείτε την ετικέτα τους και την περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη.

1. ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΕΩΣ

Επιλέξτε μπάρες δημητριακών που συνδυάζουν σιτάρι και βρώμη ολικής αλέσεως. Το γεγονός ότι τα ολικής άλεσης προϊόντα προέρχονται από σπόρους που έχουν αλεστεί ολόκληροι (πίτουρο, φύτρο και ενδόσπερμα) τους προσδίδει «διατροφικό προβάδισμα» έναντι των άλλων προϊόντων, μιας και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ανόργανα στοιχεία όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος, ο φώσφορος και το κάλιο, καθώς και διάφορα φυτοθρεπτικά συστατικά που εμφανίζουν έντονη προστατευτική δράση για τον οργανισμό.

2 . ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ

Oι φυτικές ίνες αποτελούν το κλειδί ώστε να νιώθετε κορεσμό. Ακόμα, συνοδεύονται από πολλά οφέλη για την υγεία: βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, στην καρδιακή υγεία και ακόμη σας βοηθούν στη διατήρηση της ομαλής λειτουργείας του γαστρεντερικού. Οι μπάρες που είναι φτιαγμένες με σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες συγκριτικά με τις απλές μπάρες ολικής άλεσης.

3. ΧΑΜΗΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΖΑΧΑΡΗΣ

Καλό θα ήταν να κοιτάτε την ποσότητα της προστιθέμενης ζάχαρης. Επιλέξτε εκείνες που έχουν τη χαμηλότερη περιεκτικότητά σε σύνολο προστιθέμενης ζάχαρης.

4. ΛΙΓΕΣ ΘΕΡΜΙΔΕΣ

Επειδή υπάρχουν πολλές επιλογές στο εμπόριο, ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δίνετε και στις συνολικές θερμίδες που προσδίδουν οι μπάρες που επιλέγετε. Το καλό νέο είναι πως μπορείτε να βρείτε μπάρες με όλα τα παραπάνω στοιχεία προσδίδοντας λιγότερες από 100 θερμίδες! Ακόμα καλύτερα, υπάρχουν μπάρες δημητριακών με επικαλυμμένες από σοκολάτα νιφάδες (αντί για κομματάκια σοκολάτας), όπου η ποσότητα σοκολάτας είναι πολύ μικρή άρα περιέχουν λιγότερες θερμίδες και λιγότερη ζάχαρη.

*Από τη Γεωργία Πελαντή, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος • Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Δημητριακά ολικής αλέσεως: Χαρίζουν μακροζωΐα και πολλά ακόμη οφέλη

ΗΠΑ: Κατασχέθηκαν 20 κιλά κορν φλέικς, πασπαλισμένων με…κοκαΐνη

Μαρίνα Μπενέκου

Η αβάσταχτη ελαφρότητα των «light» προϊόντων

Leonidas Kallidonis

Μπάρες δημητριακών: Κάνουν καλό ή παχαίνουν; – Η αλήθεια

Τι να τρώτε για να έχετε ενέργεια όλη μέρα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Φάτε μπανάνα και δημητριακά για καλύτερη διάθεση

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Προσοχή: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί δημητριακά [εικόνα]

Evanthia Karra