ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Τι σνακ πρέπει να τρώτε πριν την προπόνηση σας

Newsroom eleftherostypos.gr

Το γεύμα πριν από την προπόνηση και το timing των γευμάτων παίζουν καθοριστικό ρόλο στον αθλητή ή τον ασκούμενο, καθώς επηρεάζουν σημαντικά την απόδοσή του.

Ολοι οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά επιθυμούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να κάνετε τη γυμναστική σας ακόμα πιο έντονη και να φτάσετε στους στόχους σας με μεγαλύτερη σιγουριά από το να τρέφετε σωστά τον οργανισμό σας. Η σωστή διατροφή πριν από την άσκηση παίζει πολύ πιο σημαντικό ρόλο από ό,τι είχατε φανταστεί.

Υδατάνθρακες

Οι μύες χρησιμοποιούν τη γλυκόζη από τους υδατάνθρακες ως καύσιμο. Για γυμναστική γρήγορη και έντονη, αξιοποιούνται τα αποθέματα γλυκόζης στους μυς και το συκώτι. Αλλά για γυμναστική που απαιτεί αντοχή, οι συνθήκες αλλάζουν και το πώς χρησιμοποιούνται οι υδατάνθρακες επηρεάζεται από αρκετούς παράγοντες.

Πρωτεΐνες

Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση πρωτεΐνης πριν από την άσκηση βοηθάει να ενισχύσουμε τις επιδόσεις μας, με το να αυξάνει την παραγωγή πρωτεϊνών στους μυς, άρα και την αύξηση της μυϊκής μάζας. Επιπλέον, ορισμένες μελέτες έχουν δείξει πως η πρωτεΐνη βοηθάει στο χτίσιμο πιο γερής μυϊκής μνήμης, όπως και στην αύξηση της σωματικής δύναμης.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πριν από την προπόνηση πρέπει να υπερφορτώσετε το στομάχι σας. Ενα γεμάτο στομάχι κατά τη διάρκεια της άσκησης μπορεί να προκαλέσει ναυτία, φούσκωμα, μετεωρισμό, διάρροια ή ακόμα και λήθαργο, ιδιαίτερα σε άσκηση μεγάλης διάρκειας. Αυτά μπορούν να αποφευχθούν τρώγοντας ένα μικρό γεύμα-σνακ τουλάχιστον 1 ώρα πριν από τη γυμναστική. Το σνακ αυτό καλό θα είναι να μην ξεπερνά τις 200 θερμίδες, ώστε να μην επιβαρύνει το στομάχι, ενώ θα πρέπει να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, ώστε να προσφέρει την απαιτούμενη ενέργεια για την ολοκλήρωση της άσκησης.

Τέτοιο σνακ μπορεί να είναι

• 1 ποτήρι γάλα 1,5% με 1/2 φλιτζάνι δημητριακά ολικής αλέσεως

• 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2% με 1/2 φλιτζάνι δημητριακά ολικής αλέσεως

• 1 ποτήρι χυμός φρούτων

• Smoothies από γιαούρτι και φρούτα

• 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2% με 1 μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως

• 2-3 κράκερ με λίγο τυρί

• 1 μπανάνα, τυρί cottage με κομμάτια φρούτων

• 1 φέτα ψωμί ή 2 φρυγανιές με λίγη μαρμελάδα ή μέλι

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

22χρονη πρωταθλήτρια του σερφ έπεσε νεκρή από χτύπημα κεραυνού, ενώ προπονούταν

Μαρίνα Μπενέκου

Μένετε σπίτι και πεινάτε συνέχεια; Δείτε τι μπορείτε να τρώτε για σνακ

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Μένετε σπίτι και έχετε λιγούρες; Αυτά είναι τα πιο απολαυστικά και light σνακ

Τα λαχταριστά σνακ που μπορείτε να τρώτε αν είστε διαβητικοί

Με αυτά τα σνακ στο γραφείο, θα μπορέσετε να αδυνατίσετε

Δώστε βάση: Τι πρέπει να τρώτε και τι να αποφεύγετε στην παραλία

Ανδρέας Ντίνης

Τι πρέπει να τρώτε και τι να αποφεύγετε στην παραλία

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Καραντίνα και διατροφή: Αφήστε τα σνακ στα… ντουλάπια

Μιχάλης Μάρδας

Λιγούρες: Είναι θέμα μυαλού ή πείνας; – Πώς το αντιμετωπίζεται

Μάρτζυ Λαζάρου