ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Τα μυστικά της νηστείας – Τι πρέπει να προσέξετε αυτή την περίοδο

Newsroom eleftherostypos.gr

Το διατροφολόγιο της Σαρακοστής μοιάζει αρκετά με τη μεσογειακή διατροφή και τις ημιχορτοφαγικές δίαιτες. Επίσης, σχετίζεται με αρκετά οφέλη για την υγεία. Τέσσερις ομάδες τροφίμων αποτελούν καλές πηγές πρωτεΐνης και στις οποίες είναι καλό να εστιάσετε κατά τη διάρκεια της νηστείας.

Το βασικό συστατικό που απουσιάζει από τη διατροφή μας την περίοδο της νηστείας είναι η ζωική πρωτεΐνη. Το ότι δεν τρώμε κρέας όμως δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν μπορούμε να λάβουμε την πρωτεΐνη που χρειαζόμαστε.

1 Ξηροί καρποί και σπόροι, καθώς και τα βούτυρά τους
Aποτελούν πηγές πρωτεΐνης, καλών λιπαρών, φυτικών ινών και πληθώρας μικροθρεπτικών συστατικών και μπορούν να προστεθούν σε πρωινά γεύματα και σνακ.

2 Σόγια και τα προϊόντα της
Είναι όσπριο με πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Επιλέξτε να τη χρησιμοποιήστε ως κιμά σόγιας, γιαούρτι, τυρί και ρόφημα σόγιας ή τόφου.
Τα υποκατάστατα γαλακτοκομικών σόγιας αποτελούν εξαιρετική επιλογή, καθώς περιέχουν περισσότερη πρωτεΐνη, σε σχέση με άλλα υποκατάστατα.

3 Οσπρια
Πηγή πρωτεΐνης, υδατανθράκων και φυτικών ινών, καθώς και σιδήρου. Μπορούν να μαγειρευτούν σε σούπα, σαλάτα, φαλάφελ, χούμους και ζυμαρικά από όσπρια. Συνδυάστε τα όσπρια με ρύζι ή ψωμί ή άλλα σιτηρά για να συμπληρώσετε στο πιάτο σας τα απαραίτητα αμινοξέα που λείπουν από τα όσπρια.

4 Θαλασσινά
Τα θαλασσινά αποτελούν μέρος της νηστείας! Αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης! Μπορούν να μαγειρευτούν ως κυρίως γεύματα σε πληθώρα συνταγών.

Το μυστικό
Η νηστεία αποτελεί ευκαιρία δοκιμής νέων τροφίμων και συνταγών φυτικής προέλευσης! Καταναλώστε άφοβα φρούτα και λαχανικά, αλλά περιορίστε τις ποσότητες αμυλούχων τροφίμων, όπως ψωμί, ζυμαρικά και ρύζι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Ο δεκάλογος του σωστού αδυνατίσματος μέχρι το καλοκαίρι

Η ομορφιά ξεκινά από τη διατροφή σας – Τι πρέπει να τρώτε

Βγάλτε από τη διατροφή σας ζάχαρη και αλεύρι – Δείτε το γιατί

Υγιεινό & νόστιμο μαγείρεμα: Το κλειδί για απώλεια βάρους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Απαραίτητη σε όλους η καμπύλη σακχάρου κάθε 3 χρόνια

Leonidas Kallidonis

Οι «θεραπευτικές» ιδιότητες της νηστείας της Σαρακοστής

Leonidas Kallidonis

Συμπληρώματα  – vs – Διατροφή. Συγκριτικό τεστ για τη λειτουργία της καρδιάς

Leonidas Kallidonis

Διατροφή στην Οστεοπόρωση. Απαντάμε στις απορίες σας

Leonidas Kallidonis

Οι… καταραμένοι υδατάνθρακες που μας παχαίνουν και μας «φουσκώνουν» το σάκχαρο

Leonidas Kallidonis