ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Χάστε βάρος χωρίς να σας λείψει η γλυκιά γεύση – Κι όμως γίνεται

Newsroom eleftherostypos.gr

Είναι γεγονός ότι τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, ή αλλιώς υποκατάστατα ζάχαρης, κερδίζουν ολοένα έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια.

Στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες για να δώσουν γλυκιά γεύση στα προϊόντα τους, αποδίδοντας λίγες ή καθόλου θερμίδες και χωρίς να επηρεάζουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Γνωρίζετε, όμως, ότι όλο και περισσότεροι επιστήμονες αναφέρονται στα οφέλη τους, μεταξύ των οποίων είναι και ο αποτελεσματικότερος έλεγχος του σωματικού βάρους με την κατανάλωσή τους;

Σύμφωνα με μία πολύ πρόσφατη συστηματική ανασκόπηση που περιλαμβάνει και μία μετα-ανάλυση ερευνών και δημοσιεύεται αυτόν το μήνα στο International Journal of Obesity, τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των ημερήσιων θερμίδων και τελικά σε απώλεια βάρους, σε παιδιά και ενήλικες. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να εντάσσονται,βέβαια, και σε ένα συνολικό πρόγραμμα απώλειας βάρους.

Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκαν 129 τυχαιοποιημένες κλινικές μελέτες που σύγκριναν την κατανάλωση τροφίμων και ροφημάτων που περιείχαν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά σε σχέση με τα αντίστοιχα σακχαρούχα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όταν καταναλώνονταν τρόφιμα ή ροφήματα με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, η θερμιδική πρόσληψη πριν τη λήψη ενός γεύματος ήταν μειωμένη κατά 94 θερμίδες, κατά μέσο όρο.

Πώς με τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά «γλυτώνω» θερμίδες;

Τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια, αποτελούν εγκεκριμένα και συνεπώς, ασφαλή συστατικά τα οποία είναι πολύ πιο γλυκά από τη ζάχαρη. Έτσι, τα χρησιμοποιούμε σε μικρότερες ποσότητες, π.χ. στα διάφορα ροφήματά μας, με αποτέλεσμα να αποδίδουν πρακτικά μηδενικές θερμίδες.

Καλό είναι όμως, να είμαστε προσεχτικοί. Ενδέχεται ορισμένα προϊόντα που περιέχουν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, να περιέχουν επίσης και κάποια άλλα συστατικά που αποδίδουν θερμίδες (π.χ. ένα παγωτό με γλυκαντικά να περιέχει λιπαρά), συνεπώς είναι καλό να διαβάζουμε πάντοτε τις ετικέτες των προϊόντων και να επιλέγουμε συνειδητοποιημένα εκείνα που καλύπτουν τις ανάγκες μας.

*Aπό τον Δημήτρη Γρηγοράκη, Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, PhD Επιστημονικό Διευθυντή Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Ο δεκάλογος του σωστού αδυνατίσματος μέχρι το καλοκαίρι

Βγάλτε από τη διατροφή σας ζάχαρη και αλεύρι – Δείτε το γιατί

Υγιεινό & νόστιμο μαγείρεμα: Το κλειδί για απώλεια βάρους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Οι «θεραπευτικές» ιδιότητες της νηστείας της Σαρακοστής

Leonidas Kallidonis

Εθισμός στο φαγητό: Τι πρέπει να κάνετε για να το αντιμετωπίσετε

Με αυτές τις τροφές θα γραμμώσετε ευκολότερα

Πρήξιμο σε κοιλιά: Πώς να το καταπολεμήσετε γρήγορα

Μαγειρικές εκπομπές: Κι όμως επηρεάζουν το βάρος σας

Η συνταγή της ημέρας: Τούρτα αμυγδάλου από τον Πέτρο Συρίγο

Κατερίνα Θεοδωροπούλου