ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Λιναρόσπορος & σουσάμι: Το «κλειδί» στο αδυνάτισμα

Newsroom eleftherostypos.gr

Ο λιναρόσπορος και το σουσάμι είναι πλούσιες πηγές λιγνανών, ενώ σε μικρότερες ποσότητες περιέχουν λιγνάνες και οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, τα λαχανικά, ο καφές, το τσάι και το κρασί.

Οι λιγνάνες ανήκουν στα φυτοσυστατικά, που ονομάζονται και φυτοοιστρογόνα, επειδή μιμούνται τη δράση των οιστρογόνων στον ανθρώπινο οργανισμό. Εκτός από τις αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες που διαθέτουν, οι λιγνάνες θεωρείται ότι παίζουν ρόλο στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με άρθρο του επιστημονικού εντύπου «American Journal of Epidemiology», ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες από λιγνάνες έτειναν να έχουν χαμηλότερο βάρος και γενικά να παίρνουν λιγότερα κιλά σε βάθος χρόνου, συγκριτικά με γυναίκες που δεν κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες.

Στη μελέτη αυτή, οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από περισσότερες από 1.000 γυναίκες που είχαν δώσει δείγματα ούρων στην αρχή της μελέτης και είχαν τεθεί υπό ιατρική παρακολούθηση για δέκα χρόνια. Τα δείγματα ούρων εξετάστηκαν για δύο συστατικά, την εντεροδιόλη και την εντερολακτόνη, που σχηματίζονται όταν τα εντερικά βακτήρια διασπούν τις λιγνάνες των τροφών.

Στην αρχή της μελέτης, οι γυναίκες με τα υψηλότερα επίπεδα εντεροδιόλης και εντερολακτόνης στα ούρα είχαν τον χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος. Για παράδειγμα, οι γυναίκες με την υψηλότερη εντερολακτόνη είχαν ΔΜΣ 24,6, συγκριτικά με τον ΔΜΣ 27,5 των γυναικών με τα χαμηλότερα επίπεδα εντερολακτόνης.

Επιπρόσθετα, τα υψηλότερα επίπεδα λιγνανών σχετίστηκαν με μικρότερη αύξηση του βάρους σε βάθος χρόνου. Οι γυναίκες με την υψηλότερη εντεροδιόλη στα ούρα πήραν 0,27 κιλά λιγότερα ανά χρόνο, συγκριτικά με εκείνες που είχαν τα χαμηλότερα επίπεδα εντεροδιόλης. «Τα στοιχεία δείχνουν ότι η υψηλότερη έκκριση μεταβολιτών λιγνανών, ειδικά εντεροδιόλης, σχετίζεται με βραδύτερη αύξηση βάρους», υπογραμμίζεται στα συμπεράσματα της μελέτης.

Για καλύτερο έλεγχο στο βάρος σας, λοιπόν, η χρήση λιναρόσπορου και σουσαμιού στα γεύματά σας μπορεί να αποδειχθεί αποδοτική λύση. Προσθέστε τους σπόρους στη σαλάτα ή το γιαούρτι σας ή, για ακόμα περισσότερη γεύση, επιλέξτε το ταχίνι, το οποίο είναι 100% αλεσμένο σουσάμι, διατηρεί το σύνολο των θρεπτικών συστατικών του πολύτιμου αυτού σπόρου και μπορεί να απογειώσει το γεύμα σας θρεπτικά και νόστιμα.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Βγάλτε από τη διατροφή σας ζάχαρη και αλεύρι – Δείτε το γιατί

Υγιεινό & νόστιμο μαγείρεμα: Το κλειδί για απώλεια βάρους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Εθισμός στο φαγητό: Τι πρέπει να κάνετε για να το αντιμετωπίσετε

Με αυτές τις τροφές θα γραμμώσετε ευκολότερα

Πρήξιμο σε κοιλιά: Πώς να το καταπολεμήσετε γρήγορα

Μαγειρικές εκπομπές: Κι όμως επηρεάζουν το βάρος σας

Ξεχάστε τις δίαιτες… αρχίστε τις καύσεις

Τα μπισκότα έχουν θέση στη δίαιτα μας – Πώς και πόσα πρέπει να καταναλώνουμε

Χάστε βάρος χωρίς να σας λείψει η γλυκιά γεύση – Κι όμως γίνεται

Κατερίνα Θεοδωροπούλου