ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Σόγια: Η πρωταγωνίστρια της νηστείας – Γιατί πρέπει να την εντάξετε στο διατροφολόγιό σας

Newsroom eleftherostypos.gr

Στις μέρες μας παρασκευάζονται από τη σόγια περισσότερα από 120 διαφορετικά προϊόντα. Αυτά μπορούν να καταναλωθούν από τον άνθρωπο, μεταξύ των οποίων τα υποκατάστατα κρέατος, το γάλα σόγιας, το γιαούρτι σόγιας, τόφου, το σογιέλαιο, η σάλτσα σόγιας κ.α.

Υπάρχουν πολλές δημοσιεύσεις οι οποίες προειδοποιούν για τις αρνητικές επιπτώσεις της μεταλλαγμένης σόγιας στην υγεία μας, ωστόσο μετά τον Απρίλιο του 2014 και τη νομοθεσία για τα μεταλλαγμένα τρόφιμα, τα προϊόντα σόγιας που βρίσκουμε στην αγορά και δεν έχουν ένδειξη γενετικής τροποποίησης, θεωρούνται ασφαλή.

Ευεργετικές επιδράσεις της σόγιας
Είναι τρόφιμο υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Αποτελεί επομένως ένα πολύ καλό υποκατάστατο των ζωικών προϊόντων για χορτοφάγους και για περιόδους νηστείας.

  • Τα παραδοσιακά προϊόντα σόγιας (π.χ γάλα σόγιας) έχουν μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, ωστόσο είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως οι πρωτεΐνες της σόγιας είναι χαμηλότερης βιολογικής αξίας από τις πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης.
  • Προστατεύει από καρδιαγγειακά προβλήματα
    Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν την ευεργετική επίδραση της σόγια στο καρδιαγγειακό σύστημα.
  • Πιο συγκεκριμένα, η σόγια μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και ιδιαίτερα της λεγόμενης ‘κακής’ χοληστερίνης χάρη στις ισοφλαβόνες (ομάδα φυτικών ουσιών) που περιέχει, όπως επίσης μειώνει και την πίεση λόγω της υψηλής συγκέντρωσης της σε κάλιο.
  • Τέλος είναι εξαιρετική πηγή ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία ασκούν καρδιοπροστατευτική δράση.

Προστατεύει από ορισμένες μορφές καρκίνου
Σύμφωνα με πολλές μελέτες η τακτική κατανάλωση σόγιας μπορεί να προστατεύσει από τον καρκίνο του παχέως εντέρου και του προστάτη. Αυτό οφείλεται στις ισοφλαβόνες, οι οποίες αποτρέπουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων.

Προστατεύει από την οστεοπόρωση
Ένα φλιτζάνι τόφου περιέχει 204 mg ασβεστίου. Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι η σόγια έχει μειωμένη απέκκριση ασβεστίου (103 mg), σε αντίθεση με το κρέας (150 mg).

*Από την Ευαγγελία Τζιούρα, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Ο δεκάλογος του σωστού αδυνατίσματος μέχρι το καλοκαίρι

Βγάλτε από τη διατροφή σας ζάχαρη και αλεύρι – Δείτε το γιατί

Υγιεινό & νόστιμο μαγείρεμα: Το κλειδί για απώλεια βάρους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Εθισμός στο φαγητό: Τι πρέπει να κάνετε για να το αντιμετωπίσετε

Με αυτές τις τροφές θα γραμμώσετε ευκολότερα

Πρήξιμο σε κοιλιά: Πώς να το καταπολεμήσετε γρήγορα

Μαγειρικές εκπομπές: Κι όμως επηρεάζουν το βάρος σας

Ξεχάστε τις δίαιτες… αρχίστε τις καύσεις

Τα μπισκότα έχουν θέση στη δίαιτα μας – Πώς και πόσα πρέπει να καταναλώνουμε