ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Φράουλες: Ποιοι τις καταναλώνουν άφοβα και ποιοι πρέπει να προσέχουν

Newsroom eleftherostypos.gr

Οι φράουλες είναι ένα από τα πιο αγαπημένα φρούτα μικρών και μεγάλων. Είναι ελκυστικές λόγω του σχήματος και του χρώματός τους και δικαιολογημένα συγκαταλέγονται στα πιο ερωτικά φρούτα. Η πιο σωστή εποχή να καταναλώνονται είναι από τον Μάιο έως τον Ιούλιο.

Στις φράουλες λέμε ναι… καθώς βοηθούν πολύ, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, στη χολή, στα νεφρά και στα αρθριτικά. Επίσης, είναι πλούσιες στην αντιοξειδωτική βιταμίνη C, με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού, στην πρόληψη της αναιμίας μιας και αυξάνει την απορρόφηση σιδήρου και στην καταστροφή των ελεύθερων ριζών. Επιπλέον, περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, καταπολεμώντας τη δυσκοιλιότητα και κάλιο για την καλή ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Συνοπτικά, οι ευεργετικές δράσεις της φράουλας ανακεφαλαιώνονται ως εξής:

  • Δρουν αιμοστατικά (σε αιματουρία ,εντερικές αιμορραγίες και μητρορραγίες)
  • Καθαρίζουν το αίμα.
  • Έχουν τονωτικές ιδιότητες.
  • Είναι πολύτιμες για τα άτομα με αναιμία και τους υποτασικούς.
  • Ανακουφίζουν από τους ερεθισμούς της χοληδόχου κύστης.
  • Συνίσταται σε όσους υποφέρουν από συκώτι, νεύρα, ρευματισμούς, αρθριτικά.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι παρόλο το μεγάλο όφελος που έχουμε από τις φράουλες, κάποια άτομα πρέπει να δείξουν προσοχή στην κατανάλωσή τους. Λόγω των σπορίων που έχουν στο φλοιό τους επηρεάζουν τα άτομα που έχουν έλκος, φλεγμονές εντέρου και σπαστική κολίτιδα, ενώ να σημειώσουμε ότι μερικές φορές προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις.

Αν και πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, η φράουλα είναι αρκετά επιβαρυμένη με λιπάσματα και φυτοφάρμακα γιατί ο φλοιός της είναι πολύ λεπτός και δεν την προστατεύει. Έτσι, είναι προτιμότερο να επιλέγουμε βιολογικές φράουλες. Συνεπώς, επιβάλλεται πολύ καλό πλύσιμο, προσεκτικά και χωρίς να έχουμε κόψει το κοτσανάκι της προστατεύοντας έτσι τις βιταμίνες που περιέχει. Τέλος, από την στιγμή που θα τις καθορίσουμε είναι σημαντικό να τις καταναλώσουμε άμεσα προκειμένου να διατηρήσουν όλα τα θρεπτικά συστατικά τους.

*Από την Αθηνά Ρούντου,  Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Bsc Επιστημονική υπεύθυνη διαιτολογικής μονάδας Λόγω διατροφής, Κατερίνη-Λάρισα Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Ο δεκάλογος του σωστού αδυνατίσματος μέχρι το καλοκαίρι

Βγάλτε από τη διατροφή σας ζάχαρη και αλεύρι – Δείτε το γιατί

Υγιεινό & νόστιμο μαγείρεμα: Το κλειδί για απώλεια βάρους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Οι «θεραπευτικές» ιδιότητες της νηστείας της Σαρακοστής

Leonidas Kallidonis

Εθισμός στο φαγητό: Τι πρέπει να κάνετε για να το αντιμετωπίσετε

Με αυτές τις τροφές θα γραμμώσετε ευκολότερα

Πρήξιμο σε κοιλιά: Πώς να το καταπολεμήσετε γρήγορα

Μαγειρικές εκπομπές: Κι όμως επηρεάζουν το βάρος σας

Ξεχάστε τις δίαιτες… αρχίστε τις καύσεις