ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Μήλα, αχλάδια, μούρα: Το κλειδί για να διατηρήσετε το βάρος σας

Newsroom eleftherostypos.gr

Τα μήλα, τα αχλάδια και τα μούρα, που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, φαίνεται πως βοηθούν στον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Εάν ισχύουν οι προβλέψεις ότι το μέλλον της διαχείρισης βάρους ασχολείται λιγότερο με το τι πρέπει να περιοριστεί και περισσότερο με την κατανάλωση υγιεινών τροφών, οι επιστήμονες και οι καταναλωτές θα πρέπει να εξετάσουν το γεγονός της προσθήκης περισσότερων μήλων, αχλαδιών και μούρων που από νέες έρευνες έχει βρεθεί πως μπορεί να επιβραδύνουν την αύξηση του σωματικού βάρους.

Μια ομάδα ερευνητών στη Βοστώνη και το Ηνωμένο Βασίλειο βρήκαν ότι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή, βιοδραστικές ενώσεις σε φρούτα και λαχανικά, συσχετίστηκαν με σημαντικά μικρότερη αύξηση του σωματικού βάρους σε άνδρες και γυναίκες σε εθνικό επίπεδο, σε χρονικό διάστημα μελέτης 24 χρόνων.

Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες στις μελέτες Health Professionals Follow Up Study, Nurses’ Healthy Study II, που κατανάλωναν τροφές πλούσιες σε τρία φλαβονοειδή και τις υποκατηγορίες ανθοκυανίνες, φλαβονοειδή πολυμερή και φλαβονόλες, απέκτησαν 0,16-0,23 κιλά λιγότερα ανά διάστημα τεσσάρων ετών για κάθε μεγαλύτερη τυπική απόκλιση της ημερήσιας πρόσληψης, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMJ Jan 28.

Οι κύριες πηγές των ανθοκυανινών καταγράφονται σε αυτό-αναφερούμενες δίαιτες και ήταν τα βατόμουρα και οι φράουλες, ενώ το τσάι και τα μήλα περιέχουν περισσότερες 3-φλαβονόλες και πολυμερή. Τα πορτοκάλια, οι χυμοί πορτοκαλιών, τα κρεμμύδια και οι πιπεριές είναι επίσης καλές πηγές φλαβονοειδών . Σύμφωνα με τη μελέτη, δεν χρειάζεται μεγάλη ποσότητα από αυτά τα συστατικά για να επηρεάσουν την διαχείριση βάρους. Για παράδειγμα, μισό φλιτζάνι βατόμουρα παρέχει περίπου 121mg ανθοκυάνης. Ενώ, οποιαδήποτε μείωση του σωματικού βάρους προσφέρει σημαντικά οφέλη.

Η αποφυγή αύξησης του σωματικού βάρους ακόμη και σε μικρές ποσότητες, θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην δημόσια υγεία, καθώς η απόκτηση 4,5 κιλών ή περισσότερων μεταξύ των ηλικιών 40-60 αυξάνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη 40-70% και μια μετά-ανάλυση 221 μελετών βρήκε ένα 24 με 59% αυξημένο κίνδυνο πολλών μορφών καρκίνου.

*Από την Ισμήνη Βιδάκη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Φράουλες: Ποιοι τις καταναλώνουν άφοβα και ποιοι πρέπει να προσέχουν

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα – Αλήθεια ή μύθος;

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Όσο μεγαλώνουμε, δυσκολευόμαστε να αδυνατίσουμε – Τι μπορούμε να κάνουμε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ρόφημα-βόμβα για απώλεια βάρους και καύση λίπους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

H δίαιτα των μονάδων: Ιδανική για αδυνάτισμα ή απάτη;

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Αυτά τα φρούτα έχουν λίγους υδατάνθρακες και σας βοηθούν να αδυνατίσετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Πόση ποσότητα ζυμαρικών πρέπει να τρώτε για να μην παχύνετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τελικά τα αυγά κάνουν καλό στην υγεία μας, ή όχι;

Μαρίνα Μπενέκου

Τελικά η ντομάτα αδυνατίζει ή παχαίνει; Η ειδικός απαντά

Κατερίνα Θεοδωροπούλου