ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Δυσκοιλιότητα: Αυτές τις τροφές πρέπει να ξεχάσετε

Newsroom eleftherostypos.gr

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί πολύ κόσμο. Ποιος είναι όμως ο ορισμός της δυσκοιλιότητας και πότε υπάρχει πραγματικά πρόβλημα;

Υπολογίζεται ότι στους υγιείς ανθρώπους, η συχνότητα κενώσεων μπορεί να γίνεται από 3 φορές την εβδομάδα έως 3 φορές την ημέρα. Η δυσκοιλιότητα ορίζεται συνήθως ως η αφόδευση με συχνότητα χαμηλότερη από 2 έως 3 φορές την εβδομάδα ή η αφόδευση με σημαντική δυσκολία που συνοδεύεται με πόνο και καταπόνηση σε περισσότερο του 25% του χρόνου.

Οι αιτίες 
Είναι αναγκαίο κάθε φορά που τίθεται το πρόβλημα να γίνεται μια διαγνωστική διερεύνηση από το γιατρό με στόχο να αναγνωρίζεται εάν είναι δικαιολογημένη η πρόκληση της και δεν υποκρύπτει κάποιο άλλο πρόβλημα. Εάν αναγνωρισθεί η αιτία, τότε η αντιμετώπιση της μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα. Μεταξύ των συχνότερων αιτιών δυσκοιλιότητας περιλαμβάνονται:

Διατροφή φτωχή σε φυτικές ίνες και χαμηλή κατανάλωση υγρών και κυρίως νερού
Άγχος
Αλλαγές στον καθημερινό τρόπο ζωής (π χ ταξίδια)
Σπαστική κολίτιδα (πάθηση αγνώστου αιτιολογίας που χαρακτηρίζεται από εναλλαγές διάρροιας και δυσκοιλιότητας με ενοχλήσεις στην κοιλιά)
Φάρμακα (σίδηρος, ασβέστιο, μερικά αντικαταθλιπτικά και αντιυπερτασικά φάρμακα, αντιεπιληπτικά και άλλα)
Υποθυρεοειδισμός
Άλλες κλινικές καταστάσεις όπως εγκεφαλικά επεισόδια, νεφροπάθειες, διαβήτης, κατά πλάκας σκλήρυνση κατά πλάκας
Χειρουργικές επεμβάσεις στην κοιλιά
Απόφραξη εντέρου (όγκοι, εκκολπωματίτιδα)

Διατροφική αντιμετώπιση
Περιορίστε: Μπανάνες, μαγειρεμένα καροτα, άσπρο ρύζι, τηγανητές πατάτες, επεξεργασμένα έτοιμα φαγητά

Αυξήστε: Φρέσκα φρούτα μαζί με τη φλούδα τους, φυσικούς χυμούς και νερό, σταφίδες, ξερά δαμάσκηνα και σύκα, ωμά λαχανικά, σούπες λαχανικών, όσπρια και λαδερά, δημητριακά ολικής αλέσεως στο πρωινό,
μαύρο ψωμί.

Επιπλέον μην ξεχνάτε ότι η αυξημένη φυσική δραστηριότητα και κίνηση διευκολύνει περισσότερο από οτιδήποτε την κινητικότητα του εντέρου.

*Από την Ελένη Σολωμού, Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, BSc Διευθύντρια Διαιτολογικής Μονάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Ληξούρι – Κεφαλονιά, Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Ειδήσεις 

Ελένη Μενεγάκη – είδηση «βόμβα»: Επιστρέφει στο Mega; Η μεγάλη πρόταση

«Άγριες Μέλισσες»: Τελικά θα υπάρξει τρίτη σεζόν;

Γιώργος Λιάγκας και Φαίη Σκορδά: Ενώνονται ξανά αλλά τώρα μόνο ως συνεργάτες

Ανατροπές στις «Άγριες Μέλισσες»: Ο Δούκας και η Μυρσίνη… δίνουν τον Σέργιο στην Δρόσω!

O Νίκος Ψαρράς φέρνει ανατροπές στην «Αγγελική» – Ο ρόλος του στη σειρά του Alpha

Προτεινόμενα για εσάς

Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα – Αλήθεια ή μύθος;

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

9 τρόποι να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου μέχρι και 50%

Leonidas Kallidonis

Τελικά τα αυγά κάνουν καλό στην υγεία μας, ή όχι;

Μαρίνα Μπενέκου

Αρχίστε να σκέφτεστε τη vegan διατροφή – Τα απίστευτα οφέλη στην υγεία

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Υγιείς αρθρώσεις με σωστή διατροφή

Leonidas Kallidonis

Τρώτε σωστά για να θυμάστε καλά – Τροφές για καλύτερη μνήμη

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

5 λόγοι που πρέπει να τρώτε καθημερινά αγγούρι

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Δόντια ηλικίας 45.000 ετών, που ανήκαν σε υβρίδιο ανθρώπου και Νεάντερταλ, ρίχνουν φως στην εξέλιξη του είδους μας

Μαρίνα Μπενέκου

Τρώτε σουσάμι; Δείτε τι παθαίνετε