ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Με τις κατάλληλες τροφές μπορείτε να προστατευτείτε από το κρύο

Newsroom eleftherostypos.gr

Πιθανόν ήδη να λαχταράτε ζεστά γεύματα κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών που έχει κρύο, λόγω της ζεστής τους δύναμης. Αυτά που μπορούν να αυξήσουν τη θερμοκρασία του σώματός σας, ωστόσο, είναι όλα τα παρακάτω.

Καλά λιπαρά και πικάντικα μπαχαρικά
Όσο και αν δεν μας αρέσει να μιλάμε για τη λέξη από “λ”, τα λιπαρά παίζουν στην πραγματικότητα έναν σημαντικό ρόλο προφυλάσσοντας το σώμα μας και κρατώντας το ζεστό. Γι αυτό είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνουμε τρόφιμα με υγιή για την καρδιά ω-λιπαρά και μονοακόρεστα λιπαρά που τα βρίσκουμε σε ξηρούς καρπούς, αβοκάντο, ελιές και ελαιόλαδο. Συνδυάζοντας τα παραπάνω με πικάντικες τροφές (καυτερή πιπεριά και μπαχαρικά) θα παραμένεις περισσότερο ζεστός. Αυτά περιέχουν ένα συστατικό που ονομάζεται καψαϊκίνη, τα οποία όταν τα τρως αυξάνεται η θερμοκρασία του σώματος και δημιουργεί μια αίσθηση ζεστασιάς.

Καφεΐνη
Πιθανόν να ευχαριστιέσαι μια ζεστή κούπα καφέ τα χειμωνιάτικα πρωινά, αλλά δεν είναι μόνο η θερμοκρασία από τον καφέ που σε κάνει να μένεις ζεστός. Η ποσότητα καφεΐνης από μια και μόνο κούπα καφέ μπορεί προσωρινά να αυξήσει το μεταβολισμό σου μέχρι και 15% και όταν ο μεταβολισμός αυξάνεται τότε αυξάνεται και η θερμοκρασία του σώματος.

Λαχανόσουπα
Είναι ένα γεύμα που πρέπει να υπάρχει τους χειμερινούς μήνες γιατί μας ζεσταίνει από το κρύο που υπάρχει έξω. Επίσης οι κινέζοι πιστεύουν ότι η σούπα από noodles δεν κρατάει μόνο ζεστό τον χειμώνα αλλά σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις και τα χειμερινά κρυολογήματα, μιας και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά (βιταμίνη C, β-καροτένιο), που θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού.

Ένα ξεχωριστό τσάι
Μία κούπα καυτού τσαγιού είναι πάντα ευχάριστη για χουχούλιασμα σε ένα κρύο χειμωνιάτικο απόγευμα. Για το μέγιστο αποτέλεσμα ζεστασιάς, δοκιμάστε τσάι ρίζας τζίντζερ, το οποίο παρέχει ζεστασιά που έρχεται αργά, αλλά έπειτα διαρκεί περισσότερο από την ζεστή αίσθηση καυτερών τροφών. Μπορείτε να αγοράσετε προπαρασκευασμένα σακουλάκια τσαγιού ρίζας τζίντζερ, αλλά για να αποκτήσετε την πλήρη εμπειρία, δοκιμάστε να το φτιάξετε μόνοι σας τρίβοντας φρέσκια ρίζα τζίντζερ, τοποθετώντας την σε νερό, και σιγοβράζοντας την για 5-12 λεπτά. Έπειτα απλά σουρώστε το και απολαύστε το τσάι όσο είναι ζεστό .

Κρέας
Αν πάντα νοιώθετε να έχετε κρύα χέρια και πόδια, μπορεί να έχετε έλλειψη σιδήρου (διαφορετικά, αναιμία). Μερικοί άνθρωποι με έλλειψη λαμβάνουν αρκετό σίδηρο, αλλά έχουν πρόβλημα να το απορροφήσουν, άλλοι απλά δεν τρώνε αρκετές τροφές πλούσιες σε σίδηρο. Αν συζητήσετε με τον γιατρό σας και ανακαλύψετε πως πρόκειται για το δεύτερο, το να προσθέσετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο μπορεί να βοηθήσει στο να ζεσταθείτε. Άπαχο βοδινό, πουλερικά και χοιρινό φιλέτο κάνουν για τον σκοπό αυτό. Αν και υπάρχουν φυτικά προερχόμενες πηγές του διατροφικού στοιχείου, όπως τα όσπρια, ο οργανισμός απορροφά περισσότερο σίδηρο από το κρέας παρά από άλλες πηγές.

Τζίντζερ
Αν συνηθίζεται να αφήνεται το τζίντζερ άθικτο στο πιάτο με το σούσι σας, πιθανότατα χάνεται μερικά θερμικά οφέλη για το σώμα σας. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Metabolism βρήκε πως το τζίντζερ βελτιώνει την θερμογένεση. Επιστήμονες επίσης βρήκαν, πως μειώνει την αίσθηση πείνας, υποδεικνύοντας πως μπορεί να διαδραματίσει δυνητικό ρόλο στην διαχείριση του σωματικού βάρους. Το τζίντζερ μπορεί να προστεθεί σε πιάτα με κρέας, σούπες και smoothies με γάλα και φρούτα.

Μπανάνα
Αυτό το δημοφιλές φρούτο είναι πλούσιο σε βιταμίνες συμπλέγματος Β και μαγνήσιο, το οποίο βοηθά το θυρεοειδή και τα επινεφρίδα να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του σώματος σε κρύο νερό. Μία μεγάλη μπανάνα προσφέρει περίπου στο 10% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Προσθέστε τη στα δημητριακά σας στο πρωινό ή στο γιαούρτι για ένα απογευματινό σνακ.

Δημητριακά ολικής αλέσεως
Όντας πλούσια σε φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να διασπαστούν από ότι οι απλοί υδατάνθρακες (ζάχαρη). Αυτή η διαδικασία όχι μόνο σε διατηρεί πληρέστερο περισσότερο, αλλά επειδή το σώμα λειτουργεί σκληρά για να χωνέψει το φαγητό, μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος.

Ειδήσεις 

Φίλιππος Τσαγκρίδης: Η Κατερίνα Καινούργιου έμαθε από εκπομπή για τη βόλτα του συντρόφου της με άλλη γυναίκα στο Κολωνάκι

Surviror: Ράκος η Κάτια Ταραμπάνκο που ξαναμπήκε στο νοσοκομείο – Δεν αποχώρησε κανείς από τους Διάσημους

Τεράστιος ο κήπος στη βίλα της Ελένης Μενεγάκη – Και είναι ακόμα στολισμένος!

Ελένη Φουρέιρα και Αλμπέρτο Μποτία παντρεύονται – Οι λεπτομέρειες

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Αυτές είναι οι 4 τροφές που μπορούν να σώσουν τη ζωή σας

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Συμβουλές για να κρατήσετε το σπίτι σας ζεστό

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Καιρός – «Μήδεια»: Σε εξέλιξη η κακοκαιρία με ισχυρές βροχές και πυκνές χιονοπτώσεις – Που θα χτυπήσει τις επόμενες ώρες

Ανδρέας Ντίνης

Καιρός – «Μήδεια»: Στην «κατάψυξη» η χώρα – Πού και πότε θα δούμε χιόνια – Τι θα γίνει με την Αττική [χάρτες]

Ανδρέας Ντίνης

Με αυτό το πρόγραμμα διατροφής θα χάσετε 5 κιλά και θα αποκτήσετε λαμπερό δέρμα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τρώτε σωστά για να θυμάστε καλά – Τροφές για καλύτερη μνήμη

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

10 λαχταριστές τροφές που καίνε το λίπος γρήγορα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

8 τροφές που πρέπει να προτιμήσετε, εάν θέλετε να θέσετε το στρες σας υπό έλεγχο

Μαρίνα Μπενέκου

Καιρός – Στην κατάψυξη η χώρα: Πολικές θερμοκρασίες το πρωί της Τρίτης – Που θα φτάσει -18 βαθμούς ο υδράργυρος

Μιχάλης Μάρδας