ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Καραντίνα, χειμώνας και όρεξη για γλυκό! Τι προτείνει η ειδικός για να μην δείτε τη ζυγαριά να ανεβαίνει

Newsroom eleftherostypos.gr

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πανδημία COVID-19 αυξάνει τα επίπεδα άγχους, μιας και υπάρχει διαρκής αγωνία είτε για την πιθανότητα μόλυνσης από τον ιό ή για την τύχη της δουλειάς ή της επιχείρησής σας.

Επιπλέον, μπαίνοντας για δεύτερη φορά σε lockdown συνδυαστικά με τον ερχομό του χειμώνα και του κρύου, η επιθυμία μας για γλυκά και φαγητού τύπου junkfood αυξάνεται. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είτε λόγω καιρού είτε λόγω κορωνοϊού παρατηρούνται μειωμένα επίπεδα της σερετονίνης, που αποτελεί την ορμόνη της χαράς.

Οι τροφές, γνωστές και ως «comfort foods», που ενισχύουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, του «χαρούμενου» χημικού του εγκεφάλου η οποία μειώνεται το χειμώνα εξαιτίας της έλλειψης ηλιακού φωτός, είναι βασικές για να περάσεις αυτή την εποχή χωρίς να πάρεις βάρος. Όταν τα επίπεδα σεροτονίνης είναι χαμηλά, νιώθουμε πεινασμένοι και αναζητάμε κάτι γλυκό. Όμως, οι τροφές που είναι πλούσιες στο αμινοξύτρυπτοφάνη (κοτόπουλο, ψάρι ή μπανάνα) βοηθούν τον οργανισμό να παράγει σεροτονίνη.

Οι τροφές που ενισχύουν την παραγωγή ντοπαμίνης είναι επίσης ιδανικές γι’ αυτή την εποχή, επειδή τα χαμηλά επίπεδά της σχετίζονται με την έλλειψη ενέργειας και την κακοδιαθεσία. Προσπαθήστε να τρώτε τροφές που περιέχουν ένα αμινοξύ που ονομάζεται φαινυλαλανίνη, που περιέχεται στο αμύγδαλο, το αβοκάντο, τα φιστίκια, το οποίο ο οργανισμός σου μετατρέπει σε ντοπαμίνη.

Ωστόσο, τον χειμώνα οι περισσότεροι αναφέρουν ότι ακόμα και αν έχουν ακολουθήσει όλους τους κανόνες της υγιεινής διατροφής, εξακολουθούν να έχουν όρεξη για γλυκό. Αυτό το οποίο μπορούμε να πούμε με ασφάλεια είναι ότι εβδομαδιαία μπορούμε να καταναλώνουμε μία μερίδα γλυκού, αρκεί να μην παραλείπουμε να εφαρμόζουμε τους κανόνες της ισορροπημένης διατροφής.

Χρήσιμα tips για την ασφαλή κατανάλωση γλυκών χωρίς να κάνουμε κακό στη σιλουέτα μας
1. Δεν αντικαθιστούμε κάποιο από τα γεύματα μας με γλυκό, προκειμένου να γλυτώσουμε θερμίδες.
2. Τρώμε μικρή ποσότητα γλυκού είτε μετά το φαγητό μας ή νωρίς το απόγευμα.
3. Παρασκευάζουμε εμείς το γλυκό, αντικαθιστούμε την κοινή ζάχαρη με κάποιο γλυκαντικό (π.χ. στέβια)
4. Κατά την διάρκεια της υπόλοιπης μέρας φροντίζουμε να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά τα οποία μειώνουν την αποθήκευση λίπους. Επίσης, τα φρούτα λόγω της περιεκτικότητάς τους σε απλά σάκχαρα, μειώνουν την επιθυμία μας για γλυκό.
5. Προτιμάμε επιδόρπια χωρίς ζάχαρη.
6. Αν κάνουμε όλα τα παραπάνω και διαπιστώσουμε ότι θέλουμε καθημερινά γλυκά, προκειμένου να μην υποκύπτουμε συνεχώς σε κάποιον γλυκό πειρασμό επιλέγουμε κάτι από τα παρακάτω:
 Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς
 Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα)
 Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς
 Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα ή γλυκό κουταλιού
 Δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα 1,5%
 Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
 Αποξηραμένα φρούτα
 Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5%
 1-2 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή 2 μπισκότα πολυδημητριακών χωρίς ζάχαρη

*Από την Γεωργία Καπώλη

Ειδήσεις

«Δεν κάνει για μένα η υποκριτική» : Η Γκουίνεθ Πάλτροου εξηγεί τους λόγους για τους οποίους απομακρύνεται από το Χόλυγουντ

«Απολύθηκα γιατί με ζηλεύανε» λέει πρώην μέλος της προεδρικής φρουράς του Πούτιν

Νέο είδος προϊστορικού ψαριού, πρόγονου της σημερινής δράκαινας, ανακαλύφθηκε στην Αγγλία

Πυρ και μανία η Σταματίνα Τσιμτσιλή με συνάδελφό της: «Ή έχει απωθημένο ή δεν με γουστάρει» [βίντεο]

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Αίγυπτος: Συνελήφθη ζαχαροπλάστισσα που παρασκεύαζε γλυκά με…άσεμνη διακόσμηση

Μαρίνα Μπενέκου

Ρεκόρ έσπασε η Ρωσίδα δύτρια που κολύμπησε κάτω από τα παγωμένα νερά της Βαϊκάλης φορώντας μόνο το μαγιό της [βίντεο]

Μαρίνα Μπενέκου

Καιρός: Ξανά χειμώνας μετά την Τρίτη – Χαμηλές θερμοκρασίες και χιόνια ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας

Ανδρέας Ντίνης

Πώς να καθαρίσετε τα χαλιά σας μόνοι σας, γρήγορα και αποτελεσματικά

Μαρίνα Μπενέκου

8 αποτελεσματικοί τρόποι αντιμετώπισης της υγρασίας στο σπίτι

Μαρίνα Μπενέκου

Ο προϊστορικός άνθρωπος μπορεί να έπεφτε σε χειμέρια νάρκη, αποκαλύπτουν επιστήμονες

Μαρίνα Μπενέκου

H συνταγή της ημέρας: Τράιφλ με μελομακάρονα από τον Τάσο Αντωνίου

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά στη διακόσμηση – Απογειώστε γωνιές του σπιτιού σας

Μελομακάρονα ή κουραμπιέδες; Ποιο παχαίνει λιγότερο