ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Πόσες φέτες ψωμί μπορείτε να φάτε; Τι να προτιμήσετε

Newsroom eleftherostypos.gr

Πρέπει να γίνει σαφές πως η ρύθμιση του βάρους εξαρτάται αποκλειστικά από το συνολικό ημερήσιο θερμικό περιεχόμενο που προσλαμβάνει κανείς. Δεν υπάρχουν τρόφιμα που παχαίνουν και τρόφιμα που αδυνατίζουν. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο συγκεκριμένου θερμιδικού περιεχομένου οφείλει να χαρακτηρίζεται από μέτρο και ποικιλία, στηριζόμενο σε όλες τις ομάδες τροφίμων.

Να μην παραλείψουμε το γεγονός ότι το ψωμί και τα δημητριακά βρίσκονται στη βάση της διατροφικής πυραμίδας, που σημαίνει ότι πρέπει αυτά να καταναλώνονται καθημερινά. Η κατανάλωση του ψωμιού αποτελεί υγιεινή επιλογή και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει ωφελούν τον οργανισμό πολλαπλά:

  • Φυτικές ίνες, απαραίτητες για την καλή πέψη και λειτουργία του εντέρου.
  • Άμυλο, που αποτελεί «γρήγορη» πηγή ενέργειας του οργανισμού.
  • Βιταμίνες της ομάδας Β (Β1 και Β2), οι οποίες συνεισφέρουν στην καλή κατάσταση του νευρικού συστήματος και στη ρύθμιση του μεταβολισμού.

Υπάρχουν διάφορα είδη ψωμιού… Το κοινό (λευκό) ψωμί, το ψωμί σίκαλης που γίνεται από μίγμα σιτάλευρου και αλεύρου σίκαλης. Το ψωμί ολικής αλέσεως που παρασκευάζεται από άλεσμα όλου του σιταριού (μαζί με το φλοιό) και το πολύσπορο ψωμί που γίνεται από το σύνολο των δημητριακών, όπως το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη, η βρώμη και το καλαμπόκι.

Η σωστή κατανάλωση ψωμιού δεν παχαίνει

Το ψωμί σικάλεως θεωρείται διαιτητικό προϊόν και αποτελεί κλασική πρόταση σε διαιτολόγια μείωσης σωματικού βάρους. Η αλήθεια είναι ότι το μαύρο ψωμί έχει περίπου τις ίδιες θερμίδες με το λευκό. Κάθε φέτα 30 γραμμαρίων προσδίδει περίπου 70-80 θερμίδες. Η ποσότητα του ψωμιού που πρέπει να καταναλώνει ο καθένας εξαρτάται από τις θερμιδικές απαιτήσεις καθώς και το ημερήσιο πρόγραμμά του. Προσεγγιστικά μπορούμε να πούμε ότι μια ισορροπημένη κατανάλωση ψωμιού αντιστοιχεί σε 4-5 φέτες.

Η σαφής υπεροχή του ψωμιού σικάλεως ή ολικής άλεσης ή του πολύσπορου δεν προσδιορίζεται στο χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο, αλλά στις θετικές επιδράσεις των φυτικών ινών που περιέχει, οι οποίες συμβάλλουν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους, στη μειωμένη απορρόφηση λίπους και στη μείωση της LDL-κακής χοληστερόλης αίματος.

*Από την Αθηνά Ρούντου, Κλινική Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Bsc Επιστημονική υπεύθυνη διαιτολογικής μονάδας Λόγω διατροφής, Κατερίνη-Λάρισα Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής

Ειδήσεις

The Bachelor: Άλλη εντελώς γυναίκα η Αντζελίνα – Το κλικ με δική σας ευθύνη

 Η Κιμ Καρντάσιαν με το πιο μικροσκοπικό μπικίνι που διαθέτει [εικόνες]

Η Κάτια Ζυγούλη φωτογραφήθηκε μέσα στη μπανιέρα της και προκάλεσε χαμό [εικόνα]

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Δουλεύετε πολλές ώρες; Αυτή είναι η δίαιτα που πρέπει να κάνετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Πάμελα Άντερσον: «Οι βίγκαν είναι καλύτεροι εραστές!»

Μαρίνα Μπενέκου

Η δίαιτα του αγγουριού – Πόσα κιλά μπορείτε να χάσετε

Μένετε σπίτι και πεινάτε συνέχεια; Δείτε τι μπορείτε να τρώτε για σνακ

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ξεχάστε όσα ξέρατε για τις δίαιτες – 7 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνετε

Πώς να χάσετε τα κιλά των εορτών – Δείτε το εβδομαδιαίο διατροφολόγιο

Μιχάλης Μάρδας

Χάστε εύκολα κιλά σε μία εβδομάδα – Δείτε τι πρέπει να τρώτε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

«Ξεφουσκώστε» γρήγορα με αυτό το smoothie μήλου

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Συμπληρώνοντας τα 50 με… συμπληρώματα διατροφής

Leonidas Kallidonis