ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Ο μεγαλύτερος μύθος για το ψωμί – Απενοχοποιήστε το

Newsroom eleftherostypos.gr

Είναι σύνηθες φαινόμενο, στην προσπάθεια απώλειας βάρους, αυθαίρετα ή παρασυρόμενοι από διαφόρων ειδών διατροφικές φήμες, χωρίς καμιά επιστημονική υπόσταση, να αποκλείετε το ψωμί από το καθημερινό διαιτολόγιο.

Ωστόσο, το ψωμί πρέπει να βρίσκεται στο διαιτολόγιο, είτε θέλετε να χάσετε βάρος είτε όχι. Η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, η οποία θεωρείται πρότυπο, περιλαμβάνει το ψωμί στη βάση της, γεγονός που συνιστά την καθημερινά κατανάλωσή του.

Ποιο ψωμί να προτιμάτε όμως; Καλό είναι να δίνεται έμφαση στα συστατικά και διατροφικά στοιχεία που προσφέρει το ψωμί που επιλέγετε. Ένα ψωμί σε φέτες ολικής αλέσεως με δίκοκκο σιτάρι αποτελεί ιδανική πρόταση λόγω του ιδιαίτερου αλεύρου που περιέχει.

Το ψωμί σε φέτες ολικής αλέσεως με δίκοκκο σιτάρι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες όπως η θειαμίνη, καθώς και μέταλλα όπως το μαγνήσιο, ο χαλκός και ο φώσφορος, που οφείλονται στο δίκοκκο σιτάρι.

Σε συνδυασμό με μία ποικίλη ισορροπημένη διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής οι πρωτεΐνες συμβάλλουν στην αύξηση της μυϊκής μάζας, ενώ μαζί με το φώσφορο συμβάλλουν στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάσταση των οστών. Η θειαμίνη συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και της καρδιάς. Το μαγνήσιο συμβάλλει και αυτό στη η φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και των μυών όπως επίσης και στη μείωση της κούρασης και κόπωσης. Ο χαλκός συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και τη φυσιολογική μεταφορά του σιδήρου μέσα στον οργανισμό. Τέλος η θειαμίνη, ο χαλκός, το μαγνήσιο και ο φώσφορος συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας.

H υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθάει στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, Μάλιστα ½ φλιτζάνι δίκοκκου σιταριού περιέχει 7-8 γραμμάρια φυτικών ινών, που είναι 4 φορές περισσότερες από αυτές που περιέχονται σε ½ φλιτζάνι λευκό ρύζι ή σε 1 φέτα λευκό ψωμί.

Η υψηλή διατροφική αξία του ψωμιού σε φέτες ολικής αλέσεως με δίκοκκο σιτάρι, ισχυροποιεί τη θέση του στην καθημερινή σας διατροφή, καθώς έχει πολλαπλά οφέλη σημαντικά για την άρτια λειτουργία του οργανισμού.

Ειδήσεις

The Bachelor: Αγνώριστη η Σία – Δε θα την καταλάβαινε ούτε ο Βασιλάκος – Φωτογραφίες… «ντοκουμέντο»

«Survivor»: «Κλείδωσαν» οι Μαχητές – Τι συμβαίνει με την Ιωάννα Τούνη και την αμοιβή της [βίντεο]

Ζώδια και Δεκέμβριος: Αυτά τα ζώδια θα… πονέσουν τον τελευταίο μήνα

Η Έφη Σαρρή στόλισε το σπίτι της και ποζάρει τόπλες [εικόνες]

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Φράουλες: Ποιοι τις καταναλώνουν άφοβα και ποιοι πρέπει να προσέχουν

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα – Αλήθεια ή μύθος;

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Όσο μεγαλώνουμε, δυσκολευόμαστε να αδυνατίσουμε – Τι μπορούμε να κάνουμε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ρόφημα-βόμβα για απώλεια βάρους και καύση λίπους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

H δίαιτα των μονάδων: Ιδανική για αδυνάτισμα ή απάτη;

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

9 τρόποι να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου μέχρι και 50%

Leonidas Kallidonis

Αυτά τα φρούτα έχουν λίγους υδατάνθρακες και σας βοηθούν να αδυνατίσετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Πόση ποσότητα ζυμαρικών πρέπει να τρώτε για να μην παχύνετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τελικά τα αυγά κάνουν καλό στην υγεία μας, ή όχι;

Μαρίνα Μπενέκου