ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Σνακ για ενέργεια πριν τη γυμναστική – Τι πρέπει να τρώτε

Newsroom eleftherostypos.gr

Είσαι και εσύ ένας από αυτούς που αθλούνται συστηματικά και δεν ξέρουν ποιες τροφές είναι ιδανικές για ενέργεια πριν την άσκησή σου; Είναι επιστημονικά αποδεκτό ότι η βέλτιστη διατροφή προάγει τόσο την απόδοση ενός αθλητή, όσο και την αποκατάστασή του έπειτα από την έντονη προπόνηση.

Η υιοθέτηση ενός ισορροπημένου διαιτολογίου- πλούσιου σε θρεπτικά συστατικά και υγρά- είναι πολύ σημαντική για έναν ασκούμενο ή αθλητή. Από τις ομάδες των τροφών, τα «φώτα» κλέβει η ομάδα των υδατανθράκων. Οι υδατάνθρακες αποτελούν τη σημαντικότατη πηγή ενέργειας του κυττάρου-οργανισμού, και χωρίζονται σε απλούς & σύνθετους. Οι απλοί υδατάνθρακες συντίθενται από 1 ή 2 μονάδες σακχαριτών (γλυκόζη, φρουκτόζη, γαλακτόζη) και πέπτονται γρήγορα.

Αντιθέτως, οι σύνθετοι υδατάνθρακες συντίθεται από πολλές μονάδες σακχαριτών και  βρίσκονται τόσο σε φυσική (καστανό ρύζι) όσο και σε επεξεργασμένη μορφή (άσπρο ψωμί). Η δομή τους είναι πιο περίπλοκη, με αποτέλεσμα να απαιτείται περισσότερος χρόνος για την διάσπαση και την πέψη τους, προκαλώντας έτσι σταδιακή αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Οι τελευταίοι περιέχονται στα δημητριακά, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, τα φρούτα, τα λαχανικά και συμβάλλουν στη διατήρηση της ευεξίας και στη προαγωγή της υγείας αφού παρέχουν στον οργανισμό πλήθος θρεπτικών συστατικών και βιταμινών.

Χαρακτηριστικά γεύματος / σνακ πριν την άσκηση
Α) πλούσιο σε υδατάνθρακες (και δη σύνθετους)

Β) φτωχό σε & φυτικές ίνες (προς αποφυγή γαστρεντερικών διαταραχών)

Γ) μέτριας περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη

Τροφές full of energy 
Μία εξαίρετη διατροφική επιλογή για ενέργεια, πριν την άσκηση, είναι οι μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης. Στο εμπόριο κυκλοφορούν σε μεγάλη ποικιλία, με σιτάρι ολικής άλεσης, βρώμη ολικής άλεσης, ρύζι, σοκολάτα, μπανάνα, ικανοποιώντας όλα τα γούστα.

Από τους πιο συνήθεις συνδυασμούς για προ-προπονητικό σνακ αποτελούν: 1 ποτήρι φρέσκος χυμός φρούτων ή γάλα & 1 μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης, μιας και εφοδιάζουν άμεσα τον οργανισμό με ενέργεια.

*Από την Ελένη Σολωμού, Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, BSc Διευθύντρια Διαιτολογικής Μονάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Ληξούρι – Κεφαλονιά, Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

«Άνοιξε πυρ» το Πολεμικό Ναυτικό σε Κρητικό και Μυρτώο Πέλαγος – Εντυπωσιακές εικόνες από τις ασκήσεις

Ανδρέας Ντίνης

7 έξυπνοι τρόποι για να βάλετε την άσκηση στη ζώη σας

Άσκηση «Μέδουσα»: Επεισόδιο μεταξύ τουρκικής και αιγυπτιακής φρεγάτας

Ανδρέας Ντίνης

«Μέδουσα» 10: Εντυπωσιακές εικόνες από την άσκηση μήνυμα στην Τουρκία

Ανδρέας Ντίνης

Και οι Γερμανοί ενοχλήθηκαν με την άσκηση «Μέδουσα»: «Απομάκρυνση της Ελλάδα από τη Γερμανία»

Μιχάλης Μάρδας

Κι όμως υπάρχουν τρόποι να μην παχύνετε στη δεύτερη καραντίνα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Μαχητική ικανότητα: Εικόνες που εντυπωσιάζουν από την άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού «Λόγχη»

Tinad

Εντυπωσιακές εικόνες και ηχηρά μηνύματα στην άσκηση των Ενόπλων Δυνάμεων

Ανδρέας Ντίνης

Ηχηρό μήνυμα δίνουν οι εντυπωσιακές εικόνες και βίντεο από την αεροναυτική άσκηση Ελλάδας-ΗΠΑ νότια της Κρήτης με αντιτορπιλικό, υποβρύχιο και F- 16

Μιχάλης Μάρδας