Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Διατροφή στην εποχή του κορωνοϊού – Πώς να θωρακίσετε τον οργανισμό σας

Newsroom eleftherostypos.gr

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο γεγονός πως η διατροφή μας παίζει μεγάλο ρόλο στο χτίσιμο ενός γερού οργανισμού και ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος.

Φυσικά δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που παίζει ρόλο και από μόνη της δεν είναι επαρκής συνθήκη για να προφυλαχθούμε από ιώσεις, γρίπες, ασθένειες και φυσικά μία πανδημία. Επίσης, κανένα μεμονωμένο συστατικό ή συμπλήρωμα διατροφής δεν μπορεί να μας προστατέψει από ασθένειες. Όμως γενικά το να τρεφόμαστε σωστά και ισορροπημένα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη διατήρηση της καλής μας υγείας.

Ειδικά στην εποχή του Covid-19, με όλες τις αλλαγές που αυτός ο ιός έχει φέρει στην καθημερινότητά μας, είναι πολύ σημαντικό να προσπαθούμε να διατηρούμε μία ισορροπημένη διατροφή και να μην «ξεφεύγουμε» από άποψη ποσότητας και ποιότητας. Κάποιες μικρές συμβουλές μπορούν να μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας και να αποφύγουμε τις υπερβολές και τις ακρότητες.

Χρειαζόμαστε Ποικιλία
Δεν υπάρχει μόνο ένα «μαγικό» συστατικό που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας και διατηρεί την άμυνα του οργανισμού μας σε καλή κατάσταση, αλλά μία πληθώρα βιταμινών, ιχνοστοιχείων, μετάλλων και λοιπών θρεπτικών συστατικών που αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους και μας κρατούν υγιείς. Γι’ αυτό και δεν είναι σωστό να επικεντρωνόμαστε μόνο σε συγκεκριμένα τρόφιμα, αλλά πρέπει να έχουμε ποικιλία στις διατροφικές μας επιλογές, ώστε να λαμβάνουμε θρεπτικά συστατικά από παντού.

Φρέσκα Φρούτα και Λαχανικά
Το γνωστό μας «5 aday» στα ελληνικά μπορεί να μεταφραστεί ως «κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα», κάτι που είναι εξαιρετικά εύκολο στη χώρα μας με την τόσο πλούσια παραγωγή. Η αποφυγή των επεξεργασμένων τροφίμων είναι μία εξαιρετική επιλογή, τόσο για την εποχή της πανδημίας όσο και γενικά στη ζωή μας.

Προσοχή στις Ποσότητες
Αφενός λόγω του περιορισμού της κίνησης που έχει γενικά επιφέρει η πανδημία, αφετέρου λόγω της μεγαλύτερης παραμονής στο σπίτι, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος και να χάσουμε τον έλεγχο του βάρους μας και να τρώμε περισσότερο και χειρότερα από ότι πριν. Είναι καλύτερο να τρώμε συχνά και από λίγο και αυτά που τρώμε να μην είναι σίγουρα junkfood και κατά το δυνατόν όσο γίνεται λιγότερο επεξεργασμένες τροφές. Επίσης η αποφυγή της ζάχαρης είναι σημαντική, όπως και η υιοθέτηση της καθημερινής άσκησης.

Συμπληρώματα Διατροφής
Τα συμπληρώματα διατροφής είναι ευεργετικά, εφόσον εντάσσονται σε ένα πλάνο ισορροπημένης διατροφής και μας χορηγούνται από τον διατροφολόγο μας, ανάλογα με τις εξατομικευμένες ανάγκες του οργανισμού μας. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφεύγονται οι υπερβολές και οι πρωτοβουλίες σε αυτόν τον τομέα.

*Από τον Μάνο Μαθιανάκη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Τμήμα Διατροφολογίας Πολυϊατρείων REGEN (www.regen.gr-Τηλ: 2111901924)

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Κορωνοϊός – Συναγερμός στη Λιβαδειά: 18 κρούσματα του ιού σε εκκοκκιστήριο

Ανδρέας Ντίνης

Restart για όλους: Ποιοι φορολογούμενοι και για ποιες οφειλές μπαίνουν σε νέα ρύθμιση – Το χρονολόγιο των δόσεων [Παραδείγματα]

Δημήτρης Ντόγκας

Κορωνοϊός – Τραγικός απολογισμός: Έξι νεκροί σε λίγες ώρες – Στα 528 τα θύματα

Tinad

Κορωνοϊός: Θετικοί δύο φοιτητές που μένουν σε εστίες – Σε εξέλιξη η ιχνηλάτηση

Tinad

Συναγερμός στα Ιωάννινα: Στο νοσοκομείο δύο παιδιά 7 και 14 ετών με κορωνοϊό

Tinad

Κορωνοϊός: Απαγόρευση κυκλοφορίας και στη Λομβαρδία

Tinad

Κορωνοϊός: Αυτές οι γειτονιές της Αθήνας έχουν γίνει το ορμητήριο του ιού

Μιχάλης Μάρδας

Κικίλιας: Με sms το αποτέλεσμα των rapid tests στους πολίτες

Μιχάλης Μάρδας

Συναγερμός στο ΑΧΕΠΑ: Πάνω από 10 κρούσματα κορωνοϊού στο προσωπικό του νοσοκομείου

Tinad