Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Σταφύλι: Νομίζετε ότι παχαίνει; – Δεν θα πιστεύετε που ωφελεί

Newsroom eleftherostypos.gr

Είναι εξαιρετικά θρεπτικό φρούτο με πληρέστατη σύνθεση σε μεταλλικά άλατα και βιταμίνες. Πιο αναλυτικά, το σταφύλι είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, βιταμίνη C, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ από μεταλλικά στοιχεία περιέχει ασβέστιο (Ca), φώσφορο (P), κάλιο (K) και σίδηρο (Fe). Είναι καλή πηγή υδατανθράκων, λόγω των σταφυλοσακχάρων που περιέχει κι έτσι αποτελεί καλή πηγή ενέργειας για τον οργανισμό.

Η βιταμίνη Α βοηθά στην καλή όραση, ενώ οι ανθοκυανίνες (χρωστικές που βρίσκονται, κυρίως, στα κόκκινα σταφύλια) δυναμώνουν τα αγγεία των ματιών και επιβραδύνουν τη γήρανση της όρασης και την ανάπτυξη παθήσεων του αμφιβληστροειδούς.

Εκτός από την προστατευτική τους δράση για την όραση, οι ανθοκυανίνες μαζί με τις πολυφαινόλες, λόγω των εξαιρετικά αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων τους, εμποδίζουν τη δημιουργία και τη δράση των ελευθέρων ριζών, ενισχύουν τα τοιχώματα των αγγείων και μειώνουν τις φλεγμονές, ασκώντας τόσο αντιγηραντική όσο και καρδιοπροστατευτική δράση. Μάλιστα, έχει βρεθεί ότι τα λιπαρά οξέα, που περιέχονται στο κουκούτσι του σταφυλιού, μειώνουν τη χοληστερίνη και βοηθούν στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων. Τα φλαβονοειδή, που αφθονούν κι αυτά στο κόκκινο σταφύλι, προστατεύουν την καρδιά, τα αγγεία και τους πνεύμονες και τονώνουν το δέρμα.

Παράλληλα, το σταφύλι είναι καλή πηγή φυτικών ινών, που συντελούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, γι’ αυτό και θεωρείται φάρμακο κατά της δυσπεψίας, της δυσκοιλιότητας, της κολίτιδας και των αιμορροΐδων. Λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C, που ενισχύει το αμυντικό σύστημα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις ανάρρωσης και σε οξείες εμπύρετες καταστάσεις, ενώ ενισχύει και την απορρόφηση του επίσης περιεχόμενου σιδήρου, οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε περιπτώσεις αναιμιών.

Επιπλέον, χάρη στις πολυφαινόλες που περιέχουν τα σταφύλια, μπορούν να μειωθούν σε ποσοστό 15% και 6% τα τριγλυκερίδια στις προ και μετα-εμμηνοπαυσιακές γυναίκες αντίστοιχα.

*Με τη συνεργασία της Γεωργίας Καπώλη, κλινικής διαιτολόγου-διατροφολόγου, ΜSc επιστημονικής διευθύντριας Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ… ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, www.logodiatrofis.gr, www.activekids.gr, www.care24.gr

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

5 πράγματα που πρέπει να κάνετε για να χάσετε κιλά γρήγορα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

10 λάθη που κάνετε και δεν χάνετε βάρος

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τα συμπληρώματα διατροφής που έχουν ανάγκη οι 50ρηδες

Leonidas Kallidonis

Νερό με κανέλα: Πιείτε όσο θέλετε και δείτε τα αποτελέσματα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Υπογλώσσια; Όχι, ευχαριστώ…

Leonidas Kallidonis

Αλλάξτε συνήθειες και χάστε κιλά – Εύκολες συμβουλές

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Κόψατε το τσιγάρο και παχύνατε; Τι να αποφύγετε, τι να προτιμήσετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Επιστροφή στο σχολείο: Τι πρέπει να τρώνε τα παιδιά

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Πείτε αντίο στο άγχος… με «καλό» φαγητό!

Κατερίνα Θεοδωροπούλου