Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

10 τροφές που καταπολεμούν την κυτταρίτιδα

Newsroom eleftherostypos.gr

Είναι, ίσως, το μεγαλύτερο πρόβλημα των γυναικών το καλοκαίρι, ανεξάρτητα από την ηλικία και τα κιλά. Όμως, με σωστή διατροφή το κορμί σας θα γίνει πιο σφριγηλό και οι μικρές λακκουβίτσες θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό.

Ένας καθοριστικός παράγοντας για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας είναι η κατανάλωση σωστών τύπων τροφίμων, καθώς και η άσκηση. Ενώ γνωρίζετε πώς φαίνεται η κυτταρίτιδα, μπορεί να μην ξέρετε τι είναι ακριβώς. Καθώς τα λιποκύτταρα εκτείνονται κάτω από το δέρμα, ωθούνται προς τον συνδετικό ιστό, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται μια όψη σαν ανώμαλη φλούδα πορτοκαλιού, η κυτταρίτιδα. Συνήθως εμφανίζεται στους γοφούς, στους μηρούς, στους γλουτούς και το πίσω μέρος των βραχιόνων. Καινοτόμοι έρευνες έδειξαν πως προσθέτοντας συγκεκριμένα φαγητά και ροφήματα στην καθημερινότητά σας, μπορείτε να μειώσετε δραματικά την κυτταρίτιδα.

1. Σολομός
Αυτή η υγιεινή επιλογή σίγουρα μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Σύμφωνα με τον JoshuaZeichner, MD, διευθυντή καλλυντικών και κλινικών ερευνών σε νοσοκομείο της Νέας Υόρκης, «ο σολομός είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά, τα οποία διαλύουν τα λιπώδη κύτταρα, που προκαλούν την εμφάνιση της κυτταρίτιδας». Τα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχει μπορούν να μειώσουν την όρεξη για φαγητό και τα επίπεδα φλεγμονής, επιδιορθώνοντας και ενισχύοντας τον ιστό του δέρματος και τις ίνες. Ετσι, εμφανίζονται ελάττωση των τοξινών στα αιμοφόρα αγγεία και βελτίωση της αιματικής ροής. Ως αποτέλεσμα, οι άχρηστες ουσίες που συλλέγονται στον συνδετικό ιστό και πιέζουν κατά του δέρματος απομακρύνονται.

2. Ηλιόσποροι
Οι ηλιόσποροι είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Ε, καλίου, ψευδαργύρου και βιταμίνης Β6 και, επίσης, καταπολεμούν τους σβώλους-εξογκώματα. Η βιταμίνη Β6 όχι μόνο βοηθάει στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών που ενισχύουν και επιδιορθώνουν τον συνδετικό ιστό, αλλά είναι και φυσικό διουρητικό, εκμηδενίζοντας την περίσσεια ποσότητα νερού και πρηξίματος που κάνουν την κυτταρίτιδα πιο φανερή.

3. Πιπεριές τσίλι και πιπέρι καγιέν
Η βιταμίνη Β6 αυτών των πιπεριών αποκαθιστά και ενισχύει τον συνδετικό ιστό, καθιστώντας τες ένα εξαιρετικό όπλο προκειμένου να καταπολεμηθούν τα ανεπιθύμητα λακκάκια της κυτταρίτιδας. Σύμφωνα με μερικές έρευνες, η καψαϊκίνη των καυτερών πιπεριών μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό έως και 25% για τρεις ώρες μετά την κατανάλωσή τους. Αυτό βοηθάει στην καύση θερμίδων, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένη απώλεια βάρους. Επίσης, αυξάνουν την κυκλοφορία του αίματος, εξαλείφουν τις τοξίνες και μειώνουν το αποθηκευμένο λίπος στον συνδετικό ιστό ελαττώνοντας τη ζαρωμένη όψη.

4. Κόκκινα φρούτα (φράουλες, βατόμουρα, μύρτιλα)
Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, με αποτέλεσμα να διεγείρουν την παραγωγή κολλαγόνου, δημιουργώντας, έτσι, νέο ιστό του δέρματος. Αυτό βοηθά στη βελτίωση της ελαστικότητας και της υφής του δέρματος. Ακόμα, υπάρχουν αντιοξειδωτικά, τα οποία διασπούν το λίπος που σχετίζεται με τον συνδετικό ιστό. Αυτό επιτρέπει στο δέρμα να κρατά λίπος κάτω από αυτό, στον κόλπο, και να μην ωθείται προς την επιφάνεια και να εμφανίζει εξογκώματα.

5. Πράσινο τσάι και βότανα
Το ενεργό συστατικό γαλλική επιγαλλοκατεχίνη (EGCG) του πράσινου τσαγιού, του τσαγιού από πικραλίδα και του τσαγιού από τζίντζερ επιταχύνει τον μεταβολισμό και αυξάνει την καύση λίπους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παύση της επέκτασης των λιποκυττάρων που προκαλούν κυτταρίτιδα. Επιπλέον, η μικρή ποσότητα καφεΐνης του τσαγιού λειτουργεί σε συνδυασμό με τη γαλλική επιγαλλοκατεχίνη για την απομάκρυνση των τοξινών και την εξάλειψη του λίπους, μειώνοντας τα λιπώδη κύτταρα που πιέζονται στο δέρμα και ελαττώνοντας το ζάρωμα του δέρματος.

6. Μηλόξιδο
Το μηλόξυδο όχι μόνο είναι πολύ καλό ως συστατικό στις σάλτσες για σαλάτες και χυμούς, αλλά έχει και πολλές εφαρμογές στη γενική υγεία και ευημερία. Το κάλιο, το μαγνήσιο και το ασβέστιο αυτού του ξιδιού απομακρύνουν τις τοξίνες και την κατακράτηση υγρών από τους μηρούς και την κοιλιακή χώρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνονται το πρήξιμο και η κυτταρίτιδα. Η απομάκρυνση των τοξινών βοηθάει και στην απομάκρυνση των ορμονών του άγχους, στην αποτοξίνωση του ήπατος, στην εξισορρόπηση παραγωγής οιστρογόνων, τα οποία συνεισφέρουν στη μείωση ή αναίρεση της κυτταρίτιδας. Επιπρόσθετα, το μηλόξιδο μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, πράγμα που μπορεί να επηρεάσει και την εμφάνιση της κυτταρίτιδας.

7. Ελαιόλαδο
Ενα μεγάλο λάθος που κάνουν οι γυναίκες είναι να φοβούνται τα λίπη. Το ελαιόλαδο προσφέρει στο σώμα ένα όχι πολύ επεξεργασμένο μονοακόρεστο λίπος και πολυφαινόλες που βοηθούν στη διατήρηση της υγείας του θυρεοειδούς. Ενας θυρεοειδής που λειτουργεί σωστά ενισχύει τον μεταβολισμό, καίει λίπος και διεγείρει τα κύτταρα που δημιουργούν δέρμα – δηλαδή όλα όσα μειώνουν τη διόγκωση των λιποκυττάρων. Για τα μέγιστα αποτελέσματα μαγειρέψτε το ελαιόλαδο σε χαμηλές θερμοκρασίες και ρίξτε μερικές σταγόνες πάνω σε λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

8. Ανανάς
Επιταχύνει την αναδόμηση των ιστών, βοηθά στην πέψη πρωτεϊνών και προωθεί την απομάκρυνση των κατακρατούμενων υγρών από τον οργανισμό.

9. Γκρέιπ-φρουτ
Επιταχύνει την αναδόμηση των ιστών, βοηθά στην πέψη πρωτεϊνών και προωθεί την απομάκρυνση των τοξινών. Η δραστική του ουσία είναι η βρομελίνη, η οποία έχει αντιφλεγμονώδεις και διουρητικές ιδιότητες, οι οποίες με τη σειρά τους παρέχουν δράση ενάντια στην κυτταρίτιδα και ενάντια του πρηξίματος σε περιπτώσεις κατακράτησης υγρών.

10. Μαϊντανός
Ερευνες δείχνουν πως οι ιδιότητες του μαϊντανού είναι πολύ σημαντικές και δεν αποτελεί απλώς ένα διακοσμητικό στο πιάτο. Βοηθάει το σώμα να απομακρύνει τις τοξίνες, δρα ως διουρητικό, με αποτέλεσμα να καθαρίζει τους νεφρούς και να συμβάλει στην αποφυγή του πρηξίματος και της κατακράτησης υγρών. Ο μαϊντανός είναι πλούσιος σε βιταμίνη A, C και E, οι οποίες είναι απαραίτητες για υγιές και λαμπερό δέρμα. Το λαμπερό δέρμα στοχεύει στην εξομάλυνση της εμφάνισης της κυτταρίτιδας.

Tips κατά της κυτταρίτιδας
• Στις σαλάτες βάζουμε σος με μηλόξιδο και ελαιόλαδο
• Χρησιμοποιούμε μπαχαρικά, τσίλι, πιπέρι καγιέν στο μαγείρεμα
• Σε κάθε σαλάτα βάζουμε μαϊντανό
• Πίνουμε καθημερινά τουλάχιστον 1½ λίτρο υγρών
• Καθημερινή κατανάλωση 5-7 μερίδων φρούτων και λαχανικών
• Καθημερινά 1 φλιτζάνι πράσινο τσά

*Με τη συνεργασία της Γεωργίας Καπώλη, κλινικής διαιτολόγου-διατροφολόγου, ΜSc επιστημονικής διευθύντριας Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, www.logodiatrofis.gr

*Περισσότερα θέματα στο περιοδικό “Δίαιτα & Μεταβολισμός”, που κυκλοφορεί με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, 19 Ιουλίου. 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Νερό με κανέλα: Πιείτε όσο θέλετε και δείτε τα αποτελέσματα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Αλλάξτε συνήθειες και χάστε κιλά – Εύκολες συμβουλές

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Κόψατε το τσιγάρο και παχύνατε; Τι να αποφύγετε, τι να προτιμήσετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Επιστροφή στο σχολείο: Τι πρέπει να τρώνε τα παιδιά

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Πείτε αντίο στο άγχος… με «καλό» φαγητό!

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τρώτε πολύ αλάτι; Δείτε τι μπορείτε να πάθετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Σταφύλι: Νομίζετε ότι παχαίνει; – Δεν θα πιστεύετε που ωφελεί

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Τρώτε γαλακτοκομικά προϊόντα; – Αν ναι, δείτε τι παθαίνει ο οργανισμός σας!

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Αναψυκτικά και ενεργειακά ποτά: Η σκληρή αλήθεια

Κατερίνα Θεοδωροπούλου