Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Αυτές οι βιταμίνες εγγυώνται καλύτερο σεξ – Σε ποια τρόφιμα θα τις βρείτε

σεξ

Newsroom eleftherostypos.gr

Η κατάλληλη διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία των γεννητικών οργάνων, ενώ μπορεί να αυξήσει και τα επίπεδα της σεξουαλικής διάθεσης.

Πράγματι, κάποιες τροφές μπορούν να επηρεάσουν τόσο τα μηνύματα που στέλνει ο εγκέφαλος όσο και την ικανότητα αντίδρασης του σώματος.

Ορμόνες, βιταμίνες και σεξουαλικότητα: Ενα… νόμιμο «τρίγωνο»

Η σεξουαλική λειτουργία, ως γνωστόν, ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από τους ενδοκρινείς αδένες και τις ορμόνες που εκκρίνουν.

Οι ορμόνες (ανδρογόνα για τους άνδρες και οιστρογόνα και προγεστερόνη για τις γυναίκες) απαιτούνται για την ανάπτυξη των χαρακτηριστικών του φύλου κατά την εφηβεία και την ομαλή λειτουργία των αναπαραγωγικών οργάνων στους ενηλίκους.

Από την πλευρά τους, ουσιαστικό ρόλο στη σεξουαλικότητα παίζουν και οι βιταμίνες. Σχεδόν όλες οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β παίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των γεννητικών αδένων και των εκκρινόμενων ορμονών τους, ενώ οι βιταμίνες A, C και Ε συνεργάζονται με την τεστοστερόνη για την ανάπτυξη των χαρακτηριστικών του ανδρικού φύλου και την παραγωγή του σπέρματος.

Σεξ, με… ολίγη από B, C, μαγνήσιο και σελήνιο

Για τη μεταφορά των σεξουαλικών ερεθισμάτων, σημαντικές θεωρούνται οι χημικές ουσίες που μεταφέρουν τα μηνύματα από και προς τον εγκέφαλο (νευροδιαβιβαστές). Οι κυριότεροι νευροδιαβιβαστές που σχετίζονται με τη σεξουαλική δραστηριότητα είναι:

  • Ακετυλοχολίνη: Βοηθά στον έλεγχο της ροής του αίματος στα γεννητικά όργανα.
  • Νορεπινεφρίνη: Χρησιμοποιείται από το συμπαθητικό νευρικό σύστημα για τη σεξουαλική ορμή.
  • Ντοπαμίνη: Ενεργοποιεί τη σεξουαλική διέγερση και επιθυμία.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος B παίζουν και εδώ καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών, ενώ η βιταμίνη C, το μαγνήσιο και το σελήνιο συντελούν στην προστασία τους από βλάβες αλλά και στη λειτουργία των μηχανισμών επιδιόρθωσης.

Οι ιδανικές τροφές για «γερές» επιδόσεις

  • Βιταμίνη Β1: Φασόλια, αρακάς, φακές, καρύδια, μαύρο ρύζι, αλεύρι ολικής αλέσεως, γιαούρτι, χοιρινό κρέας.
  • Βιταμίνη Β3 (Νιασίνη): Παντζάρι, μαγιά μπίρας, φιστίκια, ξιφίας, σολομός, τόνος, χοιρινό.
  • Βιταμίνη Β6: Μπανάνες, καρότα, αβοκάντο, αβγά, ηλιόσποροι, φιστίκια, γαρίδες, τόνος.
  • Φυλλικό οξύ: Πράσινα λαχανικά, ρεβίθια, φιστίκια, τυρί, τόνος, σολομός.
  • Βιταμίνη C: Πορτοκάλια, ντομάτες, πράσινα λαχανικά.
  • Βήτα καροτίνη: Κίτρινα και κόκκινα λαχανικά και φρούτα.
  • Ψευδάργυρος: Οστρακοειδή, φασόλια, αρακάς, φιστίκια, σπανάκι, ηλιόσποροι, κολοκύθια, μοσχάρι, γαλοπούλα, χοιρινό, πετιμέζι.
  • Σελήνιο: Μαγιά, σπόροι ολικής αλέσεως.

Από το περιοδικό «Σεξ και Υγεία» που κυκλοφόρησε με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής

Προτεινόμενα για εσάς

Η επέκταση των μέτρων στήριξης και σε τρόφιμα και το σχέδιο για 275.000 νοικοκυριά

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Υπέρταση: Τα διατροφικά «ναι» και τρόφιμα σύμμαχοι στην καθημερινότητα

«Μαύρα» αποτελέσματα από την ΕΛΣΤΑΤ στο μέτωπο τις ακρίβειας – Τιμές–«φωτιά» σε μεταφορές, καύσιμα και φρέσκα τρόφιμα

Λάμπρος Κατσαρός

Τα do’s και τα don’ts για τη χοληστερίνη – Αλλαγές στη διατροφή

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Πόνος στο σεξ και ακράτεια για μία στις τέσσερις γυναίκες σε εμμηνόπαυση

Leonidas Kallidonis

Ηράκλειο: Ασυγκράτητο ζευγάρι έκανε σεξ σε… κοινή θέα

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Παγκόσμιοι πρωταθλητές του σεξ οι Έλληνες, σύμφωνα με τη βρετανική «The Sun»- Τι γίνεται στις άλλες χώρες

Μαρίνα Μπενέκου

Νέα Ζηλανδία: Η πρωθυπουργός συμβούλευσε τους πολίτες να…«μην κάνουν σεξ» στα νοσοκομεία

Μαρίνα Μπενέκου

Συγκρατημένες ακόμη οι αυξήσεις στα τρόφιμα – Στα ύψη ο ΦΠΑ [συγκριτικός πίνακας με όλες τις χώρες της ΕΕ]

Ελεύθερος Τύπος Newsroom