Ελεύθερος Τύπος
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Καρπούζι: Πόσο να καταναλώσετε εάν έχετε υψηλό σάκχαρο

Σίγουρα δεν το ήξερες - Αυτό είναι το μυστικό για το καρπούζι και την θερμοκρασία του

Newsroom eleftherostypos.gr

Το καρπούζι αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες καλοκαιρινές διατροφικές απολαύσεις! Εκτός όμως από το άρωμά του, την τραγανή υφή του και την ικανότητά του να ενυδατώνει το σώμα, το καρπούζι έχει έντονη γλυκιά γεύση.

Γράφει η Ηβη Παπαϊωάννου, 

διαιτολόγος, διατροφολόγος, μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

Τα φυσικά σάκχαρα που περιέχει το καθιστούν  «άλλοθι γλυκιάς λιγούρας» για άτομα με υψηλό σάκχαρο, ωστόσο κάποιοι άλλοι το αποφεύγουν φοβούμενοι την επίδραση που ενδεχομένως έχει το φρούτο στη γλυκόζη του αίματος. Τι όμως ισχύει; Μπορούν τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη να εντάξουν το καρπούζι στην καθημερινή καλοκαιρινή τους διατροφή;

Τέσσερις λόγοι για να αγαπήσετε το καρπούζι εάν έχετε σάκχαρο

Θα μπορούσε να πει κανείς πως το καρπούζι είναι ένα φρούτο που «αγαπάει» τον σακχαρώδη διαβήτη για τέσσερις πολύ σημαντικούς λόγους:

  • Βιταμίνη Α: Μία μερίδα καρπούζι περιέχει σχεδόν το 30% της βιταμίνης Α, που χρειάζονται καθημερινά τα μάτια, το δέρμα και το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Λυκοπένιο: Το φυτοθρεπτικό αυτό συστατικό έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ιδιαιτέρως πολύτιμες για την υγεία των ματιών, του προστάτη αδένα και της καρδιάς. Θυμηθείτε πως τα παραπάνω μέρη του σώματος βάλλονται ιδιαίτερα από τον διαβήτη.
  • Ενυδάτωση: Το καρπούζι ξεδιψά περισσότερο από κάθε άλλο φρούτο. O κίνδυνος για αφυδάτωση είναι μεγαλύτερος σε άτομα με υψηλό σάκχαρο. Αυτό συμβαίνει διότι το σώμα καταβάλλει υπερπροσπάθεια για να αποβάλει τα περιττά υγρά μέσω των ούρων.
  • Φυτικές ίνες: Οι φυτικές ίνες του καρπουζιού εξασφαλίζουν πως θα ικανοποιήσετε την ανάγκη σας για «κάτι γλυκό», χωρίς όμως να εκτοξεύσετε τα επίπεδα του σακχάρου μετά το γεύμα. Ισως έχετε ακούσει πως το καρπούζι έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, καθιστώντας το απαγορευτικό όπως και τα καρότα. Στην πραγματικότητα όμως το γλυκαιμικό φορτίο του καρπουζιού, δηλαδή η «γλυκιά επίδραση» στο σάκχαρο ανά μερίδα, είναι χαμηλό χάρη στις φυτικές του ίνες.

Πώς να απολαύσετε το καρπούζι

Μία μερίδα καρπούζι αποτελεί τον «γλυκό» σας σύμμαχο το καλοκαίρι. Δοκιμάστε το με γιαούρτι μαζί με το πρωινό, σαν σνακ στην παραλία, ως κυρίως γεύμα με φέτα, ντομάτα και κρεμμύδι, σαν «παγωτό», εάν το βάλετε στην κατάψυξη, και φυσικά σαν επιδόρπιο! Προτιμήστε να καταναλώσετε το καρπούζι ωμό και αποφύγετε τον χυμό του, καθώς δεν περιέχει τις πολύτιμες φυτικές ίνες.

 

Από το περιοδικό Δίαιτα & Μεταβολισμός που κυκλοφορεί με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής

Προτεινόμενα για εσάς

Τσάι: Δεν βοηθά μόνο στο αδυνάτισμα – Δείτε τι άλλο κάνει στον οργανισμό

Ψωμί: Τελικά παχαίνει; – Πόσες φέτες μπορείτε να φάτε

Το ασταθές ωράριο ύπνου φέρνει υπέρταση, παχυσαρκία και διαβήτη

Leonidas Kallidonis

Πώς να μην ξαναπάρετε τα κιλά που χάσατε – Όλες οι συμβουλές

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Δίαιτες αποτοξίνωσης: Τελικά ωφελούν; – Η αλήθεια από την ειδικό

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ελένη Μενεγάκη: Η μάχη της με τα κιλά – Αυτή είναι η πανάκριβη δίαιτα από διατροφολόγο της Αμερικής

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Χάστε τρία κιλά λίπους σε ένα μήνα – Έξυπνα διατροφικά tips

Φάβα: Μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών – Γιατί πρέπει να την τρώτε μία φορά την εβδομάδα

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Μελέτη: 2,700 χρόνια πριν, οι άνθρωποι απολάμβαναν μπύρες και ροκφόρ

Μαρίνα Μπενέκου